Komunikaty PR

Campanile na rynku europejskim. Hotele, które zapisały się w historii marki

2021-01-26  |  16:06
Biuro prasowe
Do pobrania hotele CA ( 0.45 MB )

Od rodzinnej sieci podmiejskich hoteli-restauracji po globalną markę oferującą zlokalizowane w wielkich metropoliach innowacyjne obiekty – hotele Campanile od ponad 40 lat podążają z duchem czasu. Które obiekty zapisały się w dziejach ekspansji marki na rynku europejskim?

Campanile narodziło się we Francji w 1976 roku jako firma rodzinna – koncept podmiejskich hoteli-restauracji, w których podróżni mogli cieszyć się prawdziwie domową atmosferą. Szczera i serdeczna gościnność wciąż stanowi fundament marki, obecnej dziś w 13 krajach na świecie i znajdującej się w przededniu globalnej ekspansji, której celem jest wzmocnienie obecności w Europie i Chinach oraz wejście na rynki Afryki, Bliskiego Wschodu, Indii, Azji Południowo-Wschodniej i Australii. Historyczne hotele Campanile przechodzą odważne metamorfozy, a nowo powstające obiekty dzielnie kroczą w awangardzie najnowszych trendów. Jakie były kamienie milowe w ponad 40-letniej historii marki?

Campanile Birmingham: w awangardzie przemian

W 1986 roku sieć rozpoczęła ekspansję po drugiej stronie kanału La Manche. Pierwszy hotel marki Campanile w Wielkiej Brytanii otwarto w miejscowości Basildon w południowo-wschodniej Anglii. Dziś na terenie Zjednoczonego Królestwa działa 17 obiektów Campanile. Jednym z nich jest otwarty w 1999 roku Campanile Birmingham. W dwudziestą rocznicę powstania hotel przeszedł wartą 2,5 mln funtów modernizację, dzięki której przekształcił się we flagowy okręt brytyjskiej floty Campanile. Metamorfoza obiektu w Birmingham w hotel, który w nowoczesnej formie wyraża tradycyjne wartości marki, wyznacza początek nowego rozdziału w historii Campanile na Wyspach. W najbliższych latach podobną przemianę przejdą wszystkie brytyjskie hotele marki.

Campanile Eindhoven: klasyka gatunku

Otwarty w 1989 roku hotel w Eindhoven jest pierwszym hotelem Campanile w Niderlandach, a zarazem jednym z ostatnich obiektów powstałych w myśl pierwotnej idei marki – hotelu-restauracji z charakterystycznym spadzistym dachem i zewnętrznymi korytarzami. Przez lata zyskał uznanie zarówno stołujących się tu mieszkańców okolicy, jak i gości odwiedzających prężnie rozwijające się miasto w celach służbowych. W 2019 roku hotel przeszedł gruntowną renowację i stanowi prawdziwą wizytówkę klasycznego konceptu Campanile oraz przyjazną przystań dla gości z całego świata.

Campanile Barcelona: olimpijska innowacja

Marka Campanile wkroczyła do Hiszpanii w 1992 roku przy okazji XXV Letnich Igrzysk Olimpijskich w Barcelonie. Na lokalizację pierwszego obiektu sieci wybrano Barberà del Vallès – świetnie skomunikowaną okolicę położoną na północ od centrum miasta-gospodarza Igrzysk. Podczas zawodów olimpijskich swoją bazę miał tu kontrowersyjny lekkoatleta Ben Johnson. Architektura mieszczącego 210 pokoi obiektu sygnalizuje moment przejściowy w historii konceptu Campanile, łącząc nowoczesną, jednolitą bryłę z elementami architektonicznymi nawiązującymi do zewnętrznych korytarzy charakterystycznych dla wczesnych obiektów sieci.

Campanile Katowice: hit lat 90. w nowej odsłonie

Pod koniec minionego wieku w pejzażu hotelarskim Katowic wciąż dominowały budynki rodem z PRL-u. Wszystko zmieniło się w 1999 roku, gdy przecięto wstęgę u wejścia do pierwszego obiektu marki Campanile w Polsce. Położony na skraju malowniczej Doliny Trzech Stawów hotel z miejsca stał się hitem, oferując to, co „tygrysy Europy” lubiły najbardziej. Fantazyjna geometryczna bryła, częściowo przeszklona elewacja, klimatyzowane wnętrza urządzone na prowansalską modłę – wszystko to przywodziło na myśl zachodnie standardy i było znakiem luksusu na miarę nowej epoki. Fascynacja Zachodem szła w parze z lokalnym kolorytem, a to za sprawą hotelowej restauracji słynącej z wyśmienitej śląskiej kuchni. Hotel do dziś jest pomnikiem szalonych czasów polskiej transformacji, co jednak nie znaczy, że żyje się tu wyłącznie wspomnieniem dawnej świetności. W ostatnich latach obiekt przeszedł wielką metamorfozę i dziś oferuje pobyt w standardzie na miarę XXI wieku okraszony nutą nostalgii za latami 90. minionego stulecia.

Campanile Vienna South: hotel w nowoczesnym mieście-ogrodzie

Pierwszy hotel marki Campanile w Austrii zlokalizowano w najbardziej innowacyjnej dzielnicy Wiednia, na terenie powstającego w zielonej okolicy Wienerbergu kompleksu mieszkalno-usługowego zaprojektowanego w myśl koncepcji Biotope City – miasta żyjącego w harmonii z otaczającą naturą. Projekt jest częścią rozpoczętej w 2017 roku rewitalizacji dawnych zakładów produkcyjnych Coca-Coli. Docelowo powstanie w tym miejscu przyjazna środowisku, samowystarczalna dzielnica – miejska dżungla w najlepszym tego słowa znaczeniu. Wizytówką inwestycji jest The Brick, neutralny klimatycznie budynek, który nazwą (dosłownie: „cegła”) i elewacją nawiązuje do znajdującej się niegdyś na terenie Wienerbergu cegielni. To właśnie w jego wnętrzach na gości czeka nowy hotel Campanile Vienna South.

O Campanile

Markę hoteli-restauracji Campanile stworzono w 1976 roku, bazując na koncepcji szczerej i serdecznej gościnności. Dziś pod szyldem Campanile działa 380 hoteli na świecie, a we Francji sieć plasuje się na czwartym miejscu pod względem wielkości. W ostatnich latach otwarto dziesięć hoteli marki Campanile w Chinach, a w 2018 roku zaczęto rozwijać jej obecność na Bliskim Wschodzie. Koncept Campanile zdobywa kolejne rynki na całym świecie – w realizacji znajduje się obecnie ponad 350 projektów.

O Louvre Hotels Group

Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, którego portfolio obejmuje obecnie ponad 1500 hoteli w 54 krajach. Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, w tym historyczne marki Louvre Hotels Group (Royal Tulip, Golden Tulip, Campanile, Tulip Residences, Kyriad, Kyriad Direct, Tulip Inn i Première Classe), 5 marek sieci Sarovar w Indiach, francuską grupę Hôtels & Préférence i markę TemptingPlaces oraz chińską markę Metropolo. Louvre Hotels Group ma także partnerstwo dystrybucyjne z Barrière Group. Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute? Biuro prasowe
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza
Podróże Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.