DŁUŻSZE PODRÓŻE SŁUŻBOWE HITEM WŚRÓD POLAKÓW.

Podróże służbowe stają się coraz dłuższe. Według danych z portfolio Marriott International, pobyty hotelowe trwające więcej niż 5 dni stanowią już 1/3 wszystkich wyjazdów i ten segment nadal rośnie.[1] Co jednak na to pracownicy? Czy dłuższe rozłąki z domem są im na rękę? Badanie nowo otwartego hotelu Element Wrocław pokazuje, że zdecydowanie tak. Aż 7 na 10 respondentów wolałoby odbyć jeden dłuższy pobyt służbowy niż jeździć wielokrotnie w to samo miejsce. Co więcej, taki sam odsetek widzi w takich wyjazdach szansę na rozwój osobisty i zawodowy.
Polacy stawiają na rozwój, nawet w wolnym czasie
Wyniki badania Element Wrocław przeprowadzonego przez SW Research zaskakują w niejednym miejscu. 8 na 10 badanych uważa, że pobyty dłuższe niż 5 dni sprzyjają rozwojowi, oferując możliwość poznawania nowych ludzi, miejsc i uczenia się nowych rzeczy, ale co najbardziej interesujące, rozwój zawodowy jest bardzo wysoko na liście priorytetów.
Gdy zapytano o preferowane sposoby spędzania wolnego czasu, to dwie na trzy osoby wybrały zwiedzanie miejscowych atrakcji, 41% jedzenie w lokalnych restauracjach, a na wysokim trzecim miejscu znalazło się budowanie sieci kontaktów wskazane przez aż 37% Polaków. To pokazuje, jak wiele osób podchodzi ambitnie do tego typu podróży, postrzegając je jako szansę zawodową, a nie tylko okazję do zwiedzania nowych miejsc.
„Element Wrocław to miejsce stworzone z myślą o dłuższych pobytach służbowych i osobach, które poszukują nie tylko komfortu, ale również inspirującego środowiska do pracy i rozwoju. Nasz hotel zlokalizowany jest w otoczeniu Wrocław Business Garden, jednego z największych parków biznesowych w Polsce, oferującego szereg udogodnień dla pracowników i przedsiębiorców. Ułatwia to więc nawiązywanie kontaktów poprzez uczestnictwo w spotkaniach czy konferencjach. Jednocześnie mamy też bardzo dogodne połączenie z centrum miasta, co daje możliwość korzystania z jego licznych atrakcji.” – mówi Agnieszka Szczerbaniewicz-Nowak, Dyrektor Generalna Element Wrocław.
Najchętniej w hotelu i z domowymi udogodnieniami
Badanie pokazało także, że to właśnie hotele są preferowanym rozwiązaniem podczas dłuższych podróży służbowych - tę odpowiedź wskazało 57% respondentów, co świadczy o tym, że większość osób zdecydowanie ceni wygodę, jaką oferują tego typu obiekty. Duża grupa, blisko 30% Polaków wybrałaby z kolei apartament hotelowy z kuchnią, a co czwarty wynajęty apartament lub dom. Widać więc, że wiele osób szuka obiektów bardziej zbliżonych do własnych mieszkań czy domów, które oferują choćby możliwość ugotowania własnych posiłków.
Element Wrocław oferuje zarówno pełne wyżywienie (śniadania, lunche i kolacje oraz gotowe dania do podgrzania), a także w pełni wyposażone kuchnie w każdym ze 115 pokoi typu studio. Dodatkowo obiekt ma na celu inspirowanie gości do utrzymywania zdrowego i aktywnego stylu życia podczas podróży. Dlatego znajdą się w nim: strefa do ćwiczeń, lobby, pralnia samoobsługowa oraz parking, a także wypożyczalnia rowerów.
Blisko połowa Polaków praktykuje „bleisure”
Pomimo że w mediach co chwilę pojawiają się wzmianki o wielkich powrotach do biur, trend „bleisure” - znany też jako „workation” - czyli łączenia wyjazdów służbowych z prywatnymi, nadal ma się bardzo dobrze. Jak wynika z badania, blisko połowa respondentów przedłuża swoje pobyty służbowe w celach turystycznych: 38% robi to sporadycznie, a 1 na 10 często. Element Wrocław to marka, która bierze pod uwagę również tego typu pobyty, oferując we wrocławskim hotelu choćby takie udogodnienia, jak wypożyczalnia rowerów.
Rowery przydadzą się też na wyjazdach typu city break, które również eksploruje badanie SW Research. Okazało się, że także w tego typu podróżach Polacy najchętniej wybierają hotele i tę odpowiedź wskazała ponad połowa badanych. Drugim najchętniej wybieranym lokum są apartamenty hotelowe z kuchnią wskazywane przez co czwartego respondenta.
[1] EMEA Premium& selected brands, Extended stay competitors review, January 2024

Wakacje w stylu smart: mikrowycieczki, maxiwrażenia

Najpiękniejsze plaże w Türkiye (Turcji)

Gastroturystyka w Wietnamie i Tajlandii. Co warto zjeść, wybierając się do tych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Gwiazdy
Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.