Blogerzy z Austrii i Szwajcarii zachwyceni polskimi miastami
City break to cieszące się niesłabnącą popularnością kilkudniowe wypady do atrakcyjnych turystycznie miast. Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu chce przekonać Austriaków i Szwajcarów, by na tego typu wypad wybrali właśnie polskie metropolie. Szlaki do Wrocławia, Warszawy, Gdańska i Krakowa przecierają zagraniczni blogerzy i influencerzy.
„Jeśli szukasz wygodnych i zrównoważonych wakacji, Polska jest bliskim celem podróży. (...) Warto przyjrzeć się bliżej najciekawszym polskim metropoliom i zaplanować podróż pełną przygód. To destynacje często polecane przez blogerów na krótkie wypady” – donosi portal tai.at, największe medium podróżnicze w Austrii. Opublikowany tam artykuł pt. „Polskie miasta, które zawsze warto odwiedzić” to zbiór z fragmentami recenzji austriackich i szwajcarskich blogerek, które odwiedziły największe polskie miasta.
„Majestatyczne Stare Miasto w Warszawie” i „bajkowy Wrocław”
„Rynek główny jest sercem miasta. Wyróżniają go kolorowe kamienice i zamek. Turyści lgną tu jak ćmy do ognia, ponieważ jest tu po prostu magicznie pięknie" – zachwyca się blogerka podróżnicza Kathrin Schlager (www.sevenandstories.net). Jako najważniejsze punkty wizyty na Starym Mieście w Warszawie wymieniono pomnik Syrenki, Plac Zamkowy z Kolumną Zygmunta i Zamek Królewski, który został całkowicie zniszczony podczas II wojny światowej, a następnie odbudowany.
„Wyglądają zza budynków, czają się w przejściach, a nawet zwisają z latarni. W mieście są już setki małych figurek, a ich szukanie to świetna zabawa zarówno dla dzieci, jak i dorosłych” – Wrocław zapadł w pamięć Viktorii Urbanek za sprawą wszechobecnych krasnali. Autorka bloga Chronic-Wanderlust zapewnia, że stolica Dolnego Śląska jest znana ze swojej nietypowej atrakcji, ale liczba skrzatów zaskoczyła nawet ją. „Przy następnej wizycie postaram się znaleźć je wszystkie. Jak na razie moim ulubieńcem jest ten, który robi zdjęcie innemu goblinowi na rynku".
Sztuka klasyczna i nowoczesna w Krakowie oraz fotogeniczny Gdańsk
Gudrun Krinzinger z pobytu w Krakowie zapamiętała widok z wieży Kościoła Mariackiego, a jako fanka miejskich targowisk wizytę na Starym Kleparzu. „To urokliwy plac położony nieco na uboczu” – opisuje autorka bloga Reisenbloggerin. Krinziger zapowiada, że podczas kolejnej wizyty w stolicy Małopolski odwiedzić muzeum Collegium Maius oraz słynny obraz Leonarda da Vinci „Dama z gronostajem" w Muzeum Czartoryskich. Ale Kraków to też sztuka nowoczesna, a jedną z najnowszych atrakcji miasta są murale i sztuka uliczna.
Gdańsk zachwycił z kolei Anitę Brechbühl ze Szwajcarii. „Spacer promenadą nad Nową Motławą nie tylko prezentuje prestiżowy front centrum miasta w najlepszy fotograficzny sposób, ale także daje ekscytujący wgląd w nowsze projekty urbanistyczne" – napisała autorka bloga Travelita. Recenzje zebrano na potrzeby kampanii City Breaks in Poland, realizowanej przez Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu. Na marzec, kwiecień i maj zaplanowano kilkanaście kolejnych wyjazdów do Polski dla dziennikarzy i influencerów z Austrii i Szwajcarii.
City Breaks in Poland. Coraz więcej turystów z Austrii i Szwajcarii odwiedza Polskę
- Dogodne połączenia lotnicze i kolejowe sprawiają, że Polska staje się coraz bardziej atrakcyjna dla Austriaków i Helwetów, nawet na krótkie, kilkudniowe pobyty. Pobyt typu city break w Polsce jest dla nich wciąż niedrogi i wygodny logistycznie — do Warszawy, Wrocławia lub Krakowa można dojechać pociągiem z Wiednia w kilka godzin — wyjaśnia Marcin Płachno, dyrektor ZOPOT w Wiedniu i pomysłodawca kampanii prowadzonej we współpracy z austriackimi i szwajcarskimi mediami i influencerami turystycznymi.
Urzędnik podkreśla, że m. in. dzięki staraniom ZOPOT w Wiedniu uruchomiono nowe połączenie kolejowe Wiedeń-Wrocław oraz dodatkowe loty pomiędzy Szwajcarią i Austrią a Krakowem i Warszawą. Dane GUS z 2023 roku wskazują, że Austriacy i Szwajcarzy to czołowe nacje pod względem powrotu do liczby odwiedzin w Polsce, który notowano przed pandemią, w najlepszym dla polskiej turystyki roku 2019.
Potwierdza to sukces innej kampanii organizowanej przez ZOPOT w Wiedniu — Poland Soul Travel. Pierwsza odsłona projektu dotarła w 2022 roku do niemal trzech milionów odbiorców, którzy mieli okazję poznać Góry Izerskie, Beskid Niski, Górny Śląsk, Kaszuby i Podlasie.
Koreańska Narodowa Organizacja Turystyczna prezentowała PR agencję w Polsce
10 najciekawszych faktów o Korei Południowej
Atrium Kasztanowa z kolejnym biurem podróży
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Rodziny zastępcze w kryzysie z powodu braku odpowiedniego wsparcia państwa. Zespoły robocze pracują nad wypracowaniem nowych przepisów
Na koniec 2022 roku w pieczy zastępczej przebywało 72,8 tys. dzieci, przy czym nieco ponad 56 tys. w pieczy rodzinnej. Od 2020 roku wzrasta ogólna liczba wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych kosztem rodzin zastępczych, których jest coraz mniej. – Problemem jest niedofinansowanie całego systemu, brakuje też wsparcia i szkoleń dla rodziców – podkreśla Agnieszka Smarzyńska, prezeska Fundacji Happy Kids. Powołane niedawno przez resort polityki społecznej zespoły robocze mają wypracować nowe rozwiązania, które zapobiegną kryzysowi w pieczy zastępczej w Polsce.
Film
Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach
Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.
Gwiazdy
Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami
Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.