Komunikaty PR

Coolcationig - kiedy klimat dyktuje kierunek podróży

2024-07-22  |  12:00
Biuro prasowe

To nie pierwszy rok, kiedy trend coolcationing jest widoczny wśród podróżujących, w tym m.in z Polski. Jednak rekordowe wysokie temperatury za oknem, szczególnie teraz, sprzyjają temu, by rozgrzane do czerwoności południe Europy zamienić na kierunek z bardziej umiarkowaną aurą. To jest właśnie coolcationing - jeden z wiodących trendów 2024 i zarazem odpowiedź na zmiany klimatu. Biorąc pod uwagę coraz cieplejsze lata, ma szanse na długo z nami pozostać i sprawić, by dotąd mniej popularne kraje wyrosły na wakacyjne perełki. To również doskonała opcja dla tych, którzy chcą uniknąć tłumów turystów. Kiwi.com, firma travel-tech i wyszukiwarka tanich podróży sprawdziła, które z chłodniejszych krajów w tym roku najczęściej wybierają podróżujący z Polski. Wśród wiodących destynacji znalazły się m.in. Norwegia, Dania i Irlandia.

 

Najgorętsze wśród najchłodniejszych destynacji 2024!

 

Z analizy Kiwi.com wynika, że najpopularniejszymi kierunkami wakacyjnymi nadal są te, w których możemy liczyć na solidną dawkę słońca i gwarancję dobrej pogody, a Hiszpania i Włochy wiodą prym. Z roku na rok rośnie jednak liczba podróżujących, którzy upalne południe zamieniają na nadal umiarkowaną północ Europy. Z analizy Kiwi.com wynika, że Norwegia jest numerem 1 na liście chłodniejszych destynacji najczęściej wybieranych przez turystów z Polski.  Od czerwca b.r. platforma obserwuje stały wzrost rezerwacji lotów. Z uwagi na to, że średnie okno rezerwacji wynosi 37 dni, przewidywania wskazują, że sierpień ostatecznie przerośnie lipiec pod kątem liczby rezerwacji. Na miejscu podróżujący spędzają około tygodnia.

Dania to kolejny kierunek, które odnotowuje stały wzrost, którego peak przypada na początek lipca i sierpnia. Średnie okno rezerwacji dla Danii wynosi 41 dni, a już teraz widać, że sierpień będzie równie obfity pod kątem liczy osób podróżujących, co lipiec.

Kolejnym krajem, który wysuwa się na prowadzenie jest Irlandia – analiza Kiwi.com wskazuje, że już teraz widać, że w sierpniu do Irlandii będzie podróżować więcej osób niż w lipcu. W przeciwieństwie do Holandii, która była rozchwytywana w czerwcu i w lipcu, a w sierpniu spadla na 13. pozycję zestawienia TOP 20, z miejsca 7. w czerwcu.

Rekordowy wzrost pod kątem liczby rezerwacji w 2024 w porównaniu z 2023 rokiem odnotowała Szwajcaria - na poziomie 47%. Jeśli chodzi o popularność Szwecji, Islandii czy Austrii - liczba rezerwacji jest stabilna, zapewniając wszystkim trzem krajom miejsce w TOP 20 najczęściej wybieranych przez turystów z Polski.

 

Jak kształtują się ceny za loty?

 

W przypadku kierunków w ramach coolcationing, ceny lotów są dość konkurencyjne w porównaniu z lotami do krajów typowo wakacyjnych, na południu Europy. Analiza Kiwi.com wskazuje, że najtańsze loty w trakcie trwającego sezonu to loty do Austrii, Danii i Szwecji. W przypadku Austrii średnia cena biletów w lipcu była na poziomie 67 EURO, do Danii podróżujący za bilet płacili 74 EURO, a do Szwecji 97 EURO.

Najdroższym kierunkiem wśród najchłodniejszych destynacji jest Islandia - gdzie w lipcu średnia cena była na poziomie 215 EURO, Szwajcaria - 167 EURO i Finlandia - 181 EURO.

 

Jak zaoszczędzić na zakupie biletu lotniczego?

 

Dla tych którzy nadal poszukują taniego lotu na wakacje, Kiwi.com przygotowało kilka podpowiedzi:

  • Wybierz lot w mniej popularnych godzinach - wczesno porannych lub nocnych. Te z reguły są tańsze.
  • Podróżuj z pobliskich lotnisk lub na pobliskie lotniska zamiast wybierać największe porty w regionie. Te mniejsze mogą oferować lepsze ceny, czasem nawet dwukrotnie tańsze! Wprowadzając miasto wylotu i/lub przylotu na Kiwi.com, możesz wybrać lotniska w promieniu 250 km w miejscu wylotu i/lub przylotu, aby uzyskać najlepsze połączenie.
  • Jeśli możesz, to zamiast szukać konkretnych dat podróży, wybierz tydzień lub miesiąc/miesiące, w których chcesz podróżować, i dodaj, ile dni chcesz spędzić w miejscu docelowym. W ten sposób możesz uzyskać tańsze opcje podróży.
  • Samodzielny transfer: podróżowanie z własnym transferem sprawia, że przemieszczanie się jest tańsze, a łącząc oddzielne loty tworzymy unikalne plany podróży. Ta sztuczka pomaga otrzeć do dowolnego miejsca docelowego, nawet jeśli linia lotnicza nie uwzględnia go jako istniejącego w planie podróży. Wybierz „gdzie” i „kiedy” chcesz lecieć, a Kiwi.com utworzy plan podróży z oddzielnych lotów różnych linii lotniczych.
  • Alerty dotyczące cen lotów śledzą lot, który Cię interesuje, i powiadamiają Cię o zmianach kosztów podróży, dzięki czemu możesz dokonać rezerwacji, gdy zobaczysz cenę, która przypadnie Ci do gustu.

 

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie! Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!

Jesień i zima to zdecydowanie czas na Azje, w której panuje właśnie pora sucha i pełnia słońca. W tym roku Azja zaskoczyła wzrostem popularności w porównaniu do roku
Podróże Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
2024-12-23 | 11:00

Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?

Coraz więcej Polaków decyduje się spędzać święta Bożego Narodzenia poza domem, szukając miejsc, które łączą tradycyjny klimat z możliwością wyjątkowego wypoczynku. W
Podróże SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
2024-12-19 | 16:25

SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl

Sun & Snow Sp. z o.o dołączył do partnerów sieci handlowej Lidl. Od grudnia do końca stycznia 2025 polscy użytkownicy aplikacji Lidl Plus mają możliwość skorzystania ze zniżki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.