Co można usłyszeć w Hotelach?
Grupa FLPR
ul Powstańców Śląskich 50
53-333 Wrocław
kinga.kupniewska|flpr.pl| |kinga.kupniewska|flpr.pl
535 000 790
www.flpr.pl
Wybierając hotel, w którym spędzimy wymarzone wakacje, przeglądamy zdjęcia pokoi, wyposażenie, lokalizację, a później… narzekamy na to, że sąsiedzi z jednej strony imprezowali do późna w nocy, a ci z naprzeciwka mają za głośne dzieci. Czy tak powinny wyglądać hotelowe wspomnienia? Z pewnością nie, dlatego wybierając miejsce pobytu, warto zwracać uwagę na jeszcze jedną kwestię.
Akustyka — tej kwestii nie pomijaj
Mowa oczywiście o akustyce, która nie jest jeszcze na tyle popularnym tematem, abyśmy szczególnie zwracali na nią uwagę. A szkoda, w końcu hałas to jeden z najczęstszych powodów do narzekania. Trudno się dziwić, że w miejscach pełnych innych osób, jakimi są hotele, z każdej strony otaczają nas różnorodne dźwięki. I nie zawsze te zbędne hałasy świadczą o braku kultury wśród sąsiadów, a częściej wynikają z niedopatrzeń w kwestii odpowiedniej akustyki pomieszczeń. Co powinniśmy wiedzieć na ten temat?
Przystosowanie budynku
Deweloperzy już na etapie budowy hotelu powinni skorzystać z porad akustyka, który wskaże potencjalne źródła hałasu i wyda o nich opinię. Hałasy mogą dobiegać z zewnątrz budynku, jeżeli hotel znajduje się blisko ulicy czy torów. W hotelach oczywistym jest także hałas generowany wewnątrz — przez rodziny, dzieci, czworonogi, imprezy czy wspólne posiłki.
Najlepiej jest zorganizować przestrzeń w taki sposób, aby zminimalizować hałas i ograniczać jego rozprzestrzenianie się. W tym celu należy na etapie budowy dobierać materiały, które nie będą powodowały odbijania dźwięku i powstawania pogłosu na korytarzach i holach. Można wykorzystać do tego sufity akustyczne, wykładziny dywanowe lub panele pochłaniające dźwięk. Właściwa akustyka hotelu wynika także z wysokiej izolacyjności akustycznej ścian między pomieszczeniami, wykonanymi w technologii suchej zabudowy z wypełnieniem wysokopochłaniającą dźwięki wełną mineralną, np. szklaną. — komentuje Paweł Polak ze Stowarzyszenia na Rzecz Lepszej Akustyki w Budynkach „Komfort Ciszy”.
Bądźmy wymagającymi konsumentami
Jak więc widzimy poziom hałasu, jaki musimy znosić, przebywając w hotelu, zależy od wielu czynników i warto wybierać takie miejsca, które zagwarantują nam prawdziwy odpoczynek. Pokój, w którym można odpocząć i się zrelaksować to marzenie każdego gościa. Odpowiednia adaptacja akustyczna jest do tego niezbędna, ponieważ to właśnie ona odpowiada za poczucie prywatności i ochronę przed hałasem. Jest to kwestia, o którą powinien zatroszczyć się właściciel hotelu, a my jako konsumenci możemy częściej zwracać uwagę na ten temat i zadawać odpowiednie pytania. Dzięki temu zapewnimy sobie i rodzinie prawdziwy komfort odpoczynku.
Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
Przewodnik MICHELIN 2025: 32 nowe restauracje prezentują mistrzostwo tureckiej g
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.