Komunikaty PR

5 punktów na mapie Gdyni, które musisz odwiedzić, jeśli chcesz być na topie

2020-08-20  |  10:43
Biuro prasowe
Kontakt
Alina Geniusz-Siuchnińska
Inntu

ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl

Wczasy na wybrzeżu - długo wyczekiwane, zaplanowane. Z myślą o całodniowym odpoczynku na plaży, kąpielach w Bałtyku. Co jednak, gdy pogoda nie sprzyja plażowaniu lub gdy piasek już nam się nieco znudził? Oto pięć nieoczywistych miejsc, które warto zobaczyć w Gdyni! 

Turystów w Gdyni znajdziemy między innymi na Skwerze Kościuszki, którzy łapiąc rozwiane włosy odwiedzają okręt ORP Błyskawica lub żaglowiec Dar Pomorza. Nie zabraknie ich także w ciekawych miejscach “pod dachem”, czyli w Muzeum Miasta Gdyni, Muzeum Emigracji, Akwarium Gdyńskim czy w Centrum Nauki Eksperyment. Są to jedne z najpopularniejszych gdyńskich destynacji. Ale to nie wszystko, co oferuje nam miasto z morza i marzeń. Gdynia to także nietuzinkowe miejsca, które nie zawsze są oczywistym punktem dla turystów.

Punkt 1: Gdynia Główna Osobowa

Spacer po Gdyni proponujemy rozpocząć od dworca Gdynia Główna, który znajduje się w zabytkowym modernistycznym budynku. Warto rozejrzeć się dookoła -  zauważymy ozdobne szklane mozaiki w holu głównym, podsufitowe malowidło w dawnej sali restauracyjnej, sufity z kasetonowych wnęk, granitową posadzkę w kilku odcieniach, lampy w kształcie klepsydr w hallu głównym i byłej restauracji, a także dwustronny zegar przy kasach. Dworzec pełni funkcję nie tylko transportową, ale również kulturalną. W podziemiach dworca, w byłym schronie przeciwlotniczym, znajduje się Teatr Gdynia Główna. 

Punkt 2: Niezwykłe szyldy

Przespacerujmy się teraz przez gdyńskie śródmieście. Naszym kluczem będą realizacje stowarzyszenia Traffic Design, które w ramach akcji re:design odnowiło szyldy gdyńskich rzemieślników. Idąc ulicami 3 Maja, Starowiejską i Abrahama zwróćcie uwagę na oznaczenia takich punktów jak sklep metalowy, centrum maszyn do szycia, pasmanteria Bławatek, pracownia kaletnicza, przeróbki krawieckie czy naprawa obuwia. Szyldy zaprojektowane są w zgodnie z gdyńskim modernizmem i w duchu spójnej estetyzacji przestrzeni publicznej.

Dochodzimy do ulicy Antoniego Abrahama, która na odcinku od ulicy 10 Lutego do ul. Batorego przeszła gruntowną metamorfozę. To właśnie tu powstał pierwszy w Gdyni woonerf, czyli przestrzeń z ograniczoną komunikacją samochodową, gdzie pierwszeństwo mają piesi i rowerzyści. A wszystko to w otoczeniu zieleni i małej architektury miejskiej. 

Punkt 3: Styl i szyk w sercu miasta! 

Przejdźmy na ulicę Świętojańską, jedną z głównych ulic Gdyni, uznawaną niegdyś za salon handlowy w Gdyni. Jest to reprezentatywna ulica tego miasta, przy której znajduje się 150 kamienic. Jest to także jedna z najbardziej spójnych modernistycznych ulic Gdyni. Jedne z najciekawszych kamienic zbudowanych w duchu modernistycznym, to dwa narożne budynki przy skrzyżowaniu Świętojańskiej z Żwirki Wigury: Kamienica Orłowskich oraz Kamienica Krenskich. Jedną z najstarszych i największych modernistycznych kamienic jest Kamienica Stankiewicza. Ciekawostką jest, że niektóre z budynków przypominają wyglądem burty promów pasażerskich lub statków (np. Świętojańska 89). Na końcu czeka na nas prawdziwa perełka. Świętojańska 122 to narożna kamienica z wyrazistą, falistą linią oraz przeszklonym narożnikiem spełniającym funkcję ogrodów zimowych. 

Punkt 4: Urok nadmorskiego kurortu

Przejeżdżamy przez Wzgórze Świętego Maksymiliana oraz dzielnicę Redłowo i jesteśmy już w Orłowie, nadmorskiej dzielnicy o charakterze małego miasteczka. Wizytówką Orłowa jest aktywny klif należący do Rezerwatu Kępy Redłowskiej, który możemy podziwiać z molo. Warto odwiedzić także drewniany Dworek Żeromskiego - miejsce, które w roku 1920 Stefan Żeromski odwiedzał z rodziną. 

