Komunikaty PR

Kierunek – urlop. PAYBACK przygląda się planom wakacyjnym Polaków

2021-06-16  |  11:10
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.1 MB )

Pandemia dała się we znaki wielu sektorom gospodarki, w szczególności branży turystycznej. Nadciągające wielkimi krokami wakacje, łatwy dostęp do szczepień oraz systematyczne „luzowanie” obostrzeń powinny zdecydowanie poprawić tę sytuację. Jaka część z nas zamierza je spędzić w Polsce? Jak duży budżet chcemy przeznaczyć na urlop i w końcu – czy pandemia pokrzyżowała nasze wakacyjne plany? Jak wynika z najnowszego badania PAYBACK Opinion Poll, COVID-19 faktycznie wpływa lub wpłynął na nasz urlop, co nie oznacza jednak, że zamierzamy z niego rezygnować.

Koronawirus dotknął niemal wszystkich dziedzin życia i zdecydowanie zmienił naszą codzienność. Dotyczy to również wakacji. Tak wskazało 45% ankietowanych PAYBACK. 41% z tej grupy respondentów przyznało, że z powodu pandemii musiało wybrać inny cel podróży, a po 16% osób biorących udział w badaniu albo zmieniło wysokość budżetu przeznaczonego na urlop, albo po prostu jego termin.

Chcąc spędzić wakacyjny czas spokojnie wiele osób zdecydowało się na skorzystanie z narodowego programu szczepień – ponad połowa badanych wskazuje, że szczepionki przeciwko COVID-19 są niezbędne. Jednocześnie 36% ankietowanych nie ma jeszcze na ten temat sprecyzowanego zdania.

Urlop? Przede wszystkim latem

Ponad 56% respondentów badania PAYBACK jako preferowany czas na urlop wskazuje miesiące letnie – lipiec i sierpień. 11% ankietowanych wakacje zaplanowało na czerwiec, a 14% na jesień – w tym większość (11%) we wrześniu. Zimą swoje tegoroczne plany urlopowe chciałoby zrealizować jedynie 2% badanych, a 17% spośród osób, które wzięły udział w ankiecie, w ogóle nie planuje w tym roku urlopu. 22% z nich jako główny powód wskazało brak funduszy, niewiele mniej, bo 21%, zbyt dużą ilość pracy, a dla 15% ankietowanych przeszkodą są ograniczenia w podróżowaniu będące rezultatem pandemii. Natomiast 12% respondentów zrezygnowało z wakacji z powodu braku pracy.

Osoby, które planują wypoczynek, myślą przede wszystkim o dwutygodniowym urlopie, na który wybierze się 42% osób. Na krótszy, tygodniowy odpoczynek zdecyduje się co trzeci ankietowany (35%). Jakie zatem kierunki wakacyjnych wyjazdów preferują Polacy?

Cudze chwalicie… Niekoniecznie!

Zdecydowana większość, bo aż 64% respondentów planuje urlop wyjazdowy w Polsce. Za granicę chce wyjechać jedynie 16% ankietowanych, w domu zostanie natomiast 12% osób. Urlop podzielony na wyjazd zarówno w kraju, jak i zagranicę deklaruje 8% respondentów.

Podróżując po kraju chętniej wybieramy morze – wypoczynek na polskim wybrzeżu planuje w tym roku 36% respondentów. W góry pojedzie 20% z nas, a okolice któregoś z malowniczych jezior odwiedzi 15% ankietowanych – wylicza Katarzyna Grzywaczewska, dyrektor marketingu w PAYBACK Polska.

Na wakacjach jak w domu

Kluczowym elementem organizacji każdego urlopu są noclegi. To, w jakim miejscu będziemy odpoczywać po dniu spędzonym na zwiedzaniu, plażowaniu lub wędrówkach po górskich szlakach, znacząco wpływa na nasz komfort i zadowolenie z całego wyjazdu. Gdzie zatem śpimy najchętniej? W przypadku noclegów w Polsce nie ma jednego dominującego miejsca – 21% respondentów na czas urlopu rezerwuje domek letniskowy, 17% ankietowanych decyduje się na hotel, a 14% wybiera pokój w kwaterze prywatnej. Zupełnie inaczej sprawa ma się w przypadku wyjazdów zagranicznych, podczas których ponad połowa badanych najchętniej śpi w hotelach.

