Komunikaty PR

AirHelp podsumowuje pierwsze miesiące lata 2024

2024-08-28  |  17:40

AirHelp, największa na świecie firma technologiczna zajmująca się poprawianiem doświadczenia pasażerów lotniczych, publikuje dane za pierwsze miesiące wakacji. Odsetek pasażerów, których loty zostały zakłócone, wyraźnie wzrósł.

 

  • Biorąc pod uwagę ponad 34 tys. lotów rozpoczynających się w Polsce w czerwcu i lipcu 2024, 34,10 proc. korzystających z nich pasażerów doświadczyło zakłócenia (opóźnienie ponad 15 minut lub lot odwołany)  

 

  • W analogicznym okresie poprzedniego roku wskaźnik ten wyniósł 25,79 proc. przy bezwzględnej liczbie ponad 33 tys. operacji lotniczych

 

Z popularnych wśród odlatujących z Polski destynacji najwięcej nieprzyjemności związanych z zakłóceniem lotu doświadczyli podróżujący do Maroka (ponad 80 proc. z nich). W czołówce tej klasyfikacji znalazły się również: Turcja (57 proc.), Portugalia (49 proc.), Grecja (46 proc.), Egipt (46 proc.) i Hiszpania (44 proc.). Dla porównania loty do Chorwacji zostały zakłócone w 36 proc. przypadków (odsetek pasażerów).

 

Z polskich portów największy odsetek pasażerów z zakłóconymi lotami dotyczył startujących z Łodzi (blisko 41 proc. podróżujących). Na kolejnych miejscach w tym zestawieniu znalazły się lotniska w Radomiu (37 proc.) i Katowicach (33 proc.)

 

Zakłócenia lotów pasażerów wracających do Polski w czerwcu i lipcu 2024 dotyczyły blisko 39 proc. z nich. W porównaniu z tymi samymi miesiącami roku poprzedniego jest to również wzrost. Wówczas odsetek ten wyniósł blisko 30 proc. Wśród popularnych turystycznie kierunków najwięcej nieprzyjemności spotkało podróżujących z Turcji i Grecji (odpowiednio 53 i 52 proc. pasażerów).

 

Nasz system pozwala w czasie rzeczywistym monitorować sytuacje związane z zakłóceniami lotów” – mówi Tomasz Pawliszyn, CEO AirHelp. „Jesteśmy przekonani, że dostęp podróżnych do pełnej informacji o tym jak linie lotnicze i lotniska radzą sobie z natężonym w czasie wakacji ruchem, pomaga w optymalizacji planu podróży i skupieniu się wyłącznie na odpoczynku” – dodaje.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

Edukacja

Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.