 

Punkt 5: Galeria Klif - połączenie mody i kultury

Spacerując po Orłowie dochodzimy do Galerii Klif, najstarszej gdyńskiej galerii handlowej, która od lat wyróżnia się inspirującym doborem sklepów z wyjątkową ofertą modową i wyposażenia wnętrz. 

Dlaczego warto wstąpić do tego centrum handlowego na wakacyjnym spacerze? Choćby dlatego, że od 2019 r. galeria współpracuje z Muzeum Miasta Gdyni - to właśnie tu możemy podziwiać niektóre z wystaw muzeum. Obecnie można podziwiać ekspozycję “Moda i uroda”, która przedstawia zdjęcia międzywojennych gdynian w wyjątkowym szyku i stylu. Unikatowe, wcześniej niepublikowane zdjęcia ze zbiorów Muzeum Miasta Gdyni, pokazują nie tylko mieszkańców, ale także miejsca, które można nazwać pierwowzorami współczesnych galerii handlowych. 

Naszą wycieczkę kończymy w Galerii Klif, gdzie po obejrzeniu wystawy, pijemy spokojną kawę w jednej z klifowych kawiarń. Czy to nie odpowiedni czas na markowe zakupy? Galeria oferuje swoim klientom wyjątkowe marki, często jedyne w Trójmieście. To sprawia, że zakupy tutaj robią osoby, które w modzie szukają czegoś więcej, niż tylko ubrań - inspiracji oraz stylu życia. Odwiedziny galerii latem to doskonała okazja na zakupy w świetnych cenach. Sezonowa wyprzedaż pozwoli upolować nam produkty światowych marek z bardzo korzystnymi rabatami.  

Podsumowując nasz spacer możemy stwierdzić, że Gdynia modą stoi, czego najlepszym dowodem jest Galeria Klif ze swoimi salonami oraz wystawą “Moda i Uroda”. 

Galeria Klif

Galeria Klif w Gdyni od 1996 roku jest źródłem inspiracji dla osób, które w modzie szukają czegoś więcej, niż tylko ubrań. Wychodząc z założenia, że moda stanowi odzwierciedlenie naszego charakteru i stylu życia, Klif oferuje swoim klientom ponad 130 sklepów, strefę gastronomiczną, ulubione kawiarnie i restaurację oraz centrum fitness i liczne usługi, ułatwiające życie.

W Galerii Klif dostępne są wyjątkowe marki, często jedyne w Trójmieście. Ekskluzywne butiki i marki znanych projektantów, m.in. Bizuu, Charme, COS, Emanuel Berg, La Mania, Lidia Kalita, Robert Kupisz, Liu Jo, Marciano Guess, Patrizia Pepe, Petit Bateau, Pinko, Stefanel, Tommy Hilfiger czy Superdry wraz z popularnymi markami sieciowymi tworzą szeroką ofertę, która zaspokoi szerokie gusta klientów.

Do dyspozycji gości jest strefa food court, a także punkty usługowe, drogerie i perfumerie, m.in. Douglas, Rossmann, Sephora i SUPER-PHARM oraz laboratorium perfumeryjne Mo61.

Szeroko rozwinięty jest również sektor wnętrzarski. Klienci mają do dyspozycji sklepy takie jak Home &You, Spensen, salon Premium Home, Tempur, Miloo Home i dwupiętrowy salon Witek Home.

Galeria Klif nieustannie dostosowuje swoją ofertę do wymagań Klientów oraz wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom. Profesjonalne Pakiety Konsultacji w zakresie mody i urody oraz Karta Podarunkowa Klif to udogodnienia, dzięki którym Klienci gdyńskiego Klifu mogą skupić się i w pełni zrelaksować podczas wizyty w przyjaznym wnętrzu i spokojnej atmosferze.

Fot. Marek Sałatowski - Skwer Kościuszki, Dar Pomorza, ORP Błyskawica, Gdynia

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Inntu
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy? Biuro prasowe
2024-12-23 | 11:00

Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?

Coraz więcej Polaków decyduje się spędzać święta Bożego Narodzenia poza domem, szukając miejsc, które łączą tradycyjny klimat z możliwością wyjątkowego wypoczynku. W
Podróże SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
2024-12-19 | 16:25

SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl

Sun & Snow Sp. z o.o dołączył do partnerów sieci handlowej Lidl. Od grudnia do końca stycznia 2025 polscy użytkownicy aplikacji Lidl Plus mają możliwość skorzystania ze zniżki
Podróże Przewodnik MICHELIN 2025: 32 nowe restauracje prezentują mistrzostwo tureckiej g
2024-12-19 | 01:00

Przewodnik MICHELIN 2025: 32 nowe restauracje prezentują mistrzostwo tureckiej g

Podczas uroczystej ceremonii, która odbyła się w hotelu Four Seasons Bosphorus w Stambule, zaprezentowany został wybór restauracji na rok 2025 w nowym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń

Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.