Komunikaty PR

Bezpieczny start sezonu zima 2021/2022 w Trentino

2021-11-25  |  08:00

Narty w słonecznej Italii to kompilacja białego szaleństwa oraz włoskiego dolce vita. Sezon zimowy 2021/2022 w arenach narciarskich regionu Trentino zapowiada się dodatkowo jako pełen innowacji, i to nie tylko w zakresie odnowionych wyciągów narciarskich. Coraz powszechniejszy staje się zakup skipassów on-line, natomiast „Starpass” w Campiglio umożliwia opłatę proporcjonalną do czasu spędzonego na stoku.

Nareszcie nadchodzi czas wyjazdów na narty, jakże wyczekanych po restrykcyjnych ograniczeniach poprzedniego sezonu. Niemniej dla wielu regionów, pomimo zamkniętych stoków, był to okres wzmożonej pracy, wprowadzania niezbędnych modyfikacji i udogodnień. Dzięki temu, dziś Trenitno jest w pełni gotowy na rozpoczęcie sezonu zimowego. Na narciarzy niezmiennie czekają imponujące ośnieżone stoki, setki kilometrów skrupulatnie przygotowywanych tras oraz szereg dodatkowych atrakcji, jak chociażby Ice Music Festiwal czy Trentino SkiSunrise. Niemniej pojawiły się także innowacje, przygotowane z myślą o komforcie i bezpieczeństwie amatorów białych wojaży. Co nowego czeka na gości ośrodków narciarskich w Trentino?

1. Jeśli kolejki, to tylko wirtualne

W Trentino istnieje możliwość skorzystania z 229 wyciągów narciarskich na 800 km tras zjazdowych, z których większość rozłożona jest na dwa okręgi narciarskie – Dolomiti Superski z 350 km i Skirama Dolomiti-Adamello Brenta z prawie 400 km tras. Aby zapewnić bezpieczny i łatwy dostęp do nich, wprowadzono nowe narzędzia zbliżeniowe i aplikacje oraz rozszerzono możliwość zakupu skipassów i karnetów sezonowych on-line. Umożliwiono również ich odebranie bezpośrednio w hotelach.

Karnet narciarski Dolomiti Superski można kupić z wyprzedzeniem on-line na stronie www.dolomitisuperski.com. Po wczytaniu karty MyDolomiti Skicard lub odebraniu jej w biletomacie, zyskujemy bezpośredni dostęp do bramek przy wyciągu. Z kolei w nowej aplikacji Dolomiti Superski dostępna jest Skiers Map, czyli innowacyjna mapa, która określa liczbę narciarzy na każdym wyciągu.

Stworzono również aplikacje, które umieszczają użytkownika w wirtualnej kolejce. Dla przykładu, okręgi Konsorcjum Skirama uruchomiły aplikację QODA, dzięki której narciarze mogą zarezerwować przejazd wyciągiem lub stolik w jednym z ponad  60 schroniskach wzdłuż stoków oraz uzyskać dostęp do punktów samoobsługowych.

2. Skipasowa rewolucja

Na terenie narciarskim Skiarea Campiglio Dolomiti di Brenta (Madonna di Campiglio, Pinzolo i Folgarida-Marilleva) zima 2021/2022 niesie ze sobą „skipassową rewolucję”. Ceny skipassów nie są już stałe, a ruchome – płaci się tylko za faktycznie wyjeżdżony czas. Formuła „pay per use” dotarła więc do świata narciarstwa, a karnet sezonowy zmienia się w „Starpass”. Aby go otrzymać, wystarczy zarejestrować się w aplikacji partnera technicznego MyPass Ski lub na stronie www.mypass.ski i zamówić kartę MyPass za 10 euro. Ci, którzy  skorzystają z tej opcji, im więcej będą jeździć, tym mniej zapłacą. Starpass gwarantuje zniżkę od 3 do 8% przez cały sezon zimowy, a karnet jednodniowy zakupiony z wyprzedzeniem on-line ma korzystniejszą cenę niż karnet zakupiony tego samego dnia na miejscu. Więcej informacji znaleźć można na stronie: www.ski.it

