Komunikaty PR

Jak pory roku wpływają na sposób podróżowania?

2023-11-27  |  12:00
Biuro prasowe

Kiwi.com, firma travel-tech oraz wyszukiwarka tanich lotów, wzięła pod lupę sezonowość w podróżowaniu wśród Polaków i przyjrzała się, o jakich porach roku jesteśmy najbardziej aktywni pod względem podróżowania. Okazuje się, że choć wiosna i zima to doskonały czas na upolowanie taniego lotu i możliwość naładowania dawką słońca, to mimo wszystko na urlop wybieramy wyjazd w pełni sezonu letniego, a także jesienią, i planujemy go z dużym wyprzedzeniem. Włochy, Hiszpania i UK to trzy główne kraje, które najczęściej wybieramy na cel podróży, ale co ciekawe, zimą chętnie udajemy się do Skandynawii i Europy Zachodniej!

 

Cztery pory roku w podróżowaniu

Wedle danych Kiwi.com to właśnie latem i jesienią najczęściej planujemy swój urlop. Choć w szczycie sezonu wakacyjnego ceny biletów zwykle bywają znacznie droższe w porównaniu z pozostałymi miesiącami (średnia cena biletu na krótkich trasach w sezonie letnim to 99 EURO, podczas gdy zimą 66 EURO) to nie wahamy się udać na zagraniczne wakacje. Zwłaszcza w lipcu, który wybieramy częściej niż sierpień. Chcąc zaoszczędzić na bilecie jak najwięcej, podróż organizujemy z dużym wyprzedzeniem, średnio na 3-6 tygodni przed wylotem. Z danych Kiwi.com wynika, że ta zasada i travel-hack dotyczy wyjazdów organizowanych niemal bez względu na porę roku. Wyjątkiem jest sezon zimowy, który jest jednocześnie najtańszy (średnia cena biletu na krótkich trasach to 66 EURO), kiedy co piąty użytkownik w tym roku decydował się na rezerwację lotu na 3 dni przed planowaną podróżą.

 

Dokąd latamy najczęściej zimą, wiosną, latem i jesienią?

Włochy, Hiszpania i UK niezmiennie utrzymują się na podium bez względu na porę roku, wskazuje Kiwi.com. Ten trend jest widoczny na przestrzeni ostatnich lat. Bogata siatka połączeń i częstotliwość lotów, poza słoneczną aurą, dodatkowo zachęcają turystów z Polski do podróży w wyżej wymienione miejsca.

 

Choć zima to doskonały moment na to, by upolować bilet w bardzo konkurencyjnej cenie i zdecydowanie niższej niż latem, to w tym roku polscy użytkownicy byli mniej aktywni, stawiając na pełnię sezonu letniego. Zaskakującym może wydawać się fakt, że zimą, kiedy zwykle cierpimy z powodu braku słońca, krótkich dni czy niższej temperatury, to wielu podróżowało do krajów skandynawskich oraz w Europie Zachodniej, a także decydowało się na bardziej odległe destynacje, jak USA czy Kanada.

 

Wiosną, to Paryż, Londyn i Wiedeń były najchętniej wybierane na podróż, zwykle na city break - dane Kiwi.com wskazują, że 71% użytkowników spędziła na miejscu średnio do 3 dni.

 

Najpopularniejsze dni, tygodnie i miesiące wybierane na podróż

Dane Kiwi.com wskazują, że zimą to styczeń był najczęściej wybieranym miesiącem na podróż, z kolei wśród najpopularniejszych tygodni znalazły się:

  • 09.01.2023
  • 19.12.2023

 

Wiosną to zwłaszcza maj skusił najwięcej podróżujących, z kolei najczęściej wybieranym tygodniem na podróż był jego pierwszy tydzień.

 

W pełni sezonu letniego postawiliśmy na lipiec, zwłaszcza jego początek z kolei najpopularniejszym tygodniem na podróż w czerwcu był ten zaczynający się od 12/06.

 

Jesienią królował wrzesień, kiedy to ceny biletów lotniczych po zakończeniu sezonu, zaczynają spadać, a odwiedzane miejsca stały się zdecydowanie mniej zatłoczone i bardziej kameralne. Pierwsze dwa tygodnia września (04.09.2023 oraz 18.09.2023)  były najintensywniejsze pod kątem zagranicznych podróży.

 

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Podróże Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.