Komunikaty PR

Campanile na rynku europejskim. Hotele, które zapisały się w historii marki

2021-01-26  |  16:06
Biuro prasowe
Do pobrania hotele CA ( 0.45 MB )

Od rodzinnej sieci podmiejskich hoteli-restauracji po globalną markę oferującą zlokalizowane w wielkich metropoliach innowacyjne obiekty – hotele Campanile od ponad 40 lat podążają z duchem czasu. Które obiekty zapisały się w dziejach ekspansji marki na rynku europejskim?

Campanile narodziło się we Francji w 1976 roku jako firma rodzinna – koncept podmiejskich hoteli-restauracji, w których podróżni mogli cieszyć się prawdziwie domową atmosferą. Szczera i serdeczna gościnność wciąż stanowi fundament marki, obecnej dziś w 13 krajach na świecie i znajdującej się w przededniu globalnej ekspansji, której celem jest wzmocnienie obecności w Europie i Chinach oraz wejście na rynki Afryki, Bliskiego Wschodu, Indii, Azji Południowo-Wschodniej i Australii. Historyczne hotele Campanile przechodzą odważne metamorfozy, a nowo powstające obiekty dzielnie kroczą w awangardzie najnowszych trendów. Jakie były kamienie milowe w ponad 40-letniej historii marki?

Campanile Birmingham: w awangardzie przemian

W 1986 roku sieć rozpoczęła ekspansję po drugiej stronie kanału La Manche. Pierwszy hotel marki Campanile w Wielkiej Brytanii otwarto w miejscowości Basildon w południowo-wschodniej Anglii. Dziś na terenie Zjednoczonego Królestwa działa 17 obiektów Campanile. Jednym z nich jest otwarty w 1999 roku Campanile Birmingham. W dwudziestą rocznicę powstania hotel przeszedł wartą 2,5 mln funtów modernizację, dzięki której przekształcił się we flagowy okręt brytyjskiej floty Campanile. Metamorfoza obiektu w Birmingham w hotel, który w nowoczesnej formie wyraża tradycyjne wartości marki, wyznacza początek nowego rozdziału w historii Campanile na Wyspach. W najbliższych latach podobną przemianę przejdą wszystkie brytyjskie hotele marki.

Campanile Eindhoven: klasyka gatunku

Otwarty w 1989 roku hotel w Eindhoven jest pierwszym hotelem Campanile w Niderlandach, a zarazem jednym z ostatnich obiektów powstałych w myśl pierwotnej idei marki – hotelu-restauracji z charakterystycznym spadzistym dachem i zewnętrznymi korytarzami. Przez lata zyskał uznanie zarówno stołujących się tu mieszkańców okolicy, jak i gości odwiedzających prężnie rozwijające się miasto w celach służbowych. W 2019 roku hotel przeszedł gruntowną renowację i stanowi prawdziwą wizytówkę klasycznego konceptu Campanile oraz przyjazną przystań dla gości z całego świata.

Campanile Barcelona: olimpijska innowacja

Marka Campanile wkroczyła do Hiszpanii w 1992 roku przy okazji XXV Letnich Igrzysk Olimpijskich w Barcelonie. Na lokalizację pierwszego obiektu sieci wybrano Barberà del Vallès – świetnie skomunikowaną okolicę położoną na północ od centrum miasta-gospodarza Igrzysk. Podczas zawodów olimpijskich swoją bazę miał tu kontrowersyjny lekkoatleta Ben Johnson. Architektura mieszczącego 210 pokoi obiektu sygnalizuje moment przejściowy w historii konceptu Campanile, łącząc nowoczesną, jednolitą bryłę z elementami architektonicznymi nawiązującymi do zewnętrznych korytarzy charakterystycznych dla wczesnych obiektów sieci.

