Komunikaty PR

Jak pory roku wpływają na sposób podróżowania?

2023-11-27  |  12:00
Biuro prasowe

Kiwi.com, firma travel-tech oraz wyszukiwarka tanich lotów, wzięła pod lupę sezonowość w podróżowaniu wśród Polaków i przyjrzała się, o jakich porach roku jesteśmy najbardziej aktywni pod względem podróżowania. Okazuje się, że choć wiosna i zima to doskonały czas na upolowanie taniego lotu i możliwość naładowania dawką słońca, to mimo wszystko na urlop wybieramy wyjazd w pełni sezonu letniego, a także jesienią, i planujemy go z dużym wyprzedzeniem. Włochy, Hiszpania i UK to trzy główne kraje, które najczęściej wybieramy na cel podróży, ale co ciekawe, zimą chętnie udajemy się do Skandynawii i Europy Zachodniej!

 

Cztery pory roku w podróżowaniu

Wedle danych Kiwi.com to właśnie latem i jesienią najczęściej planujemy swój urlop. Choć w szczycie sezonu wakacyjnego ceny biletów zwykle bywają znacznie droższe w porównaniu z pozostałymi miesiącami (średnia cena biletu na krótkich trasach w sezonie letnim to 99 EURO, podczas gdy zimą 66 EURO) to nie wahamy się udać na zagraniczne wakacje. Zwłaszcza w lipcu, który wybieramy częściej niż sierpień. Chcąc zaoszczędzić na bilecie jak najwięcej, podróż organizujemy z dużym wyprzedzeniem, średnio na 3-6 tygodni przed wylotem. Z danych Kiwi.com wynika, że ta zasada i travel-hack dotyczy wyjazdów organizowanych niemal bez względu na porę roku. Wyjątkiem jest sezon zimowy, który jest jednocześnie najtańszy (średnia cena biletu na krótkich trasach to 66 EURO), kiedy co piąty użytkownik w tym roku decydował się na rezerwację lotu na 3 dni przed planowaną podróżą.

 

Dokąd latamy najczęściej zimą, wiosną, latem i jesienią?

Włochy, Hiszpania i UK niezmiennie utrzymują się na podium bez względu na porę roku, wskazuje Kiwi.com. Ten trend jest widoczny na przestrzeni ostatnich lat. Bogata siatka połączeń i częstotliwość lotów, poza słoneczną aurą, dodatkowo zachęcają turystów z Polski do podróży w wyżej wymienione miejsca.

 

Choć zima to doskonały moment na to, by upolować bilet w bardzo konkurencyjnej cenie i zdecydowanie niższej niż latem, to w tym roku polscy użytkownicy byli mniej aktywni, stawiając na pełnię sezonu letniego. Zaskakującym może wydawać się fakt, że zimą, kiedy zwykle cierpimy z powodu braku słońca, krótkich dni czy niższej temperatury, to wielu podróżowało do krajów skandynawskich oraz w Europie Zachodniej, a także decydowało się na bardziej odległe destynacje, jak USA czy Kanada.

 

Wiosną, to Paryż, Londyn i Wiedeń były najchętniej wybierane na podróż, zwykle na city break - dane Kiwi.com wskazują, że 71% użytkowników spędziła na miejscu średnio do 3 dni.

 

Najpopularniejsze dni, tygodnie i miesiące wybierane na podróż

Dane Kiwi.com wskazują, że zimą to styczeń był najczęściej wybieranym miesiącem na podróż, z kolei wśród najpopularniejszych tygodni znalazły się:

  • 09.01.2023
  • 19.12.2023

 

Wiosną to zwłaszcza maj skusił najwięcej podróżujących, z kolei najczęściej wybieranym tygodniem na podróż był jego pierwszy tydzień.

 

W pełni sezonu letniego postawiliśmy na lipiec, zwłaszcza jego początek z kolei najpopularniejszym tygodniem na podróż w czerwcu był ten zaczynający się od 12/06.

 

Jesienią królował wrzesień, kiedy to ceny biletów lotniczych po zakończeniu sezonu, zaczynają spadać, a odwiedzane miejsca stały się zdecydowanie mniej zatłoczone i bardziej kameralne. Pierwsze dwa tygodnia września (04.09.2023 oraz 18.09.2023)  były najintensywniejsze pod kątem zagranicznych podróży.

 

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute? Biuro prasowe
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza
Podróże Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.