Komunikaty PR

Göcek – centrum żeglarstwa w Türkiye (Turcji)

2022-08-24  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
Emilia Potocka
Synertime

Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl

Göcek - małe, urokliwe miejsce w Türkiye (Turcji) Egejskiej przyciąga żeglarzy z całego świata swoimi wspaniałymi portami jachtowymi. Ponadto, turyści w tej malowniczo położonej miejscowości, mogą się cieszyć naturą i pyszną kuchnią w wielu restauracjach i kawiarniach z widokiem na morze.

Göcek znajduje się w prowincji Muğla, w połowie drogi między Köyçeğiz i Fethiye, a także blisko lotniska w Dalamanie. Według słynnego mitu, to w tym miejscu, niegdyś znanym jako Kalimche, spadł Ikar gdy przeleciał zbyt blisko słońca. Dzięki swojemu położeniu, zatokom i wielu okolicznym wyspom, zachęca do odwiedzin miłośników wakacji pełnych kąpieli słonecznych i morskich. Mieszczą się tu też najlepsze przystanie jachtowe w Türkiye (Turcji). Göcek to także punkt startu wielu Błękitnych Rejsów łodziami typu gulet (tradycyjny drewniany żaglowiec z masztem), podczas których można wyczarterować cały statek albo tylko kabinę i spędzić tydzień na morzu.

Największe naturalne atrakcje regionu:

Wyspa Göcek – zlokalizowana najbliżej miasta o tej samej nazwie to idealne miejsce na relaks w pięknym otoczeniu. Można tu dopłynąć korzystając z usług taksówki morskiej lub swoją łodzią. Na wyspie znajdują się punkty gastronomiczne oraz wypożyczalnie leżaków i parasoli.

Wyspa Tersane – największa wyspa wśród wysp Göcek. Znajdują się tu ruiny z czasów Imperium Osmańskiego. Wyspa składa się z dwóch części: portu zimowego i portu letniego.

Zatoka Bedri’ego Rahmi – nazwana na cześć słynnego malarza, który odwiedził to miejsce w 1974 roku. Stworzył też dzieło sztuki na znajdującej się tu skale. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że przedstawia rybę, ale tak naprawdę na ilustracji można znaleźć sześć zwierząt.

Wyspy Yassıca – archipelag w zatoce Fethiye to ulubione miejsce miłośników sportów wodnych. Porośnięte drzewami sosnowymi i oliwnymi wyspy sprawdzą się na piesze wycieczki. Latem mieszkańcy sprzedają na straganach przekąski i wakacyjne pamiątki dla turystów.

Zatoka Killebükü – jedna z najpiękniejszych zatok w okolicy. Oprócz podziwiania naturalnego piękna można tu również zobaczyć ruiny kościoła i zdobione kamienie.

Ölüdeniz – naturalna laguna, w pobliżu Fethiye nazywana przez miejscowych „przystanią podarowaną przez Boga”. Ciepłe i spokojne wody oraz trzy kilometrowa plaża zachwycają odwiedzających. Niesamowitą atrakcją jest też lot paralotnią nad laguną z pobliskiej góry Babadağ.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Synertime
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Podróże Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm

Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.