„Heart of Hospitality” grupy Accor powraca we współpracy ze Światową Organizacją
Kampania Accor „Heart of Hospitality” powraca z nową serią podcastów i bogactwem doświadczeń pracowników hotelarstwa z całej Europy. Przedstawiciele i zarazem miłośnicy branży podzielą się pasją, kreatywnością i sercem, które wypełnia cały sektor turystyczny. W obliczu globalnego niedoboru kadr, Accor postanowił skierować większą uwagę na branżę, jej pracowników, możliwości i szanse kariery. Pragnie jednocześnie promować hotelarstwo jako dziedzinę o kluczowym znaczeniu dla gospodarki, będącą także satysfakcjonującą drogą kariery.
Duncan O'Rourke, CEO Accor Northern Europe i gospodarz podcastu „Heart of Hospitality”, już w pierwszym odcinku drugiego sezonu spotkał się z Natalią Bayoną, Director of Innovation, Education and Investments ze Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO - wyspecjalizowana organizacja ONZ). Dyskutowali o tym, w jaki sposób edukacja, technologia i innowacje mogą dokonać trwałej zmiany w turystyce. Pokazali jak ważne jest zaangażowanie lokalnych społeczności i budowanie wraz z nimi doświadczeń. Rozmawiali także o konieczności wzmocnienia pozycji młodego pokolenia tak, by móc jeszcze lepiej kształtować przyszłość branży.
Duncan O’Rourke, CEO Accor Northern Europe, stwierdził: Podróże i hotelarstwo rozwijają się dzięki gościom. W miarę jak świat otwiera się na nowo, a proces wychodzenia z kryzysu przebiega w wyjątkowym tempie, ludzie znów podróżują po świecie, poznają różne miejsca i kultury, tworzą wspomnienia na całe życie, spotykając się w każdym zakątku naszej planety. Hotelarstwo i turystyka każdego roku wnoszą miliardowy wkład w globalną gospodarkę, dają zatrudnienie 1 na 10 osób w skali świata. Jednak poza tą makroperspektywą, w hotelarstwie i turystyce chodzi przede wszystkim o ludzi, o ich serce, kunszt i pasję, którą rozwijają podczas satysfakcjonującej kariery zawodowej.
Natalia Bayona rozpoczęła swoją karierę prawie dwie dekady temu w Departamencie Turystyki i Handlu Turystycznego w rodzinnej Kolumbii. Szybko przeszła drogę od młodego, energicznego i zmotywowanego millenialsa, do pełnej werwy menedżerki odpowiedzialnej za edukację, innowacje i inwestycje.
Jeśli masz motywację i chcesz się uczyć nowych rzeczy, możesz zrobić wspaniałą karierę, wyznała Natalia w wypowiedzi o swoich doświadczeniach i potencjale turystyki. Najlepszym sposobem na zdobycie wiedzy jest podróżowanie, ponieważ w ten sposób otwierasz swój umysł na odmienne kultury. Turystyka to siła napędowa pokoju, gdyż pozwala zobaczyć, jak ludzie z różnych społeczności łączą się w tej samej sprawie.
W omawianym odcinku docenione zostało znaczenie młodzieży, która jako grupa demograficzna odpowiada za 50% światowego zatrudnienia w turystyce. Innowacyjnością musi kierować młodzież, dlatego należy dać jej możliwość kształtowania przyszłości. W hotelarstwie zatrudnionych jest najwięcej młodych ludzi, zatem jest bardzo młodym, dynamicznym i innowacyjnym sektorem. To też najbardziej nastawiony na ludzi segment gospodarki. Skoncentrowanie na innych osobach sprawia, że stale trzeba wprowadzać innowacje, bo każdy człowiek jest inny.
Natalia Bayona podsumowuje: Na tym polega magia turystyki - jest ona bardzo ludzka, a korzyści z niej widać natychmiast. Nie chodzi o to, co będzie za pięć lat czy za pięć miesięcy. Tu wszystko może natychmiast odmienić życie, więc nie sądzę, aby jakakolwiek inna branża mogła dorównać hotelarstwu.
Cały odcinek dostępny jest na https://heart-of-hospitality.com/podcast/
Więcej informacji na temat kariery w hotelarstwie znaleźć można na stronie https://careers.accor.com/
# # #
ŻYCIORYS: NATALIA BAYONA
DIRECTOR OF INNOVATION, EDUCATION AND INVESTMENTS W ŚWIATOWEJ ORGANIZACJI TURYSTYKI
Natalia Bayona odpowiada za innowacje, edukację i inwestycje w Światowej Organizacji Turystyki, agencji ONZ specjalizującej się promowaniu zrównoważonej turystyki.
Dzięki bogatemu doświadczeniu w dziedzinie polityki, zarządzania i biznesu została pierwszym dyrektorem ds. innowacji w ŚOT, zwróciła uwagę na przedsiębiorczość i edukację jako aspekty kluczowe dla rozwoju branży. Sprawiła, że ŚOT stała się punktem odniesienia dla innowacji wprowadzanych w ramach całej ONZ.
Jej praca polega na odkrywaniu najbardziej przełomowych startupów i projektów inwestycyjnych oraz dopasowywaniu ich do potrzeb krajów członkowskich i wiodących korporacji. Jako orędowniczka młodzieży i technologii dba o to, by przedsiębiorcy rozwijali się z myślą o obiecującej przyszłości.

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie
Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Problemy społeczne
Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.
Żywienie
Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.