Cyfrowe Muzeum Doświadczeń w Efezie triumfuje w konkursie Mondo-Dr Awards
Synertime
Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl
Cyfrowe Muzeum Doświadczeń w Efezie (Ephesus Experience Museum), położone w tym starożytnym mieście, wpisanym na listę światowego dziedzictwa UNESCO, zdobyło najwyższe wyróżnienie na gali Mondo-Dr Awards. Jest to jeden z wiodących międzynarodowych konkursów w dziedzinie technologii, projektowania i wystawiennictwa. Najnowsze, tureckie muzeum immersyjne zdobyło światowe uznanie, wygrywając w kategorii „Najlepsze muzeum”.
Konkurs Mondo-Dr Awards, organizowany przez wydawany od ponad 30 lat magazyn MONDO-DR, został zapoczątkowany w 2017 roku, aby uhonorować najlepsze instalacje na całym świecie. Z czasem rozszerzył swoje kategorie, obejmując również sektor wystawienniczy i hotelarski, ze szczególnym uwzględnieniem projektowania obiektów, doświadczeń odwiedzających i rozwiązań technologicznych. Siódma edycja Mondo-Dr Awards odbyła się 12 czerwca 2024 r. w Las Vegas. Cyfrowe Muzeum Doświadczeń w Efezie otrzymało nagrodę dla najlepszego muzeum na podstawie opinii niezależnego jury, które oceniało wybitne realizacje z całego świata.
Cyfrowe Muzeum Doświadczeń w Efezie: Immersyjne doświadczenie w miejscu wpisanym na listę UNESCO
Cyfrowe Muzeum Doświadczeń w Efezie, jedna z pierwszych na świecie instytucji łączących muzeologię doświadczalną z opowiadaniem historii, zaprasza odwiedzających do starożytnego miasta Efez, położonego w pięknej prowincji Izmir w Türkiye (Turcji) Egejskiej. Efez, jedno z najpopularniejszych i najbardziej intrygujących miejsc na wybrzeżu Morza Egejskiego w Türkiye (Turcji), co roku przyciąga tysiące krajowych i zagranicznych turystów. Wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO w 2015 roku, był jednym z największych miast portowych swoich czasów. Dzięki technologii immersyjnej, Cyfrowe Muzeum Doświadczeń w Efezie pozwala odwiedzającym osobiście doświadczyć codziennego życia, poznać handel, architekturę i sztukę tego miasta w jego złotej erze.
Cyfrowe Muzeum Doświadczeń w Efezie, opracowane przez DEM Museums, zostało zaprojektowane przez zespół architektów, kuratorów, projektantów, artystów, ekspertów technologicznych, historyków, archeologów z wiodących firm oraz instytucji akademickich z Türkiye (Turcji) i całego świata. Muzeum zabiera odwiedzających w niezapomnianą podróż, podczas której mogą odkrywać ulice Efezu, poznawać codzienne życie w czasach starożytnych i odkrywać tajemnice antycznego świata.
Efez był zamieszkiwany od czasów neolitu, ale zyskał na znaczeniu w okresie Cesarstwa Rzymskiego jako stolica Azji Mniejszej. W czasie swojego rozkwitu było to drugie najważniejsze miasto Imperium Rzymskiego. Jego mieszkańcy w większości byli wykształceni i zamożni, a bogato zdobione budynki były oznaką ich dobrobytu i powodzenia. Obecnie Efez, w którym mieści się Świątynia Artemidy, jeden z siedmiu cudów starożytnego świata, należy do najlepiej zachowanych starożytnych miast regionu Morza Śródziemnego.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.