Kiwi.com podsumowuje sezon wakacyjny 2022
Sezon wakacyjny, który właśnie dobiegł końca niewątpliwie na długo pozostanie w pamięci i zapisze na kartach historii branży turystycznej. Okrzyknięty mianem “revenge holidays”, aby zrekompensować sobie lata pandemii i lockdownów, w praktyce z uwagi na dużą liczbę odwołanych lotów okazał się pełen przygód dla podróżujących. Jednak wraz z wprowadzeniem szczepionek i wznowieniem lotów przez linie lotnicze i mimo turbulencji w postaci odwoływanych lotów czy przeludnionych lotnisk, zaufanie do podróży wzrosło i wielu z nas udało się na zagraniczne wakacje. Kiwi.com, wyszukiwarka tanich lotów i podróży oraz firma z sektora traveltech sprawdziła jak, dokąd i za ile podróżowaliśmy w tym roku, a także dane te zestawiła z trendami z lat ubiegłych. Okazuje się, że w tym sezonie, mimo negatywnych prognoz, nadal mogliśmy latać w bardzo konkurencyjnej i przyjaznej dla naszego domowego budżetu i portfela cenie.
Które kierunki wakacyjne wybieraliśmy najczęściej?
Analiza Kiwi.com wskazuje, że w tym roku wśród najpopularniejszych destynacji, które najchętniej wybieraliśmy na urlop znalazły się:
- Włochy
- Hiszpania
- Wielka Brytania
- Francja
- Norwegia
Do najpopularniejszych tras należą Warszawa-Paryż, Warszawa-Mediolan czy Warszawa-Barcelona. Z Krakowa z kolei najczęściej lataliśmy do Londynu.
Kiwi.com przygotowało zestawienie najpopularniejszych destynacji na przestrzeni ostatnich 3 lat (* z wykluczeniem 2020).
Wśród najczęściej wybieranych docelowych portów lotniczych znalazły się: lotnisko Leonardo da Vinci–Fiumicino, Luton, Stockholm Skavsta, Milan Bergamo oraz Lisbon Portela.
2022 | 2021 | 2019 |
|
| 1. Londyn |
2. Hiszpania | 2. Włochy | 2. Oslo |
3.Wielka Brytania | 3. Hiszpania | 3. Kijów |
4. Francja | 4. Grecja | 4. Bruksela |
5. Norwegia | 5. Wielka Brytania | 5. Rzym |
Średnia cena za bilet: 124 EURO | Średnia cena za bilet: 136 EURO | Średnia cena za bilet: 196 EURO |
Nowe trendy w podróżowaniu
Kiwi.com zaobserwowała, że coraz więcej podróżnych korzystało z opcji wyszukiwania “gdziekolwiek”. Opcja ta wyszukuje najkorzystniejsze oferty w dowolne, niesprecyzowane miejsce, w dowolnym terminie, dzięki czemu bilet lotniczy jest w najatrakcyjniejszej cenie. Stawiamy na spontaniczność, elastyczność i wolność wyboru.
Dodatkowo rośnie zainteresowanie podróżami „multicity”, czyli zwiedzaniem wielu miast podczas jednej podróży. Opcja ta pozwala zarezerwować wycieczkę z kilkoma międzylądowaniami na czas powyżej 24 godzin, co umożliwia zwiedzenie każdego miasta, do którego się przybywa. Za pomocą funkcji „multicity” można opracować swój własny plan podróży. W tym roku z tej opcji skorzystało
4 razy więcej podróżnych niż w roku poprzednim.
Ile średnio płaciliśmy za bilet lotniczy?
Wedle wyszukiwarki Kiwi.com w tym roku za bilet lotniczy płaciliśmy średnio 124 EURO - to o 52 EUR mniej niż w 2019 roku. Średni koszt podróży na krótkich trasach w zasięgu Europy wyniósł 83 EURO, podczas gdy w 2019 roku płaciliśmy średnio około 90 EURO.
Ponad 30% użytkowników Kiwi.com rezerwacji dokonuje z wyprzedzeniem od 3 tygodni do 2 miesięcy - ten trend utrzymuje się na przestrzeni ostatnich lat.
Kiwi.com wskazuje, że 38% kobiet i 30% mężczyzn dopasowuje cel podróży do założonego budżetu, a nie budżet do upragnionego celu. Po dokonaniu wyboru kierunku wakacyjnych podróży ponad 30% kobiet i niemal co trzeci mężczyzna chce wydać na wakacje jak najmniej - tak wskazują wyniki badań przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Kiwi.com.
Jesteś przed urlopem? - postaw na październik
Osoby planujące urlop jesienią mogą liczyć na loty w dużo niższej cenie.
Bilety we wrześniu są średnio o 21% tańsze (średnia cena około 110 euro), natomiast w październiku i listopadzie cena spada o 32,6% w porównaniu do lipca i sierpnia (średnio 89 euro).
O Kiwi.com
- Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie
- Innowacyjny algorytm Virtual Interlining Kiwi.com umożliwia użytkownikom łączenie lotów w ramach tradycyjnych oraz tanich linii lotniczych w jeden plan podróży
- Kiwi.com przeprowadza 2 miliardy kontroli cen dziennie w 95% globalnych zasobach treści dotyczących lotów, umożliwiając klientom wyszukiwanie najlepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć
- Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 50 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 40 000 miejsc.

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.