Komunikaty PR

Czym Polacy kierują się przy wyborze kierunku podróży?

2023-02-09  |  12:00
Biuro prasowe

W Polsce trwają zimowe wakacje, ale wiele osób już rezerwuje bądź właśnie zastanawia się nad wyborem kierunku kolejnej podróży. Agencja badawcza Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com, wyszukiwarki tanich lotów i podróży oraz firmy traveltech, spytała Polaków oraz mieszkańców regionu Europy Środkowo - Wschodniej o to, czym kierują się przy wyborze kierunku wakacji. Choć budżet stanowi jeden z kluczowych kryteriów i jest on szczególnie istotny dla kobiet (64%) to jak wskazują wyniki badań, tzw. research w sieci jest podstawą do podjęcia przez nas decyzji. Tuż za nim, oprócz aspektu finansowego, plasują się rekomendacje przyjaciół, znajomych i rodziny. Jak sprawdziła Kiwi.com, najpopularniejsze seriale również nie pozostają bez wpływu!

 

Czym kierujemy się przy wyborze kierunku wakacji

Wyniki badań zleconych przez Kiwi.com pokazują, że budżet to dla Polaków (59,6%) jeden z kluczowych kryteriów, który wpływa na wybór kierunku podróży. Jest szczególnie istotny dla kobiet (64%) - mężczyźni, jak pokazują badania, przykładają do niego mniejszą wagę (55,3%).

„W naszym najnowszym badaniu, przeprowadzonym na różnych rynkach,  chcieliśmy się bliżej przyjrzeć źródłom inspiracji i kluczowym czynnikom motywującym  podróżnych do wyboru miejsca, które wybierają na wakacje. W grupie krajów objętych badaniem oprócz Polski, znalazły się Czechy, Słowacja, Węgry i Rumunia. Wyniki pokazały, że dla Polaków kluczowa jest kwestia budżetu, z kolei  Czesi, Słowacy i Rumuni kierują się głównie researchem w internecie, jaki przeprowadzają. Węgrzy natomiast, kierują się przede wszystkim rekomendacjami najbliższych”. - mówi Eliška Řezníček Dočkalová, dyrektor ds. obsługi klienta w Kiwi.com.

 

Lubimy sprawdzać i szukać w sieci

Wyniki badań Kiwi.com wskazują, że Polacy lubią robić dogłębny research i szukać informacji w wielu źródłach, które następnie pomogą w podjęciu decyzji dot. wyboru kierunku wakacji. Research jest szczególnie popularny wśród pokolenia Z (63,4%). Co trzeci z nich czerpie inspiracje z instagrama, niemal co piąty z Facebooka, a nieco ponad 12% z Tik Toka. Okazuje się, że influencerzy nie pozostają bez wpływu - ich relacje z wakacyjnych destynacji są istotne dla niemal 14% przedstawicieli GEN Z.

Osoby w wieku 30+ są mniej podatne na social media czy influencerów. Kierują się przede wszystkim budżetem, researchem, a także rekomendacjami bliskich i rodziny. Choć jak wskazuje Kiwi.com, te ostatnie (rekomendacje bliskich i rodziny) są szczególnie istotne dla pokolenia Z (50,4%), a także osób w grupie wiekowej 45-59 lat (47,9%).

 

Lubimy podróżować tam, gdzie dzieje się akcja ulubionego serialu bądź filmu

Podróżowanie w miejsce znane z ulubionych seriali i filmów to jedna z kluczowych motywacji, która jest równie ważna, jak poznawanie lokalnej kultury czy ludzi. Drugi sezon Białego Lotosu, nasycony mitologią, pięknymi zdjęciami, krajobrazami rozgrywa się na Sycylii, a goście zatrzymują się w luksusowym White Lotus, który w rzeczywistości jest spektakularnym pałacem San Domenico, kurortem Four Season. To w połączeniu z fenomenalną obsadą sprawia, że Sycylia jak nigdy dotąd, w 2023 roku stała się magnetyczna, spektakularna i pożądana, jako miejsce na idealne wakacje.

Kiwi.com, wyszukiwarka tanich lotów i firma traveltech sprawdziła, że po premierze drugiego sezonu serialu w Polsce, która miała miejsce w październiku 2022, wzrosło zainteresowanie podróżami na Sycylię. Grudzień 2022 oraz styczeń b.r. to miesiące, kiedy Kiwi.com zarejestrowała najwięcej rezerwacji lotów na włoską wyspę. Było ich niemal 4 razy więcej niż w listopadzie 2022, miesiąca od którego liczba rezerwacji zaczęła rosnąć.

Wśród osób dokonujących rezerwacji 51% to kobiety, a 49% to mężczyźni. 43% użytkowników rezerwacji dokonało od 3 tygodni do 2 miesięcy przed planowaną podróżą, z kolei co piąty użytkownik zrobił to z wyprzedzeniem od 2-4 miesięcy. Na miejscu 37%  podróżujących ma zamiar pozostać do 3 dni, 31% planuje pobyt trwający od 4-6 dni, a 30% spędzi tam długie wakacje, od 1-2 tygodni. Kiwi.com wskazuje, że średnia cena biletu na Sycylię po dacie premiery Białego Lotosu, czyli po 30 października 2022 na podróż w 2023 roku utrzymywała się na poziomie 86 EURO.

*Badanie przeprowadzone przez Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1010 Polaków w wieku od 18 do 59 Realizacja badania została przeprowadzona w październiku 2022  roku.

 

O Kiwi.com

  • Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1500 osób na całym świecie
  • Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji pod kątem tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć. W tym celu dziennie wykonuje on 2 miliardy kontroli cen w 95% globalnych zasobów lotniczych.
  • Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 50 000 miejsc.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę Biuro prasowe
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.