Kampania Poland Soul Travel promuje Polskę slow w Austrii i Szwajcarii
Kampania Poland Soul Travel pokazuje Austriakom i Szwajcarom możliwości odpoczynku w Polsce i zabiera ich w podróż po pięciu malowniczych regionach w stylu slow. Urokliwe pensjonaty, miasteczka uzdrowiskowe, zapierająca dech w piersiach natura - to tylko niektóre elementy kampanii Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu.
Beskid Niski, Sudety, Podlasie, Górny Śląsk i Kaszuby - właśnie te regiony promuje w Austrii i Szwajcarii kampania Poland Soul Travel. Projekt tworzy nowy obraz naszego kraju w duchu slow, podkreślając jego gościnność, przyrodę, wyjątkowe zabytki, wyśmienite jedzenie, a także przypominając, że Polska to po prostu bezpieczne miejsce na urlop. Zachęca również odbiorców z krajów alpejskich do aktywnego wypoczynku w Polsce, prezentując rekomendacje dla miłośników kolarstwa, kajakarstwa, windsurfingu, kitesurfingu czy jazdy konnej.
W realizacji kampanii pomogli pełni pasji właściciele gospodarstw agroturystycznych i lokalnych pensjonatów, którzy zostali przewodnikami po wybranych regionach, jak nikt inny znając ich tradycje, historię oraz kulturę. Wszystkie miejsca i atrakcje przedstawione zostały zgodnie z ideą turystyki slow. - Zmęczenie życiem na pełnych obrotach sprawia, że ludzie chcą odpocząć w miejscach cichych, spokojnych, pośród natury. Kampania Poland Soul Travel ma pokazać, że Polska jest miejscem, w którym można się zresetować, a przy tym - podziwiać piękno tutejszych regionów. Bo w Polsce też jest pięknie! - mówi dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu, Marcin Płachno.
Realizowany projekt jest szczególnie ważny dla właścicieli niewielkich ośrodków wypoczynkowych, które ze względu na pandemię, kryzys ekonomiczny oraz sytuację w Ukrainie ucierpiały najbardziej. - Taki projekt był bardzo potrzebny, zważywszy na obecną sytuację. Należy jak najszybciej „odczarować” turystykę we wschodniej Polsce pod kątem bezpieczeństwa. Stykamy się z odmowami przyjazdu ze strony gości zagranicznych, którzy boją się wojny w Ukrainie i sytuacji z uchodźcami przy granicy z Białorusią. A u nas miło i spokojnie, zapraszamy - tłumaczy Agnieszka Piotrowska, właścicielka Zagrody Kuwasy na Podlasiu, jednego z miejsc wyróżnionych w ramach kampanii.
Podróż szlakami slow turystyki w kampanii Poland Soul Travel rozpoczyna się od łagodnych wzniesień Beskidu Niskiego, z jego naturalnymi lasami bukowymi, unikatową architekturą drewnianych cerkwi i dziedzictwem kultury Łemków oraz obezwładniającym… świętym spokojem. Po drodze w te strony na podróżnych czekają potężne sztolnie kopalni soli w Wieliczce i malownicza, malowana wieś Zalipie. Przybliżone są też zimowe atrakcje regionu, takie jak rozbudowana sieć narciarskich tras biegowych w rejonie Magury Małastowskiej. Nie obyło się też bez krótkiej wizyty w Krakowie - “wiecznym mieście” Polski.
Pozostając na południu, kampania zachęca do odkrywania niezwykłych szlaków w Górach Izerskich i Sudetach. To nie tylko destynacja dla wielbicieli wędrówek wśród natury, ale również miłośników historii, pragnących zwiedzić wyjątkową w skali europejskiej krainę zamków i pałaców, m.in. Zamku Czocha czy w Wojanowie czy doświadczyć surowego piękna sudeckiej przyrody na szlakach Gór Izerskich czy Karkonoszy. Uzupełnieniem dla pobytu w regionie są wybrane atrakcje Wrocławia - stolicy Dolnego Śląska.
Odbiorcom z Austrii i Szwajcarii przybliżone zostały też unikalne przyrodnicze i kulturowe walory Podlasia i Suwalszczyzny - krainy niezliczonych parków krajobrazowych i rezerwatów przyrody, w której znajduje się m.in. Biebrzański Park Narodowy. W malowniczych Wodziłkach na Suwalszczyźnie obcokrajowcy mogą zobaczyć historyczną molennę starowierców, a w podlaskich Kruszynianach - unikatowy meczet tatarski. W poznawaniu tego przepięknego zakątka Polski pomagają propozycje tras rowerowych, w tym fragmentów szlaku Green Velo i pomysły na spływy kajakowe. Po drodze na Podlasie odbiorcom kampanii rekomendowany jest krótki pobyt w pełnej nieoczywistych atrakcji, niezwykłych kontrastów i młodej energii Warszawie.
Kampania Poland Soul Travel odczarowuje również skojarzenia Górnego Śląska z przemysłem i prezentuje ten region jako atrakcyjny dla turystów. Zachęca do odbycia lekcji historii w Muzeum Śląskim, odwiedzenia kopalni srebra w Górach Tarnowskich, wizyty w malowniczym Cieszynie czy odwiedzenia Wisły - miasta rodzinnego Adama Małysza.
Kaszuby przedstawione zostały w kampanii jako idealny region do uprawiania sportów wodnych. Poland Soul Travel koncentruje uwagę odbiorców na malowniczym krajobrazie polodowcowym Szwajcarii Kaszubskiej oraz najbardziej niezwykłych atrakcjach regionu Pomorza, takich jak Słowiński Park Narodowy czy zamek w Malborku. Zwiedzanie odmiennych od siebie, ale uzupełniających się ośrodków Trójmiasta wieńczy sugestia odwiedzin popularnego Open’er Festival w Gdyni. Na obszarze Kaszub Austriacy i Szwajcarzy zwiedzą także Kaszubski Park Etnograficzny czy kamienne kręgi w Węsiorach.
Za realizację kampanii odpowiada Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej z siedzibą w Wiedniu pod przewodnictwem dyrektora Marcina Płachno. Współautorem koncepcji i jej kuratorem jest Krzysztof Żwirski, koordynacją projektu zajęła się Agnieszka Kiewicz. Za media społecznościowe i działania Public Relations odpowiada agencja Olive Media, a za kampanię digitalową agencja Orange Juice.
Pozytywny odbiór kampanii sprawił, że pomysłodawcy projektu zdecydowali się na jego kontynuację. W 2023 roku “Poland Soul Travel” zaprezentuje mieszkańcom Austrii i Szwajcarii kolejne magiczne miejsca Polski - kraju z duszą.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.