Komunikaty PR

Kiwi.com podsumowuje sezon wakacyjny 2023

2023-08-30  |  10:00
Biuro prasowe

Tegoroczny sezon wakacyjny, ze względu na dotkliwą dla domowego budżetu inflację, dla wielu był prawdziwym wyzwaniem. Apetyt rośnie jednak w miarę jedzenia - po tym, jak w 2022 roku podróżujący rekompensowali sobie lata pandemii i lockdownów (“revenge holidays”), w tym roku najwyraźniej pragnęli utrzymać podróżniczy trend. Liczba rezerwacji dokonanych przez użytkowników Kiwi.com tylko w Polsce wzrosła o 50% w porównaniu do rezerwacji dokonanych w zeszłym roku w tym samym okresie. Mimo skomplikowanej sytuacji finansowej, podróżujący szukali najlepszych cen lotów i pobytu na miejscu. Kiwi.com, firma travel tech oraz wyszukiwarka tanich lotów i podróży, sprawdziła jak, dokąd i za ile podróżowaliśmy w tym roku. Okazuje się, że w tym sezonie, mimo pesymistycznych prognoz, użytkownicy Kiwi.com mogli latać w bardzo konkurencyjnej cenie, porównywalnej z rokiem 2022 - jednym z najtańszych na przestrzeni ostatnich 4 lat.

 

Które kierunki wakacyjne wybieraliśmy najczęściej?

Analiza Kiwi.com wskazuje, że w tym roku wśród najpopularniejszych destynacji, które najchętniej wybieraliśmy na urlop znalazły się:

  • Włochy
  • Hiszpania
  • Wielka Brytania
  • Norwegia
  • Grecja

 

Wśród najpopularniejszych tras znalazły się Warszawa-Paryż, Warszawa-Rzym czy Warszawa-Alicante. Z Krakowa z kolei najczęściej lataliśmy do Londynu, a także Oslo. 

 

2023

2022

2021

2019

  1. Włochy

Włochy

Ukraina

Londyn

  1. Hiszpania

Hiszpania

Włochy

Oslo

  1. Wielka Brytania

Wielka Brytania

Hiszpania

Kijów

  1. Norwegia

Francja

Grecja

Bruksela

  1. Grecja

Norwegia

Wielka Brytania

Rzym

Średnia cena za bilet:  135 EURO

Średnia cena za bilet:  124 EURO

Średnia cena za bilet: 136 EURO

Średnia cena za bilet:  196 EURO

 

 

Ile średnio płaciliśmy za bilet lotniczy?

Wedle wyszukiwarki Kiwi.com w tym roku za bilet lotniczy płaciliśmy średnio 135 EURO - to o 61 EUR mniej niż w 2019 roku. Średni koszt podróży na krótkich trasach w zasięgu Europy wyniósł 99 EURO, a na długich, międzykontynentalnych trasach 637 EUR.

 

Jak podróżowaliśmy?

  • Ponad 37% użytkowników Kiwi.com rezerwacji dokonała z wyprzedzeniem od 3 tygodni do 2 miesięcy - to 5% więcej niż w 2022 roku
  • Ponad 35% użytkowników na zaplanowanych wakacjach spędziła od 1-2 tygodni, 29% do 3 dni, a 27% od 4-6 dni
  • W tym roku dzień 14.06, wedle analizy Kiwi.com, był najczęściej wybieraną datą na początek urlopu, a tuż za nim 5 oraz 6 lipca. W minionym roku z kolei, dzień zakończenia roku szkolnego dla wielu oznaczał początek zagranicznej podróży.

 

Urlop poza sezonem

Wrzesień i październik to nadal atrakcyjny podróżniczo czas, zwłaszcza na południu Europy, gdzie można liczyć na iście letnią aurę z mniej dotkliwymi temperaturami.

Jak wskazują analizy Kiwi.com, wakacje poza sezonem są znacznie tańsze niż w szczycie. Włochy najtańsze będą w październiku, kiedy podróżujący za bilet średnio płacili 96 EURO,  o 19 EURO mniej niż we wrześniu.

Na lotach do Hiszpanii w październiku, w porównaniu z sezonem wakacyjnym, zaoszczędzimy około 30 EUR, płacąc średnio 139 EUR za podróż.

Z kolei Norwegia we wrześniu czy październiku będzie niemal o połowę tańsza niż w środku lata. Kiwi.com wskazuje, że turyści wybierający się tam we wrześniu za bilet średnio płacili 43 EUR, podczas gdy w sierpniu cena ta wynosiła 88 EURO.

 

 

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Coolcationig - kiedy klimat dyktuje kierunek podróży Biuro prasowe
2024-07-22 | 12:00

Coolcationig - kiedy klimat dyktuje kierunek podróży

To nie pierwszy rok, kiedy trend coolcationing jest widoczny wśród podróżujących, w tym m.in z Polski. Jednak rekordowe wysokie temperatury za oknem, szczególnie teraz,
Podróże Elegancka kuchnia na jachcie
2024-07-22 | 08:00

Elegancka kuchnia na jachcie

Współczesne wyposażenie jachtu musi łączyć w sobie elegancję, funkcjonalność, kompaktowość oraz bezpieczeństwo. Każdy element, zarówno na pokładzie, jak i pod nim,
Podróże MAZURY – JEDNA Z ULUBIONYCH DESTYNACJI WAKACYJNYCH POLAKÓW
2024-07-22 | 01:00

MAZURY – JEDNA Z ULUBIONYCH DESTYNACJI WAKACYJNYCH POLAKÓW

Mazury to od lat jedna z ulubionych destynacji wakacyjnych Polaków[1], a jednak nadal możemy tu znaleźć miejsca kameralne, położone w bezpiecznej odległości od

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.