ibis Styles Bucharest City Center zwycięzcą BigSEE Interior Design Award 2022
Kreatywny i niepowtarzalny design to charakterystyczny element hoteli ibis Styles, których unikalne motywy przewodnie zdobywają uznanie na całym świecie. Zlokalizowany w Rumunii ibis Styles Bucharest City Center otrzymał nagrodę w międzynarodowym konkursie BigSEE Interior Design Award za wyjątkowy wystrój. Hotel motywem przewodnim nawiązuje do tradycyjnej rumuńskiej koszuli „Ia”. Nagrodzony projekt to owoc kreatywności pracowni Arhi Grup i zespołu Bogdana Stoicy, George'a Mihalache'a oraz Andrei Nicolae. W regionie Europy Wschodniej funkcjonuje 24 hoteli ibis Styles, z czego 16 w Polsce.
Ze względu na angażujący design i niepowtarzalne wnętrza marka ibis Styles zyskuje coraz większe zainteresowanie na wielu hotelowych rynkach, także wśród franczyzobiorców. ibis Styles Bucharest City Center, otwarty w 2020 roku zaskakuje wszystkich gości żywym i kreatywnym wystrojem nawiązującym do tradycyjnych motywów, poddanych nowoczesnej i miejskiej interpretacji. Położony w centrum miasta, na skrzyżowaniu bulwarów Știrbei i Buzești hotel jest idealnym miejscem do rozpoczęcia przygody ze stolicą Rumunii. Do dyspozycji gości są 152 nowoczesne i komfortowe pokoje, przytulna restauracja Hanu' de pe Știrbei, sala konferencyjna na maksymalnie 200 miejsc oraz siłownia. Tym, co wyróżnia ibis Styles Bucharest City Center, jest motyw przewodni hotelu, czyli tradycyjna rumuńska damska bluzka „Ia”, której ręcznie wykonane wzory nie zmieniły się od setek lat. Wyhaftowane na niej symbole są nie tylko estetyczne, ale niosą wyjątkowe przesłanie, specyficzne dla każdego regionu czy osoby, która ją stworzyła lub nosi.
Unikalny wystrój hotelu łączy tradycyjne inspiracje z nowoczesnymi trendami projektowymi i materiałami. ibis Styles Bucharest City Center przywodzi na myśl wioskę kwitnącą w samym sercu tętniącego życiem miasta. Gdy goście po raz pierwszy wchodzą do budynku, ich uwagę przykuwa energetyzująca i wesoła mozaika gobelinów widniejąca na ścianie recepcji. Do tradycji nawiązuje zabytkowa stolarska ławka tuż pod półprzezroczystym stołem recepcyjnym. Subtelne oprawy ledowe stylizowane na tradycyjne rumuńskie motywy oddziałują na zmysły, a rozpościerający się sufit symbolizuje przezroczystość rumuńskiej bluzki „Ia”. Jego eteryczna konsystencja przepuszcza światło i tworzy wrażenie niematerialnej objętości.
Pokoje hotelowe, nawiązując do motywu przewodniego, prezentują tradycyjne zdobienia jako element nowoczesnego, wyróżniającego się wystroju. Każde piętro ibis Styles Bucharest City Center zostało ubrane w wyrazisty, optymistyczny kolor, jak na przykład żółty, pomarańczowy, zielony czy niebieski, wpływając na pozytywny nastrój w trakcie pobytu.
„Otrzymanie nagrody od tak renomowanego międzynarodowego autorytetu w dziedzinie designu przynosi naszemu zespołowi wspaniałą satysfakcję i poczucie docenienia. Jesteśmy ludźmi pełnymi pasji, która każdego dnia ożywia hotelowe korytarze oraz napełnia je uśmiechem i pozytywną energią. Naszą ambicją jest stać się pierwszym wyborem dla wszystkich turystów, chcących zakosztować tradycji i kultury Rumunii w nowoczesnym i angażującym wydaniu – powiedziała Alina Vlădulescu, Hotel General Manager, ibis Styles Bucharest City Center.
BIG SEE Awards powstał jako konkurs regionalny, którego celem jest systematyczne odkrywanie oraz promowanie kreatywnego i biznesowego potencjału Europy południowo-wschodniej. Dzięki ambicji łączenia kreatywności wykraczającej poza regiony, początkowe ramy zostały rozbudowane i objęły swym zasięgiem także inne kraje. Obecnie konkurs BIG SEE Awards przyczynia się do promowania na całym świecie unikalnych, oryginalnych osiągnięć w architekturze, wnętrzarstwie, drewnie, turystyce, designie produktów i mody.
Wielki powrót pracy marzeń w roli World Travel Hackera!
5 najpiękniejszych plaż w okolicy europejskich stolic
Wieszanie wianków i puszczanie latawców, czyli obchody Święta Pracy w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Teatr
Paweł Małaszyński: Pierwszy raz gram w spektaklu ewidentnie przeznaczonym dla dorosłych. Ale w teatrze właściwie nie ma tematów tabu
– Spektakl „Barabuum!” to nie tylko rozrywka na najwyższym poziomie, ale także sztuka z drugim dnem i ukrytym przesłaniem – mówi Paweł Małaszyński. Aktor nie boi się tematów kontrowersyjnych i uważa, że dobrze jest pokazywać na scenie uniwersalne problemy, z którymi może się borykać wiele osób, ale nie każdy ma odwagę się do tego przyznać. Jego zdaniem przedstawienie wyreżyserowane przez Artura Barcisia powinno zachęcić widzów do szczerej rozmowy o potrzebach seksualnych, skrytych pragnieniach i fantazjach łóżkowych.
Konsument
Tanie dekoracje do domu coraz poważniejszym problemem dla środowiska. Eksperci ostrzegają przed skutkami fast homeware
Sztuczne dekoracje kwiatowe, wiosenne wianki, puchate króliki, kurczaczki wielkanocne czy plastikowe świecidełka bożonarodzeniowe – ostatnie lata to prawdziwy boom na sezonowe dekoracje do domu. Trend ten znacząco zyskał na popularności w czasie pandemii, kiedy w domach pracowaliśmy i spędzaliśmy większość wolnego czasu, a podchwyciły go sklepowe marki, które wprowadziły do oferty taki asortyment i kuszą sezonowymi promocjami na niego. Eksperci podkreślają, że o ile w dekorowaniu domu nie ma nic złego, o tyle wybieranie tanich dekoracji i zmienianie ich co kilka tygodni czy miesięcy to trend szkodliwy i dla naszych portfeli, i dla środowiska. I porównują fast homeware do szkodliwości fast fashion, czyli taniej mody w naszych szafach.
Psychologia
Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu
Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.