Campanile na rynku europejskim. Hotele, które zapisały się w historii marki
Od rodzinnej sieci podmiejskich hoteli-restauracji po globalną markę oferującą zlokalizowane w wielkich metropoliach innowacyjne obiekty – hotele Campanile od ponad 40 lat podążają z duchem czasu. Które obiekty zapisały się w dziejach ekspansji marki na rynku europejskim?
Campanile narodziło się we Francji w 1976 roku jako firma rodzinna – koncept podmiejskich hoteli-restauracji, w których podróżni mogli cieszyć się prawdziwie domową atmosferą. Szczera i serdeczna gościnność wciąż stanowi fundament marki, obecnej dziś w 13 krajach na świecie i znajdującej się w przededniu globalnej ekspansji, której celem jest wzmocnienie obecności w Europie i Chinach oraz wejście na rynki Afryki, Bliskiego Wschodu, Indii, Azji Południowo-Wschodniej i Australii. Historyczne hotele Campanile przechodzą odważne metamorfozy, a nowo powstające obiekty dzielnie kroczą w awangardzie najnowszych trendów. Jakie były kamienie milowe w ponad 40-letniej historii marki?
Campanile Birmingham: w awangardzie przemian
W 1986 roku sieć rozpoczęła ekspansję po drugiej stronie kanału La Manche. Pierwszy hotel marki Campanile w Wielkiej Brytanii otwarto w miejscowości Basildon w południowo-wschodniej Anglii. Dziś na terenie Zjednoczonego Królestwa działa 17 obiektów Campanile. Jednym z nich jest otwarty w 1999 roku Campanile Birmingham. W dwudziestą rocznicę powstania hotel przeszedł wartą 2,5 mln funtów modernizację, dzięki której przekształcił się we flagowy okręt brytyjskiej floty Campanile. Metamorfoza obiektu w Birmingham w hotel, który w nowoczesnej formie wyraża tradycyjne wartości marki, wyznacza początek nowego rozdziału w historii Campanile na Wyspach. W najbliższych latach podobną przemianę przejdą wszystkie brytyjskie hotele marki.
Campanile Eindhoven: klasyka gatunku
Otwarty w 1989 roku hotel w Eindhoven jest pierwszym hotelem Campanile w Niderlandach, a zarazem jednym z ostatnich obiektów powstałych w myśl pierwotnej idei marki – hotelu-restauracji z charakterystycznym spadzistym dachem i zewnętrznymi korytarzami. Przez lata zyskał uznanie zarówno stołujących się tu mieszkańców okolicy, jak i gości odwiedzających prężnie rozwijające się miasto w celach służbowych. W 2019 roku hotel przeszedł gruntowną renowację i stanowi prawdziwą wizytówkę klasycznego konceptu Campanile oraz przyjazną przystań dla gości z całego świata.
Campanile Barcelona: olimpijska innowacja
Marka Campanile wkroczyła do Hiszpanii w 1992 roku przy okazji XXV Letnich Igrzysk Olimpijskich w Barcelonie. Na lokalizację pierwszego obiektu sieci wybrano Barberà del Vallès – świetnie skomunikowaną okolicę położoną na północ od centrum miasta-gospodarza Igrzysk. Podczas zawodów olimpijskich swoją bazę miał tu kontrowersyjny lekkoatleta Ben Johnson. Architektura mieszczącego 210 pokoi obiektu sygnalizuje moment przejściowy w historii konceptu Campanile, łącząc nowoczesną, jednolitą bryłę z elementami architektonicznymi nawiązującymi do zewnętrznych korytarzy charakterystycznych dla wczesnych obiektów sieci.
Campanile Katowice: hit lat 90. w nowej odsłonie
Pod koniec minionego wieku w pejzażu hotelarskim Katowic wciąż dominowały budynki rodem z PRL-u. Wszystko zmieniło się w 1999 roku, gdy przecięto wstęgę u wejścia do pierwszego obiektu marki Campanile w Polsce. Położony na skraju malowniczej Doliny Trzech Stawów hotel z miejsca stał się hitem, oferując to, co „tygrysy Europy” lubiły najbardziej. Fantazyjna geometryczna bryła, częściowo przeszklona elewacja, klimatyzowane wnętrza urządzone na prowansalską modłę – wszystko to przywodziło na myśl zachodnie standardy i było znakiem luksusu na miarę nowej epoki. Fascynacja Zachodem szła w parze z lokalnym kolorytem, a to za sprawą hotelowej restauracji słynącej z wyśmienitej śląskiej kuchni. Hotel do dziś jest pomnikiem szalonych czasów polskiej transformacji, co jednak nie znaczy, że żyje się tu wyłącznie wspomnieniem dawnej świetności. W ostatnich latach obiekt przeszedł wielką metamorfozę i dziś oferuje pobyt w standardzie na miarę XXI wieku okraszony nutą nostalgii za latami 90. minionego stulecia.
