Komunikaty PR

Jak składać reklamację za opóźniony lub odwołany lot?

2024-08-09  |  13:40
Kontakt
Aleksandra Gąsowska
24/7Communication Sp. z o.o.

Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
aleksandra.gasowska|247.com.pl| |aleksandra.gasowska|247.com.pl
+48 733 202 653
www.247.com.pl

Wyjeżdżając na upragnione i długo planowane wakacje, oczekujemy samych dobrych chwil. Marzymy o słońcu, relaksie na plaży, odkrywaniu i zwiedzaniu nowych miejsc. Niestety, może zdarzyć się, że na wakacje wylecimy z opóźnieniem lub nasz lot zostanie odwołany.

Co wtedy zrobić? Jak postępować w takich sytuacjach? Oto poradnik Join UP!

Rozporządzenie WE nr 261/2004 ustanawia wspólne zasady dotyczące odszkodowania i pomocy dla pasażerów linii lotniczych w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lotu lub dużego opóźnienia. Oto kroki, jak ubiegać się o odszkodowanie zgodnie z tym rozporządzeniem:

Krok 1: Sprawdź, czy przysługuje Ci odszkodowanie

Pasażerowie mogą mieć prawo do odszkodowania, jeśli:

- Lot rozpoczynał się na lotnisku w Unii Europejskiej lub przylatywał do UE i był obsługiwany przez przewoźnika z UE.

- Doszło do odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lotu lub opóźnienia wynoszącego co najmniej:

a) dwie godziny w przypadku lotów do 1 500 km;

b) trzy godziny w przypadku lotów pomiędzy krajami Unii Europejskiej dłuższych niż 1 500 km i wszystkich innych lotów o długości pomiędzy 1 500 a 3 500 km;

c) cztery godziny w przypadku wszystkich innych lotów niż loty określone powyżej.

- Przyczyna problemu nie była spowodowana nadzwyczajnymi okolicznościami, których nie można było uniknąć  (np. złe warunki pogodowe, strajki, kataklizmy, np. potopy, trzęsienia ziemi).

Krok 2: Zbierz dokumentację

Zbierz wszystkie dokumenty związane z podróżą, takie jak:

- Bilety lotnicze i karty pokładowe;

- Potwierdzenia rezerwacji;

- Dokumentacja korespondencji z linią lotniczą (e-maile, listy).

Krok 3: Skontaktuj się z linią lotniczą

Napisz formalną reklamację do linii lotniczej, w której:

- Opiszesz szczegóły problemu (data, numer lotu, trasa).

- Dołączysz kopie wszystkich dokumentów.

- Wskażesz swoje żądanie odszkodowania zgodnie z rozporządzeniem WE nr 261/2004.

Kontakt do konkretnej linii lotniczej znajdziesz na ich stronie www.

Krok 4: Czekaj na odpowiedź

Termin na rozpatrzenie reklamacji określa Prawo Lotnicze. Linia lotnicza ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji. Jeśli przewodnik nie udzielił odpowiedzi w tym czasie, uznaje się, że reklamacja została rozpatrzona pozytywnie.

Krok 5: Złóż skargę do organu nadzoru

Jeśli linia lotnicza odrzuci Twoje żądanie lub nie odpowie w odpowiednim czasie, możesz złożyć skargę do odpowiedniego organu nadzoru w kraju, w którym miało miejsce zdarzenie. W Polsce jest to Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC). https://www.ulc.gov.pl/pl/

Krok 6: Rozważ inne środki prawne

Jeśli powyższe kroki nie przyniosą rezultatu, możesz:

- Skorzystać z pomocy mediatora lub organizacji ochrony konsumentów.

- Wystąpić na drogę sądową, składając pozew przeciwko linii lotniczej.


Przykładowy wzór reklamacji do linii lotniczej

[Twoje imię i nazwisko]

[Twój adres]

[Data]

 

[Nazwa linii lotniczej]

[Adres linii lotniczej]

Szanowni Państwo,

Niniejszym składam reklamację w związku z [odmową przyjęcia na pokład / odwołaniem lotu / dużym opóźnieniem] lotu numer [numer lotu] na trasie [trasa] w dniu [data].

Zgodnie z rozporządzeniem WE nr 261/2004 przysługuje mi odszkodowanie w wysokości [kwota odszkodowania, jeśli znana] EUR W załączeniu przesyłam kopie dokumentów potwierdzających moją rezerwację oraz sytuację, jaka miała miejsce.

Proszę o rozpatrzenie mojej reklamacji i odpowiedź w terminie 30 dni. W przypadku braku odpowiedzi lub odmowy złożę skargę do odpowiedniego organu nadzoru oraz podejmę inne kroki prawne.

Z poważaniem,

[Twoje imię i nazwisko]

[Podpis]


Ważne kwoty odszkodowań

- 250 EUR – dla lotów do 1500 km.

- 400 EUR – dla lotów wewnątrz UE powyżej 1500 km oraz dla innych lotów o długości od 1500 km do 3500 km.

- 600 EUR – dla wszystkich innych lotów niż określone powyżej.

Upewnij się, że masz wszystkie dokumenty i postępuj zgodnie z powyższymi krokami, aby zwiększyć swoje szanse na otrzymanie odszkodowania.

 

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 24/7Communication Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

Edukacja

Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.