Komunikaty PR

Kiwi.com: Ponad połowa Polaków preferuje podróże solo

2022-05-13  |  12:00

Kiwi.com, firma traveltech i wiodąca wyszukiwarka tanich lotów, we współpracy z agencją badawczą ARC Rynek i Opinia zapytała Polaków o to, jak lubią podróżować i czym kierują się przy wyborze miejsca docelowego.  Ponad połowa z nas lubi podróżować w pojedynkę, jedynie 14% w gronie rodzinnym. Okazuje się, że przy wyborze kierunku na wakacje niemal co 3 osoba kieruje się rekomendacjami przyjaciół i rodziny. Jak spędzamy wakacje? Na wypoczynku i relaksowaniu się, jedynie co 10 osoba stawia na przygodę i działanie w terenie.


Polacy lubią podróże solo

„Podróżowanie na własną rękę i we własnym towarzystwie niesie ze sobą ogromne korzyści. Znacznie ułatwia nawiązywanie nowych przyjaźni i wchodzenie w interakcję z innymi ludźmi. Podróżowanie solo umożliwia pokonanie wewnętrznych ograniczeń a także rozwija umiejętności rozwiązywania problemów i pokonywania przeszkód, napotykanych na drodze, innymi słowy dodaje wewnętrznej siły, a także poszerza horyzonty i perspektywę.” – mówi Kata Mráz, Head of Clinic w CGP Europe, firmie specjalizującej się w niesieniu wsparcia na rzecz dobrego samopoczucia pracowników organizacji. 

Wyniki badań Kiwi.com wskazują, że ponad połowa Polaków (51%) lubi podróżować solo, a 43% w gronie przyjaciół, 14% lubi rodzinne wakacje, z kolei niemal co 3 osoba (28%) chętnie spędza urlop ze swoim partnerem/partnerką. 

 

Czym kierujemy się przy wyborze kierunku podróży?

Kiwi.com wskazuje, że przyjaciele i rodzina to główne źródło inspiracji dla niemal 30% Polaków. Wolimy udać się w już sprawdzone miejsce z dobrymi rekomendacjami. Co ciekawe, dokładnie tyle samo z nas nie potrafi wskazać źródła inspiracji.

13% ankietowanych w poszukiwaniu idealnego miejsca na wakacje szuka informacji na blogach podróżniczych czy artykułach prasowych, z kolei zaledwie 4% Polaków inspiruje się zdjęciami i relacjami z podróży celebrytów i influencerów.

 

Jak odczuwamy ograniczenia w podróżowaniu i co mamy zamiar z tym zrobić?

Badania przeprowadzone przez Kiwi.com pokazują, że Polacy lubią podróżować, a dla zdecydowanej większości z nas  - 82% -  ma ono dobry wpływ na nasze samopoczucie. Co więcej, mieszkańcy największych miast są w tej kwestii jeszcze bardziej entuzjastyczni - 92% z nich uważa, że wyjazd na wakacje mógłby poprawić ich samopoczucie.

Niestety z powodu trwającej pandemii COVID-19 ponad połowa ankietowanych (58%) ostatni raz za granicą była przed 2020 rokiem, jedynie 17% z nas miało okazję wyjechać z kraju w 2021 roku.

Brak możliwości przemieszczania się jest silnie odczuwany i dotkliwy dla ankietowanych. Ponad 30% uważa, że może się to przyczyniać do poczucia osamotnienia, braku stabilności emocjonalnej, a nawet depresji i rosnącego lęku.

 

 

Metodologia badania:

Badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1006 Polaków w wieku od 18 do 65 lat oraz dodatkowo w grupie mieszkańców największych miast Polski (miasta powyżej 500 000 mieszkańców) N=300. Realizacja badania została przeprowadzona w grudniu 2021 oraz styczniu 2022 roku.

 

O Kiwi.com

  • Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie
  • Innowacyjny algorytm Virtual Interlining Kiwi.com umożliwia użytkownikom łączenie lotów w ramach tradycyjnych oraz tanich linii lotniczych w jeden plan podróży
  • Kiwi.com przeprowadza 20 miliardów kontroli cen dziennie w 95% globalnych zasobach treści dotyczących lotów, umożliwiając klientom wyszukiwanie najlepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć
  • Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 50 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 25 000 miejsc.

 

CGP Europe

Firma od 2011 roku zapewnia dostosowane, wysokiej jakości programy wsparcia dla pracowników (EAP) i powiązane usługi w miejscu pracy na rzecz rozwiązywania problemów, mających wpływ na zdrowie i efektywność pracowników, a także dobre samopoczucie

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Bezpieczne wakacje: standardy ochrony dzieci w branży hotelarskiej Biuro prasowe
2024-07-23 | 13:00

Bezpieczne wakacje: standardy ochrony dzieci w branży hotelarskiej

  Bezpieczeństwo dzieci podczas podróży jest priorytetem nie tylko dla rodziców, ale i dla całej branży hotelarskiej. Jak przypomina Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, w
Podróże Termy Karkonosze Resort & Spa – oaza spokoju i równowagi
2024-07-22 | 17:00

Termy Karkonosze Resort & Spa – oaza spokoju i równowagi

Kompleks hotelowo-rekreacyjny, Termy Karkonosze Resort & Spa to oaza spokoju i równowagi, skomponowana z dwóch unikatowych stref – kameralnych willi
Podróże Coolcationig - kiedy klimat dyktuje kierunek podróży
2024-07-22 | 12:00

Coolcationig - kiedy klimat dyktuje kierunek podróży

To nie pierwszy rok, kiedy trend coolcationing jest widoczny wśród podróżujących, w tym m.in z Polski. Jednak rekordowe wysokie temperatury za oknem,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Konsument

Problem wykorzystywania seksualnego dzieci online wymaga pilnych regulacji. To może wymagać rezygnacji w pewnym stopniu z szyfrowania korespondencji

Problem wykorzystywania seksualnego dzieci w internecie potrzebuje konkretnych regulacji – podkreślają eksperci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. I liczą, że pojawią się one zarówno na forum krajowym, jak i unijnym. Dziś tymczasowe rozporządzenie, wprowadzając odstępstwo od przepisów UE dotyczących prywatności, daje platformom internetowym możliwość dobrowolnego wykrywania materiałów przedstawiających seksualne wykorzystywanie dzieci. Nowe propozycje przepisów na forum zakładają jednak, że zmieni się to w obowiązek. To budzi szereg pytań o prywatność i potencjalne nadużycia.

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.