3. Droga na szczyt usłana innowacjami

Sześcioosobowe wyciągi krzesełkowe z automatycznym sprzęgiem stają się nowym standardem na nowoczesnych terenach narciarskich. Właśnie taki wyciąg zostanie uruchomiony w Val di Fassa, w rejonie Belvedere nad Canazei. Natomiast na terenie narciarskim Carezza nowoczesna 10-osobowa kolej gondolowa o nazwie König Laurin, połączy schroniska Frommeralm i Fronza alle Coronelle. Długość trasy to ponad 1800 m (ze stacją pośrednią), której pokonanie zajmować będzie 6 minut. Korzystając z König Laurin można zauważyć dbałość o zrównoważony rozwój – gondola zastępuje dwie stare koleje, a nowo zaprojektowana stacja górska wtapia się w górski krajobraz.

Leżące u podnóża Dolomitów Brenta kolejki linowe Madonna di Campiglio nieustannie inwestują w poprawę jakości jazdy po stokach Skiarea Campiglio Dolomiti di Brenta. Nowością nadchodzącego sezonu zimowego jest 10-osobowa kolej gondolowa Fortini - Pradalago klasy D – Line. To niskoenergetyczne dzieło najnowszej generacji, gwarantuje ograniczoną emisję hałasu i niższe wibracje. Dodatkowo 102 nowe kabiny z podgrzewanymi siedzeniami, odpowiednią przestrzenią i atrakcyjnym designem zapewniają wyjątkowy komfort podróży.

4. Nowe tereny narciarskie dla początkujących

Obszar Prati di Gaggia, który znajduje się na terenie narciarskim Paganella zostanie powiększony o około 5000 m2 w celu uzyskania większej przestrzeni, również dla dzieci i początkujących narciarzy. Na nowych amatorów nart czekać będzie m.in.: plac Campo „Pingu” First Steps z dwoma ruchomymi chodnikami Tapis Roulant, nowy, łatwy stok dla początkujących „Orsetto Bianco” (czyli „Biały Niedźwiadek”) i niebieska trasa Teresat, obsługiwana przez wyciąg krzesełkowy. Inwestycje ulepszające trasy zjazdowe dla początkujących obejmą także rozbudowę niebieskiej trasy Salare. Stanowi ona część obwodu niebieskich zjazdów wysokogórskich dla początkujących: 5 km wydzielonych stoków, obsługiwanych przez 3 wyciągi krzesełkowe.

Również na Monte Bondone pojawiły się nowe możliwości dla początkujących narciarzy: są to dwa nowe chodniki ruchome o łącznej długości 180 metrów na stoku Cordela oraz związane z tą inwestycją poszerzenie stoku.

5. FlySki Shuttle: na stoki narciarskie bezpośrednio z lotniska

Od 8 grudnia 2021 r. do 3 kwietnia 2022 r. główne ośrodki narciarskie w Trentino będą połączone bezpośrednimi transferami z lotnisk: Werona-Valerio Catullo, Bergamo-Orio al Serio, Mediolan-Linate, Mediolan-Malpensa, Wenecja-Marco Polo, Treviso-Antonio Canova, Bolzano oraz ze stacjami kolejowymi: FS w Mestre, Mediolan Centrale i Trydent. FlySki Shuttle umożliwia dotarcie do miast w Val di Sole, Val di Fassa, Val di Fiemme, San Martino di Castrozza, Madonna di Campiglio / Pinzolo oraz do dworca kolejowego w Trydencie, który jest doskonałym puntem przesiadkowym. Informacje i szczegóły dotyczące połączeń można znaleźć na stronie: https://www.flyskishuttle.com/en/

6. Na stoku z ubezpieczeniem i bez alkoholu

Od 1 stycznia 2022 r. także w Trentino zacznie obowiązywać włoski przepis, zgodnie z którym użytkownicy stoków do narciarstwa alpejskiego muszą posiadać ważną polisę (ubezpieczenie od wypadków). Narciarz, który nie posiada jeszcze ubezpieczenia, może je bez problemu wykupić w momencie zakupu skipassu. Na każdą osobę, która nie będzie posiadać ubezpieczenia, będzie nakładana kara od 100 do 150 euro z jednoczesnym odebraniem skipassu. Obowiązywać będzie również zakaz jeżdżenia na nartach w stanie nietrzeźwym po spożyciu napojów alkoholowych lub substancji odurzających. Jeśli dojdzie do wypadku, daje on postawę do przeprowadzania kontroli nieinwazyjnych, a także testów z użyciem przenośnych aparatów pomiarowych (alkomatów). Od tego samego dnia kaski będą obowiązkowe dla wszystkich poniżej 18 roku życia.