Trudno natomiast wskazać zdecydowanego faworyta, jeśli chodzi o to, gdzie będziemy się stołować. Posiłki w miejscu noclegu, samodzielne gotowanie lub jedzenie w restauracjach – każdą z tych odpowiedzi wskazało po ok. 30% badanych.

Co ciekawe, prawie 90% respondentów urlop organizuje samodzielnie, a przynajmniej tak zamierza zrobić w tym roku. Koniecznych rezerwacji dokonujemy przede wszystkim online – tę opcję wskazało aż 80% ankietowanych naszego badania. Powodem może być zarówno większa wygoda, oszczędność czasu, jak i bezpieczeństwo. W dobie pandemii wielu z nas nadal woli zachowywać dystans społeczny – wskazuje Katarzyna Grzywaczewska.

Szacując urlopowe wydatki, najwięcej, bo 26% badanych wskazało, że na wakacje przeznaczy między 501 a 1000 zł na osobę. 20% wyda w tym roku od 1001 do 1500 zł, a niewiele mniej, bo 18% – od 1501 do 2000 zł w przeliczeniu na osobę. Wakacje sfinansujemy natomiast przede wszystkim z bieżących dochodów lub oszczędności, po które sięgnie 80% respondentów. Z bonu turystycznego skorzysta 16% z nas, a z innych form finansowania, w tym kredytu lub pożyczki od bliskich, nieco ponad 4%.

Razem czy osobno?

Dla wielu z nas urlop do doskonała okazja, aby spędzić go z najbliższymi – tak zadeklarowało aż 95% respondentów PAYBACK Opinion Poll. W tej grupie najwięcej, bo 59% planuje odpoczynek z rodziną, 27% ankietowanych jako towarzyszy przerwy wakacyjnej wskazało swoich partnerów, a 9% – grono przyjaciół lub znajomych. Pozostałe 5% zamierza ten czas spędzić w pojedynkę lub w innej grupie niż wyżej wymienione.

 

PAYBACK Opinion Poll

To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 31 maja - 2 czerwca 2021 r. metodą ankiety online na grupie 814 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie! Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!

Jesień i zima to zdecydowanie czas na Azje, w której panuje właśnie pora sucha i pełnia słońca. W tym roku Azja zaskoczyła wzrostem popularności w porównaniu do roku
Podróże Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
2024-12-23 | 11:00

Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?

Coraz więcej Polaków decyduje się spędzać święta Bożego Narodzenia poza domem, szukając miejsc, które łączą tradycyjny klimat z możliwością wyjątkowego wypoczynku. W
Podróże SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
2024-12-19 | 16:25

SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl

Sun & Snow Sp. z o.o dołączył do partnerów sieci handlowej Lidl. Od grudnia do końca stycznia 2025 polscy użytkownicy aplikacji Lidl Plus mają możliwość skorzystania ze zniżki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Finanse

Jedna trzecia pacjentów jest niedożywiona przy przyjęciu do szpitala. Od tego w dużej mierze zależą rokowania

Niedożywienie pacjentów w szpitalach jest zjawiskiem powszechnym – w Polsce stan ten dotyczy jednej trzeciej osób już w momencie wizyty w Izbie Przyjęć, a w trakcie hospitalizacji pogłębia się u kolejnych 20–30 proc. O roli leczenia żywieniowego mówi się już coraz więcej, również jako o odrębnej opcji terapeutycznej w niektórych chorobach z autoagresji. W ocenie ekspertów wciąż jednak brakuje wiedzy na ten temat, zwłaszcza u lekarzy innych specjalizacji niż onkologiczne, gastroenterologiczne czy chirurgiczne. Tymczasem dobre odżywienie nie tylko przekłada się na szybsze zdrowienie, ale i realne oszczędności dla systemu.

Nowe technologie

Wiktor Dyduła: Słyszę coraz więcej utworów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Trudno je odróżnić od kompozycji stworzonych przez ludzi

Wokalista zauważa, że nowoczesne technologie rewolucjonizują nasze życie i mają zastosowanie w różnych dziedzinach. Jeżeli natomiast chodzi o sztuczną inteligencję, to nie ma on nic przeciwko kreatywnemu jej wykorzystaniu również w branży muzycznej. Ale choć AI potrafi wygenerować już całkiem dobrze brzmiące utwory, to przecież na koncertach hologramy czy awatary nie dostarczą odbiorcom takich emocji, jakie towarzyszą występom prawdziwych artystów.