Komunikaty PR

Bycie szefem kuchni to najlepsza praca na świecie - Maciej Majewski z Sofitel

2021-11-05  |  13:20
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.58 MB )

Jak wygląda praca szefa kuchni w hotelu od kulis, jak zmieniła się branża w ciągu dwóch dekad, co liczy się najbardziej w tym zawodzie – na te i wiele innych pytań w najnowszym odcinku autorskiego podcastu Accor odpowiada Maciej Majewski, Executive Chef w Sofitel Warszawa Victoria.

Heart of Hospitality to nowy branżowy podcast Accor prowadzony przez Duncana O’Rourke, CEO grupy w regionie Northern Europe. Jego przedmiotem są historie z życia w branży hotelarskiej, pokazujące ludzi, którzy pasję do gościnności noszą w sercu. Bohaterem najnowszego odcinka jest Maciej Majewski Executive Chef w Sofitel Warszawa Victoria, który przyznaje, że bez względu na wiek, w pracy w hotelarstwie cały czas można uczyć się czegoś nowego.

Maciej Majewski związany jest z Accor od ponad 20 lat, a swoją karierę rozpoczynał od pracy w hotelu ibis Poznań. Pierwsze kroki w restauracyjnych kuchniach stawiał już w wieku 15 lat, a następne 10 lat spędził na nauce i doskonaleniu sztuki kulinarnej w hotelach ibis i Novotel. W 2011 roku objął stanowisko Executive Chef w Sofitel Warszawa Victoria. Od tego czasu zdobył liczne wyróżnienia, w tym m.in. „Best of Warsaw 2014” oraz ogólnopolskie „Wine & Food Noble Night” w 2015 roku. Ponadto w 2019 roku otrzymał tytuł „Chef of the Year” przyznany przez Poland 100 Best Restaurants, a rok później prowadzona przez niego restauracja La Brasserie Moderne wygrała w plebiscycie „The Best Restaurant in Poland”.

Zainspirowany francuską sztuką kulinarną i osiągnięciami Alain Ducasse i Yannick Alléno, uznanych szefów kuchni, Majewski łączy zamiłowanie do polskich smaków z nowoczesnym podejściem inspirowanym kuchnią francuską. Menu w La Brasserie Moderne stanowi jego popisowe arcydzieło.

Wielu szefów zainspirowało mnie kuchnią francuską. Wśród nich mogę wymienić Alaina Ducasse cenionego za klasyczne podejście, i Yannicka Alléno prezentującego szczyptę nowoczesności. Ponadto bardzo podziwiam Daniela Humma, szwajcarskiego szefa kuchni z Madison Park w Nowym Jorku. Inspirację czerpię także z pracy polskich szefów, w tym szczególnie nauk od pierwszego szefa kuchni, pod okiem którego uczyłem się gotowania, mając 15 lat – wyznał w podcaście Maciej Majewski.

W rozmowie z Duncanem O’Rourke, szef kuchni dzieli się także swoimi refleksjami i przemyśleniami na temat zmian, jakie zaobserwował w ciągu dwóch dekad w branży. Dodatkowo zwraca także uwagę na najnowsze trendy i tendencję wpływające na przyszłość hotelarstwa, podkreślając atrakcyjność pracy w tym sektorze, szczególnie w kontekście dynamicznego „powrotu do normalności”. Jak sam podkreśla: the sky is the limit, gdyż w tym, co robimy, nie ma ograniczeń. Możemy zrobić wszystko. I to jest najlepsze w hotelarstwie.

Wspaniale jest stać się częścią tej branży, ponieważ to, co dajesz od siebie, szybko otrzymujesz w zamian. Wszystko zależy tylko od tego, jak daleko chcesz zajść i jak dużo możesz dać od siebie – podsumowuje Duncan O’Rourke.

Wraz z ożywieniem w branży hotelarskiej i gastronomicznej, związanym z powrotem aktywności społecznych oraz spędzania czasu poza domem, w całej Europie przybywa miejsc pracy w zespołach restauracyjnych. Praca w hotelu staje się dobrym wyborem dla ludzi poszukujących doświadczenia, jak i stawiających pierwsze kroki w branży.