Campanile Katowice: hit lat 90. w nowej odsłonie

Pod koniec minionego wieku w pejzażu hotelarskim Katowic wciąż dominowały budynki rodem z PRL-u. Wszystko zmieniło się w 1999 roku, gdy przecięto wstęgę u wejścia do pierwszego obiektu marki Campanile w Polsce. Położony na skraju malowniczej Doliny Trzech Stawów hotel z miejsca stał się hitem, oferując to, co „tygrysy Europy” lubiły najbardziej. Fantazyjna geometryczna bryła, częściowo przeszklona elewacja, klimatyzowane wnętrza urządzone na prowansalską modłę – wszystko to przywodziło na myśl zachodnie standardy i było znakiem luksusu na miarę nowej epoki. Fascynacja Zachodem szła w parze z lokalnym kolorytem, a to za sprawą hotelowej restauracji słynącej z wyśmienitej śląskiej kuchni. Hotel do dziś jest pomnikiem szalonych czasów polskiej transformacji, co jednak nie znaczy, że żyje się tu wyłącznie wspomnieniem dawnej świetności. W ostatnich latach obiekt przeszedł wielką metamorfozę i dziś oferuje pobyt w standardzie na miarę XXI wieku okraszony nutą nostalgii za latami 90. minionego stulecia.

Campanile Vienna South: hotel w nowoczesnym mieście-ogrodzie

Pierwszy hotel marki Campanile w Austrii zlokalizowano w najbardziej innowacyjnej dzielnicy Wiednia, na terenie powstającego w zielonej okolicy Wienerbergu kompleksu mieszkalno-usługowego zaprojektowanego w myśl koncepcji Biotope City – miasta żyjącego w harmonii z otaczającą naturą. Projekt jest częścią rozpoczętej w 2017 roku rewitalizacji dawnych zakładów produkcyjnych Coca-Coli. Docelowo powstanie w tym miejscu przyjazna środowisku, samowystarczalna dzielnica – miejska dżungla w najlepszym tego słowa znaczeniu. Wizytówką inwestycji jest The Brick, neutralny klimatycznie budynek, który nazwą (dosłownie: „cegła”) i elewacją nawiązuje do znajdującej się niegdyś na terenie Wienerbergu cegielni. To właśnie w jego wnętrzach na gości czeka nowy hotel Campanile Vienna South.

O Campanile

Markę hoteli-restauracji Campanile stworzono w 1976 roku, bazując na koncepcji szczerej i serdecznej gościnności. Dziś pod szyldem Campanile działa 380 hoteli na świecie, a we Francji sieć plasuje się na czwartym miejscu pod względem wielkości. W ostatnich latach otwarto dziesięć hoteli marki Campanile w Chinach, a w 2018 roku zaczęto rozwijać jej obecność na Bliskim Wschodzie. Koncept Campanile zdobywa kolejne rynki na całym świecie – w realizacji znajduje się obecnie ponad 350 projektów.

O Louvre Hotels Group

Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, którego portfolio obejmuje obecnie ponad 1500 hoteli w 54 krajach. Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, w tym historyczne marki Louvre Hotels Group (Royal Tulip, Golden Tulip, Campanile, Tulip Residences, Kyriad, Kyriad Direct, Tulip Inn i Première Classe), 5 marek sieci Sarovar w Indiach, francuską grupę Hôtels & Préférence i markę TemptingPlaces oraz chińską markę Metropolo. Louvre Hotels Group ma także partnerstwo dystrybucyjne z Barrière Group. Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Dlaczego warto wybrać wakacje all inclusive? Biuro prasowe
2025-03-03 | 11:10

Dlaczego warto wybrać wakacje all inclusive?

Wakacje all inclusive to jeden z najpopularniejszych sposobów na spędzenie urlopu. Ta formuła wypoczynku cieszy się dużą popularnością ze względu na liczne korzyści,
Podróże Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym
Podróże Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!
2024-12-30 | 12:00

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!

Jesień i zima to zdecydowanie czas na Azje, w której panuje właśnie pora sucha i pełnia słońca. W tym roku Azja zaskoczyła wzrostem popularności w porównaniu do roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Joanna Liszowska: Kobiety powinno się doceniać na co dzień. Ale 8 marca można szczególnie wyrazić swoją sympatię

Aktorka uważa, że Dzień Kobiet to miła tradycja i należy ją pielęgnować. Nie trzeba wiele, by na twarzy płci pięknej pojawił się uśmiech. Wystarczą życzenia, symboliczny kwiatek czy okolicznościowy upominek. Joanna Liszowska podkreśla, że w teatrze czy na planie serialu koledzy z branży 8 marca zawsze stają na wysokości zadania i sprawiają radość paniom ze swojego otoczenia. Marta Wierzbicka natomiast zaznacza, że dla niej nie jest to szczególna okazja do świętowania. Po prostu dzień jak każdy inny.

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.