Komunikaty PR

Kiwi.com podsumowuje sezon wakacyjny 2022

2022-09-07  |  14:00

Sezon wakacyjny, który właśnie dobiegł końca niewątpliwie na długo pozostanie w pamięci i zapisze na kartach historii branży turystycznej. Okrzyknięty mianem “revenge holidays”, aby zrekompensować sobie lata pandemii i lockdownów, w praktyce z uwagi na dużą liczbę odwołanych lotów okazał się pełen przygód dla podróżujących. Jednak wraz z wprowadzeniem szczepionek i wznowieniem lotów przez linie lotnicze i mimo turbulencji w postaci odwoływanych lotów czy przeludnionych lotnisk, zaufanie do podróży wzrosło i wielu z nas udało się na zagraniczne wakacje. Kiwi.com, wyszukiwarka tanich lotów i podróży oraz firma z sektora traveltech sprawdziła jak, dokąd i za ile podróżowaliśmy w tym roku, a także dane te zestawiła z trendami z lat ubiegłych. Okazuje się, że w tym sezonie, mimo negatywnych prognoz, nadal mogliśmy latać w bardzo konkurencyjnej i przyjaznej dla naszego domowego budżetu i portfela cenie.

Które kierunki wakacyjne wybieraliśmy najczęściej?

Analiza Kiwi.com wskazuje, że w tym roku wśród najpopularniejszych destynacji, które najchętniej wybieraliśmy na urlop znalazły się:

  • Włochy
  • Hiszpania
  • Wielka Brytania
  • Francja
  • Norwegia

Do najpopularniejszych tras należą Warszawa-Paryż, Warszawa-Mediolan czy Warszawa-Barcelona. Z Krakowa z kolei najczęściej lataliśmy do Londynu.

Kiwi.com przygotowało zestawienie najpopularniejszych destynacji na przestrzeni ostatnich 3 lat (* z wykluczeniem 2020).

Wśród najczęściej wybieranych docelowych portów lotniczych znalazły się: lotnisko Leonardo da Vinci–Fiumicino, Luton, Stockholm Skavsta, Milan Bergamo oraz Lisbon Portela.

 

2022

2021

2019

  1. Włochy
  1. Ukraina

             1. Londyn

        2. Hiszpania

       2. Włochy

              2. Oslo

       3.Wielka Brytania

       3. Hiszpania

              3. Kijów

       4. Francja

       4. Grecja

              4. Bruksela

       5. Norwegia

       5. Wielka Brytania

              5. Rzym

Średnia cena za bilet: 

124 EURO

Średnia cena za bilet:

136 EURO

Średnia cena za bilet: 

196 EURO

 

Nowe trendy w podróżowaniu

Kiwi.com zaobserwowała, że coraz więcej podróżnych korzystało z opcji wyszukiwania “gdziekolwiek”. Opcja ta wyszukuje najkorzystniejsze oferty w dowolne, niesprecyzowane miejsce, w dowolnym terminie, dzięki czemu bilet lotniczy jest w najatrakcyjniejszej cenie. Stawiamy na spontaniczność, elastyczność i wolność wyboru.

Dodatkowo rośnie zainteresowanie podróżami „multicity”, czyli zwiedzaniem wielu miast podczas jednej podróży. Opcja ta pozwala zarezerwować wycieczkę z kilkoma międzylądowaniami na czas powyżej 24 godzin, co umożliwia zwiedzenie każdego miasta, do którego się przybywa. Za pomocą funkcji „multicity” można opracować swój własny plan podróży. W tym roku z tej opcji skorzystało

4 razy więcej podróżnych niż w roku poprzednim.

 

Ile średnio płaciliśmy za bilet lotniczy?

Wedle wyszukiwarki Kiwi.com w tym roku za bilet lotniczy płaciliśmy średnio 124 EURO - to o 52 EUR mniej niż w 2019 roku. Średni koszt podróży na krótkich trasach w zasięgu Europy wyniósł 83 EURO, podczas gdy w 2019 roku płaciliśmy średnio około 90 EURO.

Ponad 30% użytkowników Kiwi.com rezerwacji dokonuje z wyprzedzeniem od 3 tygodni do 2 miesięcy - ten trend utrzymuje się na przestrzeni ostatnich lat.

Kiwi.com wskazuje, że 38% kobiet i 30% mężczyzn dopasowuje cel podróży do założonego budżetu, a nie budżet do upragnionego celu. Po dokonaniu wyboru kierunku wakacyjnych podróży ponad 30% kobiet i niemal co trzeci mężczyzna chce wydać na wakacje jak najmniej - tak wskazują wyniki badań przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Kiwi.com.

 

Jesteś przed urlopem? - postaw na październik

Osoby planujące urlop jesienią mogą liczyć na loty w dużo niższej cenie.

Bilety we wrześniu są średnio o 21% tańsze (średnia cena około 110 euro), natomiast w październiku i listopadzie cena spada o 32,6% w porównaniu do lipca i sierpnia (średnio 89 euro).

 

 

O Kiwi.com

  • Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie
  • Innowacyjny algorytm Virtual Interlining Kiwi.com umożliwia użytkownikom łączenie lotów w ramach tradycyjnych oraz tanich linii lotniczych w jeden plan podróży
  • Kiwi.com przeprowadza 2 miliardy kontroli cen dziennie w 95% globalnych zasobach treści dotyczących lotów, umożliwiając klientom wyszukiwanie najlepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć
  • Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 50 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 40 000 miejsc.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie! Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!

Jesień i zima to zdecydowanie czas na Azje, w której panuje właśnie pora sucha i pełnia słońca. W tym roku Azja zaskoczyła wzrostem popularności w porównaniu do roku
Podróże Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
2024-12-23 | 11:00

Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?

Coraz więcej Polaków decyduje się spędzać święta Bożego Narodzenia poza domem, szukając miejsc, które łączą tradycyjny klimat z możliwością wyjątkowego wypoczynku. W
Podróże SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
2024-12-19 | 16:25

SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl

Sun & Snow Sp. z o.o dołączył do partnerów sieci handlowej Lidl. Od grudnia do końca stycznia 2025 polscy użytkownicy aplikacji Lidl Plus mają możliwość skorzystania ze zniżki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani

Artystka nie ma żadnych wątpliwości – polska branża filmowa wymaga natychmiastowego uzdrowienia. Konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian po to, aby zapewnić aktorom lepsze warunki pracy, odpowiednie wynagrodzenie i wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Joanna Kurowska zauważa, że honoraria w polskim kinie są rażąco niskie i chociażby w stosunku do zarobków amerykańskich gwiazd dysproporcja jest ogromna. Dla przykładu żaden polski aktor nie otrzymał jeszcze miliona dolarów za rolę, podczas gdy w USA takie kwoty są standardem.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Problemy społeczne

W Polsce rośnie liczba wykrywanych chorób przenoszonych drogą płciową. Coraz większa świadomość i możliwość testowania

Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że na świecie codziennie odnotowuje się ponad milion nowych zakażeń chorób uleczalnych przenoszonych drogą płciową (STI). W rzeczywistości może ich być nawet wielokrotnie więcej. W Polsce tylko w 2023 roku wykryto ponad 5 tys. przypadków kiły, chlamydii i rzeżączki. Ze względu na tę samą drogę transmisji zakażenia choroby te często ze sobą współwystępują, a zakażenie jedną z nich zwiększa znacząco ryzyko zakażenia HIV.