Kiwi.com podsumowuje podróżniczy rok użytkowników z Polski
W mijającym roku liczba pasażerów, którzy udali się w podróż z Kiwi.com, tylko w Polsce wzrosła niemal dwukrotnie! W mijającym roku polscy użytkownicy odwiedzili w sumie 1167 miast i 176 krajów, i tylko Hiszpanie prześcignęli nas, odwiedzając łącznie 1349 miast i 189 krajów. Najwięcej z nas bilety lotnicze kupowało we wtorki po godzinie 20:00, a dniem, w którym odnotowano największą liczbę rezerwacji był 10 stycznia. Jeden z polskich użytkowników Kiwi.com zarezerwował łącznie 112 lotów, z czego 110 odbył do Sztokholmu. Dokąd podróżowaliśmy najczęściej i ile średnio płaciliśmy za bilet?
Polska jest dla Kiwi.com jednym z rynków, który w 2023 roku odnotował największe wzrosty pod względem liczby użytkowników i pasażerów. W porównaniu z 2022 liczba pasażerów z Polski, która udała się w podróż z Kiwi.com wzrosła niemal dwukrotnie, a w porównaniu z 2019 czterokrotnie! Łącznie podróżujący za pomocą platformy Kiwi.com dokonali aż 717,232,784 wyszukiwań, które przełożyły się na realne podróże. W mijającym roku polscy użytkownicy odwiedzili w sumie 1167 miasta i dotarli do 176 krajów. Mierząc to w kilometrach, w mijającym roku Polacy pokonali w sumie 717,640,832 km - to 17907 razy wokół Ziemi.
Dokąd najczęściej podróżowaliśmy?
Dane Kiwi.com wskazują, że w 2023 roku na liście top 10 najczęściej odwiedzanych miast znalazły się:
- Londyn
- Mediolan
- Rzym
- Oslo
- Barcelona
- Paryż
- Eindhoven
- Alicante
- Malta
- Sztokholm
Najpopularniejszą wśród polskich użytkowników trasą była ta z Warszawy do Barcelony. Z Warszawy podróżowaliśmy głównie do Londynu, Rzymu, Paryża, Wiednia, Mediolanu, Barcelony, Alicante. Z lotniska w Krakowie, z kolei, do Dortmundu, Londynu oraz Mediolanu. Jeden z polskich użytkowników z Kiwi.com zarezerwował łącznie 112 lotów, z czego 110 odbył do Sztokholmu.
Jeśli chodzi o najpopularniejsze kraje wybierane przez polskich użytkowników, w top 10 znalazły się:
- Włochy
- Hiszpania
- UK
- Norwegia
- Niemcy
- Grecja
- Francja
- Portugalia
- Szwecja
- Holandia
Kiedy najczęściej rezerwowaliśmy loty i byliśmy w podróży?
Wedle Kiwi.com bilety najczęściej kupowaliśmy we wtorki po godz. 20:00. W mijającym roku, dniem, kiedy dokonano największą liczbę rezerwacji był 10 stycznia, a tuż za nim 20 września oraz 16 stycznia.
Największa liczba polskich użytkowników Kiwi.com w podróż udała się 29 oraz 28 kwietnia - czyli na długi, majowy weekend, a trzecim dniem, który odnotował największą liczbę podróży był 8 czerwca.
Na miejscu większość spędzała około 3 dni - 68% użytkowników. 15% decydowało się na pobyt do tygodnia, a nieco mniej, około 12% na pobyt od 7-10 dni.
Ile średnio płaciliśmy za bilet lotniczy w 2023 roku?
Polscy użytkownicy w mijającym roku bardzo chętnie korzystali z funkcji wyszukiwania “Gdziekolwiek”, która wyszukuje najtańsze połączenia na dowolnym kierunku. Łącznie wykonano 107,443,986 wyszukiwań, podczas gdy w 2022 roku ta liczba kształtowała się na poziomie 84,168,510.
W 2023 roku za bilet na krótkich trasach, użytkownicy Kiwi.com płacili średnio 89 EURO, na średnich trasach 145 EURO a na najdłuższych, międzykontynentalnych - 499 EURO.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.