Campanile Vienna South: hotel w nowoczesnym mieście-ogrodzie
Pierwszy hotel marki Campanile w Austrii zlokalizowano w najbardziej innowacyjnej dzielnicy Wiednia, na terenie powstającego w zielonej okolicy Wienerbergu kompleksu mieszkalno-usługowego zaprojektowanego w myśl koncepcji Biotope City – miasta żyjącego w harmonii z otaczającą naturą. Projekt jest częścią rozpoczętej w 2017 roku rewitalizacji dawnych zakładów produkcyjnych Coca-Coli. Docelowo powstanie w tym miejscu przyjazna środowisku, samowystarczalna dzielnica – miejska dżungla w najlepszym tego słowa znaczeniu. Wizytówką inwestycji jest The Brick, neutralny klimatycznie budynek, który nazwą (dosłownie: „cegła”) i elewacją nawiązuje do znajdującej się niegdyś na terenie Wienerbergu cegielni. To właśnie w jego wnętrzach na gości czeka nowy hotel Campanile Vienna South.
O Campanile
Markę hoteli-restauracji Campanile stworzono w 1976 roku, bazując na koncepcji szczerej i serdecznej gościnności. Dziś pod szyldem Campanile działa 380 hoteli na świecie, a we Francji sieć plasuje się na czwartym miejscu pod względem wielkości. W ostatnich latach otwarto dziesięć hoteli marki Campanile w Chinach, a w 2018 roku zaczęto rozwijać jej obecność na Bliskim Wschodzie. Koncept Campanile zdobywa kolejne rynki na całym świecie – w realizacji znajduje się obecnie ponad 350 projektów.
O Louvre Hotels Group
Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, którego portfolio obejmuje obecnie ponad 1500 hoteli w 54 krajach. Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, w tym historyczne marki Louvre Hotels Group (Royal Tulip, Golden Tulip, Campanile, Tulip Residences, Kyriad, Kyriad Direct, Tulip Inn i Première Classe), 5 marek sieci Sarovar w Indiach, francuską grupę Hôtels & Préférence i markę TemptingPlaces oraz chińską markę Metropolo. Louvre Hotels Group ma także partnerstwo dystrybucyjne z Barrière Group. Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.
![Bezpieczne wakacje: standardy ochrony dzieci w branży hotelarskiej Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1140084680,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Bezpieczne wakacje: standardy ochrony dzieci w branży hotelarskiej
![Termy Karkonosze Resort & Spa – oaza spokoju i równowagi](/files/_uploaded/glownekonf_162924537,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Termy Karkonosze Resort & Spa – oaza spokoju i równowagi
![Coolcationig - kiedy klimat dyktuje kierunek podróży](/files/_uploaded/glownekonf_2109028850,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Coolcationig - kiedy klimat dyktuje kierunek podróży
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Media
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.
Handel
Podatki od żywności wysokoprzetworzonej mogą pomóc walczyć z otyłością. Wpływy z nich można przeznaczyć na dopłaty do zdrowego jedzenia
![](/files/1922771799/pineda-podatek-jedzenie-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Nie tylko napoje słodzone, jak ma to miejsce w Polsce, ale i cała niezdrowa żywność powinna być objęta dodatkowym opodatkowaniem – przekonują badacze z Centrum Ekonomiki Zdrowia i Polityki Innowacji w Imperial College Business School, którzy przyjrzeli się wynikom badań w tym zakresie z całego świata. Pieniądze z podatku od żywności wysokoprzetworzonej, z dużą zawartością soli czy cukru, powinny ich zdaniem zostać spożytkowane na dopłaty do zdrowego jedzenia. Okazuje się, że zwłaszcza w krajach o niskich i średnich dochodach to czynnik ekonomiczny decyduje o wyborze niezdrowego jedzenia, które jest mocno reklamowane i często tańsze.
Gwiazdy
Aleksandra Popławska: Pomysł na trenowanie boksu zrodził się u mnie z fascynacji Sashą Sidorenko. Dyscyplina ta wymaga skupienia, a właśnie tego mi na co dzień brakuje
![](/files/1922771799/poplawska-boks-plany-foto,w_133,_small.jpg)
Aktorka zaznacza, że trenuje boks, bo pozwala jej nauczyć się trzeźwo myśleć, analizować i szybko podejmować decyzje. Z uprawiania tej dyscypliny czerpie sporą przyjemność, zwłaszcza że robi to pod okiem mistrzyni – Sashy Sidorenko. Aleksandra Popławska podkreśla, że dla niej nie tyle liczy się zwycięstwo na ringu, ile taktyka gry, jaką przyjmuje się wobec przeciwnika.