W tej pracy nie ma miejsca na nudę, nawet z 21-letnim doświadczeniem – zauważa Maciej Majewski – każdego dnia pojawiają się nowe wyzwania, można spróbować czegoś nowego i wciąż uczyć się. Kariera w hotelarstwie, szczególnie w restauracji, to ogromna szansa na rozwój – nie tylko w konkretnym hotelu, ale i w ramach całej grupy oraz szerokiego portfolio marek. Do tego, to możliwość poznania świata. Możesz zaczynać np. w Warszawie, ale za pięć lat możesz pracować w Dubaju, jeśli masz ochotę. Wszystko zależy od ciebie.

Maciej, jako ceniony szef kuchni, pojawił się w polskiej edycji Top Chef i w innych kulinarnych programach telewizyjnych. Jak zauważa – ich popularność pozytywnie wpłynęła na tempo zmian w branży:

Jest wiele programów takich jak Top Chef czy MasterChef, które pomogły zmienić podejście i świadomość do kuchni. Ludzie lubią gotować, rozmawiać o jedzeniu, nowych smakach. Oczekiwania wielu osób są bardzo wysokie, co wpłynęło na rozwój kultury gastronomicznej w naszym kraju. Naprawdę doceniam to, ponieważ w Sofitel dysponujemy otwartą kuchnią, która sprzyja rozmowom z naszymi gośćmi, co dodatkowo wpływa na doświadczenia z wizyty w restauracji.

Od początku swojej kariery kulinarnej Maciej Majewski był związany z Poznaniem, gdzie zdobywał doświadczenie i umiejętności kulinarne, pracując najpierw w niezależnych restauracjach francuskich, a od 2001 roku w grupie Accor, gdzie zajmował różne stanowiska, rozwijając swój kunszt. Rozpoczynał od ibis Poznań, następnie w ibis Częstochowa, ibis Kraków Centrum oraz Novotel Kraków Centrum. W 2005 roku otrzymał stanowisko Executive Chef w Novotel Kraków Centrum, a w 2011 roku dołączył do Sofitel Warszawa Victoria. W 2014 roku otworzył restaurację La Brasserie Moderne, odpowiadając za kreację i rozwój całego konceptu gastronomicznego. Menu a la carte, oparte na pomyśle Macieja, to subtelne połączenie tradycyjnej kuchni francuskiej z polskimi akcentami, ujęte w nowoczesnej formie.

Podcast Heart of Hospitality jest częścią ogólnoeuropejskiej platformy branżowej o tej samej nazwie, stworzonej w celu przedstawienia historii z życia sektora i jego pracowników. Accor zaprasza do podzielenia się opowieściami za pośrednictwem #HeartOfHospitality

Odcinek podcastu z Maciejem Majewskim można znaleźć na stronie https://heart-of-hospitality.com/podcast/ oraz na Spotify i na innych wiodących platformach streamingowych.

Więcej informacji o kampanii oraz pozostałe odcinki podcastu znajdują się na stronie: https://heart-of-hospitality.com/.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie! Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!

Jesień i zima to zdecydowanie czas na Azje, w której panuje właśnie pora sucha i pełnia słońca. W tym roku Azja zaskoczyła wzrostem popularności w porównaniu do roku
Podróże Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
2024-12-23 | 11:00

Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?

Coraz więcej Polaków decyduje się spędzać święta Bożego Narodzenia poza domem, szukając miejsc, które łączą tradycyjny klimat z możliwością wyjątkowego wypoczynku. W
Podróże SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
2024-12-19 | 16:25

SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl

Sun & Snow Sp. z o.o dołączył do partnerów sieci handlowej Lidl. Od grudnia do końca stycznia 2025 polscy użytkownicy aplikacji Lidl Plus mają możliwość skorzystania ze zniżki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.

Konsument

Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową

Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.

Media

Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące

Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.