Komunikaty PR

Kiwi.com: Ponad połowa Polaków preferuje podróże solo

2022-05-13  |  12:00

Kiwi.com, firma traveltech i wiodąca wyszukiwarka tanich lotów, we współpracy z agencją badawczą ARC Rynek i Opinia zapytała Polaków o to, jak lubią podróżować i czym kierują się przy wyborze miejsca docelowego.  Ponad połowa z nas lubi podróżować w pojedynkę, jedynie 14% w gronie rodzinnym. Okazuje się, że przy wyborze kierunku na wakacje niemal co 3 osoba kieruje się rekomendacjami przyjaciół i rodziny. Jak spędzamy wakacje? Na wypoczynku i relaksowaniu się, jedynie co 10 osoba stawia na przygodę i działanie w terenie.


Polacy lubią podróże solo

„Podróżowanie na własną rękę i we własnym towarzystwie niesie ze sobą ogromne korzyści. Znacznie ułatwia nawiązywanie nowych przyjaźni i wchodzenie w interakcję z innymi ludźmi. Podróżowanie solo umożliwia pokonanie wewnętrznych ograniczeń a także rozwija umiejętności rozwiązywania problemów i pokonywania przeszkód, napotykanych na drodze, innymi słowy dodaje wewnętrznej siły, a także poszerza horyzonty i perspektywę.” – mówi Kata Mráz, Head of Clinic w CGP Europe, firmie specjalizującej się w niesieniu wsparcia na rzecz dobrego samopoczucia pracowników organizacji. 

Wyniki badań Kiwi.com wskazują, że ponad połowa Polaków (51%) lubi podróżować solo, a 43% w gronie przyjaciół, 14% lubi rodzinne wakacje, z kolei niemal co 3 osoba (28%) chętnie spędza urlop ze swoim partnerem/partnerką. 

 

Czym kierujemy się przy wyborze kierunku podróży?

Kiwi.com wskazuje, że przyjaciele i rodzina to główne źródło inspiracji dla niemal 30% Polaków. Wolimy udać się w już sprawdzone miejsce z dobrymi rekomendacjami. Co ciekawe, dokładnie tyle samo z nas nie potrafi wskazać źródła inspiracji.

13% ankietowanych w poszukiwaniu idealnego miejsca na wakacje szuka informacji na blogach podróżniczych czy artykułach prasowych, z kolei zaledwie 4% Polaków inspiruje się zdjęciami i relacjami z podróży celebrytów i influencerów.

 

Jak odczuwamy ograniczenia w podróżowaniu i co mamy zamiar z tym zrobić?

Badania przeprowadzone przez Kiwi.com pokazują, że Polacy lubią podróżować, a dla zdecydowanej większości z nas  - 82% -  ma ono dobry wpływ na nasze samopoczucie. Co więcej, mieszkańcy największych miast są w tej kwestii jeszcze bardziej entuzjastyczni - 92% z nich uważa, że wyjazd na wakacje mógłby poprawić ich samopoczucie.

Niestety z powodu trwającej pandemii COVID-19 ponad połowa ankietowanych (58%) ostatni raz za granicą była przed 2020 rokiem, jedynie 17% z nas miało okazję wyjechać z kraju w 2021 roku.

Brak możliwości przemieszczania się jest silnie odczuwany i dotkliwy dla ankietowanych. Ponad 30% uważa, że może się to przyczyniać do poczucia osamotnienia, braku stabilności emocjonalnej, a nawet depresji i rosnącego lęku.

 

 

Metodologia badania:

Badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1006 Polaków w wieku od 18 do 65 lat oraz dodatkowo w grupie mieszkańców największych miast Polski (miasta powyżej 500 000 mieszkańców) N=300. Realizacja badania została przeprowadzona w grudniu 2021 oraz styczniu 2022 roku.

 

O Kiwi.com

  • Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie
  • Innowacyjny algorytm Virtual Interlining Kiwi.com umożliwia użytkownikom łączenie lotów w ramach tradycyjnych oraz tanich linii lotniczych w jeden plan podróży
  • Kiwi.com przeprowadza 20 miliardów kontroli cen dziennie w 95% globalnych zasobach treści dotyczących lotów, umożliwiając klientom wyszukiwanie najlepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć
  • Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 50 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 25 000 miejsc.

 

CGP Europe

Firma od 2011 roku zapewnia dostosowane, wysokiej jakości programy wsparcia dla pracowników (EAP) i powiązane usługi w miejscu pracy na rzecz rozwiązywania problemów, mających wpływ na zdrowie i efektywność pracowników, a także dobre samopoczucie

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute? Biuro prasowe
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza
Podróże Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.