Komunikaty PR

Jak pory roku wpływają na sposób podróżowania?

2023-11-27  |  12:00
Biuro prasowe

Kiwi.com, firma travel-tech oraz wyszukiwarka tanich lotów, wzięła pod lupę sezonowość w podróżowaniu wśród Polaków i przyjrzała się, o jakich porach roku jesteśmy najbardziej aktywni pod względem podróżowania. Okazuje się, że choć wiosna i zima to doskonały czas na upolowanie taniego lotu i możliwość naładowania dawką słońca, to mimo wszystko na urlop wybieramy wyjazd w pełni sezonu letniego, a także jesienią, i planujemy go z dużym wyprzedzeniem. Włochy, Hiszpania i UK to trzy główne kraje, które najczęściej wybieramy na cel podróży, ale co ciekawe, zimą chętnie udajemy się do Skandynawii i Europy Zachodniej!

 

Cztery pory roku w podróżowaniu

Wedle danych Kiwi.com to właśnie latem i jesienią najczęściej planujemy swój urlop. Choć w szczycie sezonu wakacyjnego ceny biletów zwykle bywają znacznie droższe w porównaniu z pozostałymi miesiącami (średnia cena biletu na krótkich trasach w sezonie letnim to 99 EURO, podczas gdy zimą 66 EURO) to nie wahamy się udać na zagraniczne wakacje. Zwłaszcza w lipcu, który wybieramy częściej niż sierpień. Chcąc zaoszczędzić na bilecie jak najwięcej, podróż organizujemy z dużym wyprzedzeniem, średnio na 3-6 tygodni przed wylotem. Z danych Kiwi.com wynika, że ta zasada i travel-hack dotyczy wyjazdów organizowanych niemal bez względu na porę roku. Wyjątkiem jest sezon zimowy, który jest jednocześnie najtańszy (średnia cena biletu na krótkich trasach to 66 EURO), kiedy co piąty użytkownik w tym roku decydował się na rezerwację lotu na 3 dni przed planowaną podróżą.

 

Dokąd latamy najczęściej zimą, wiosną, latem i jesienią?

Włochy, Hiszpania i UK niezmiennie utrzymują się na podium bez względu na porę roku, wskazuje Kiwi.com. Ten trend jest widoczny na przestrzeni ostatnich lat. Bogata siatka połączeń i częstotliwość lotów, poza słoneczną aurą, dodatkowo zachęcają turystów z Polski do podróży w wyżej wymienione miejsca.

 

Choć zima to doskonały moment na to, by upolować bilet w bardzo konkurencyjnej cenie i zdecydowanie niższej niż latem, to w tym roku polscy użytkownicy byli mniej aktywni, stawiając na pełnię sezonu letniego. Zaskakującym może wydawać się fakt, że zimą, kiedy zwykle cierpimy z powodu braku słońca, krótkich dni czy niższej temperatury, to wielu podróżowało do krajów skandynawskich oraz w Europie Zachodniej, a także decydowało się na bardziej odległe destynacje, jak USA czy Kanada.

 

Wiosną, to Paryż, Londyn i Wiedeń były najchętniej wybierane na podróż, zwykle na city break - dane Kiwi.com wskazują, że 71% użytkowników spędziła na miejscu średnio do 3 dni.

 

Najpopularniejsze dni, tygodnie i miesiące wybierane na podróż

Dane Kiwi.com wskazują, że zimą to styczeń był najczęściej wybieranym miesiącem na podróż, z kolei wśród najpopularniejszych tygodni znalazły się:

  • 09.01.2023
  • 19.12.2023

 

Wiosną to zwłaszcza maj skusił najwięcej podróżujących, z kolei najczęściej wybieranym tygodniem na podróż był jego pierwszy tydzień.

 

W pełni sezonu letniego postawiliśmy na lipiec, zwłaszcza jego początek z kolei najpopularniejszym tygodniem na podróż w czerwcu był ten zaczynający się od 12/06.

 

Jesienią królował wrzesień, kiedy to ceny biletów lotniczych po zakończeniu sezonu, zaczynają spadać, a odwiedzane miejsca stały się zdecydowanie mniej zatłoczone i bardziej kameralne. Pierwsze dwa tygodnia września (04.09.2023 oraz 18.09.2023)  były najintensywniejsze pod kątem zagranicznych podróży.

 

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Dlaczego warto wybrać wakacje all inclusive? Biuro prasowe
2025-03-03 | 11:10

Dlaczego warto wybrać wakacje all inclusive?

Wakacje all inclusive to jeden z najpopularniejszych sposobów na spędzenie urlopu. Ta formuła wypoczynku cieszy się dużą popularnością ze względu na liczne korzyści,
Podróże Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym
Podróże Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!
2024-12-30 | 12:00

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!

Jesień i zima to zdecydowanie czas na Azje, w której panuje właśnie pora sucha i pełnia słońca. W tym roku Azja zaskoczyła wzrostem popularności w porównaniu do roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki

Prezenterka uczestniczyła w Paris Fashion Week, który dla niej jest nie tylko wydarzeniem modowym, ale i szansą do obserwacji dynamicznych zmian w branży. Malwina Wędzikowska uważa, że kryzys, z jakim boryka się obecnie rynek mody, może skłonić marki do uproszczenia swoich kolekcji oraz wprowadzenia bardziej funkcjonalnych rozwiązań. Odpowiedzią na potrzebę oszczędności oraz zrównoważonego rozwoju w modzie powinna być chociażby możliwość wykorzystania tych samych modeli w propozycjach na różne sezony. Jej zdaniem może się również zmienić kształt tradycyjnych pokazów mody, które wiążą się z dużymi kosztami i spektakularnymi efektami.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Żywienie

Prawidłowe odżywianie ma największy wpływ na zdrowie i długość życia. Niewiele osób stosuje odpowiednią dietę

– Skomponowanie odpowiedniego jadłospisu i kultura jedzenia są obecnie sporym wyzwaniem – uważa prof. dr hab. n. med. Grzegorz Dworacki, ekspert z Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Jego zdaniem zaszkodzić może nam chociażby spożywanie produktów tuż po wyjęciu ich z lodówki. Ekspert medycyny stylu życia zaznacza też, że bardzo ważną rolę w naszym organizmie odgrywają jelita, a żeby właściwie funkcjonowały, powinniśmy włączyć do swojego menu probiotyki oraz prebiotyki.