Od kiedy są czynne ośrodki w Trentino?

Passo Tonale – Presena: 6 listopada

Madonna di Campiglio: 20 listopada

San Martino di Castrozza, Val di Fiemme, Paganella i Alpe Cimbra: 27 listopada

Pinzolo: 3 grudnia

Folgarida – Marilleva, Monte Bandone i Val di Fassa: 4 grudnia

Więcej szczegółowych informacji na stronie: https://www.visittrentino.info/pl/prasy/materialy-prasowe/bezpieczny-start-sezonu-zima-21/22_pd_40605668

Fotografia Frizzera_Arch. Funivie Valle Bianca

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Parkuj i zarabiaj z TiPark – nową aplikacją do parkowania w mieście Biuro prasowe
2021-11-30 | 14:30

Parkuj i zarabiaj z TiPark – nową aplikacją do parkowania w mieście

Mobilna aplikacja TiPark umożliwia wymianę miejsc parkingowych z innymi kierowcami. Cały proces odbywa się za pomocą smartfonu z funkcją lokalizacji. Użytkownicy zaznaczają na mapie wolne
Podróże Zaplanuj mikołajki i leć z Wrocławia już za 86 zł!
2021-11-26 | 10:00

Zaplanuj mikołajki i leć z Wrocławia już za 86 zł!

Nauka poprzez zabawę w mediolańskiej MUBIE, eksperymenty w paryskim Miasteczku Dzieci i niesamowite spotkania w Muzeum Historii Naturalnej. Zaplanuj już dziś idealne mikołajki i leć prosto z
Podróże Jesienny wypad za granicę? Wybierz czarującą Bolonię!
2021-11-26 | 01:00

Jesienny wypad za granicę? Wybierz czarującą Bolonię!

Życie tętni tu cały czas, ale pod koniec roku nabiera szczególnego, lokalnego kolorytu. Studenci wracają na zajęcia do najstarszego w Europie uniwersytetu, a zapierające dech w

Więcej ważnych informacji

Media

Finanse

Ponad 70 proc. Polaków najbardziej obawia się braku dostępu do opieki zdrowotnej. Prywatne ubezpieczenie zdrowotne posiada już 3,5 mln osób

Po I połowie tego roku prywatnym ubezpieczeniem zdrowotnym było objętych już 3,5 mln Polaków. To 15-proc. wzrost rok do roku – wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń. Do tego wzrostu popularności przyczyniła się pandemia COVID-19, która dodatkowo spotęgowała obawy Polaków związane z utratą zdrowia i brakiem dostępu do opieki lekarskiej. Pakiety medyczne to dziś najpopularniejszy benefit w polskich firmach – korzysta z niego ponad 70 proc. pracowników.

Infrastruktura

70 proc. budynków mieszkalnych w Polsce jest nieefektywnych energetycznie. Ich kompleksowa renowacja może napędzić gospodarkę i stworzyć kilkaset tysięcy nowych miejsc pracy

W Polsce aż 70 proc. spośród 5 mln domów jednorodzinnych nie spełnia standardów efektywności energetycznej. W rezultacie roczne koszty ogrzewania typowego domu o powierzchni 118 mkw., wyposażonego w kocioł węglowy oraz stare drzwi i okna, sięgają w tej chwili ok. 6,5 tys. zł. Po modernizacji, ociepleniu i wymianie stolarki ten koszt mógłby spaść nawet do 1,8 tys. zł rocznie – oszacowali analitycy w raporcie „Fala renowacji szansą na rozwój Polski po pandemii”. Wynika z niego także, że w Polsce powszechna termomodernizacja budynków mieszkalnych – wymuszona unijną strategią – mogłaby się stać motorem napędowym krajowej gospodarki po pandemii i stworzyć nawet kilkaset tysięcy nowych miejsc pracy.