Kiwi.com: Ponad połowa Polaków preferuje podróże solo
Kiwi.com, firma traveltech i wiodąca wyszukiwarka tanich lotów, we współpracy z agencją badawczą ARC Rynek i Opinia zapytała Polaków o to, jak lubią podróżować i czym kierują się przy wyborze miejsca docelowego. Ponad połowa z nas lubi podróżować w pojedynkę, jedynie 14% w gronie rodzinnym. Okazuje się, że przy wyborze kierunku na wakacje niemal co 3 osoba kieruje się rekomendacjami przyjaciół i rodziny. Jak spędzamy wakacje? Na wypoczynku i relaksowaniu się, jedynie co 10 osoba stawia na przygodę i działanie w terenie.
Polacy lubią podróże solo
„Podróżowanie na własną rękę i we własnym towarzystwie niesie ze sobą ogromne korzyści. Znacznie ułatwia nawiązywanie nowych przyjaźni i wchodzenie w interakcję z innymi ludźmi. Podróżowanie solo umożliwia pokonanie wewnętrznych ograniczeń a także rozwija umiejętności rozwiązywania problemów i pokonywania przeszkód, napotykanych na drodze, innymi słowy dodaje wewnętrznej siły, a także poszerza horyzonty i perspektywę.” – mówi Kata Mráz, Head of Clinic w CGP Europe, firmie specjalizującej się w niesieniu wsparcia na rzecz dobrego samopoczucia pracowników organizacji.
Wyniki badań Kiwi.com wskazują, że ponad połowa Polaków (51%) lubi podróżować solo, a 43% w gronie przyjaciół, 14% lubi rodzinne wakacje, z kolei niemal co 3 osoba (28%) chętnie spędza urlop ze swoim partnerem/partnerką.
Czym kierujemy się przy wyborze kierunku podróży?
Kiwi.com wskazuje, że przyjaciele i rodzina to główne źródło inspiracji dla niemal 30% Polaków. Wolimy udać się w już sprawdzone miejsce z dobrymi rekomendacjami. Co ciekawe, dokładnie tyle samo z nas nie potrafi wskazać źródła inspiracji.
13% ankietowanych w poszukiwaniu idealnego miejsca na wakacje szuka informacji na blogach podróżniczych czy artykułach prasowych, z kolei zaledwie 4% Polaków inspiruje się zdjęciami i relacjami z podróży celebrytów i influencerów.
Jak odczuwamy ograniczenia w podróżowaniu i co mamy zamiar z tym zrobić?
Badania przeprowadzone przez Kiwi.com pokazują, że Polacy lubią podróżować, a dla zdecydowanej większości z nas - 82% - ma ono dobry wpływ na nasze samopoczucie. Co więcej, mieszkańcy największych miast są w tej kwestii jeszcze bardziej entuzjastyczni - 92% z nich uważa, że wyjazd na wakacje mógłby poprawić ich samopoczucie.
Niestety z powodu trwającej pandemii COVID-19 ponad połowa ankietowanych (58%) ostatni raz za granicą była przed 2020 rokiem, jedynie 17% z nas miało okazję wyjechać z kraju w 2021 roku.
Brak możliwości przemieszczania się jest silnie odczuwany i dotkliwy dla ankietowanych. Ponad 30% uważa, że może się to przyczyniać do poczucia osamotnienia, braku stabilności emocjonalnej, a nawet depresji i rosnącego lęku.
Metodologia badania:
Badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1006 Polaków w wieku od 18 do 65 lat oraz dodatkowo w grupie mieszkańców największych miast Polski (miasta powyżej 500 000 mieszkańców) N=300. Realizacja badania została przeprowadzona w grudniu 2021 oraz styczniu 2022 roku.
O Kiwi.com
- Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie
- Innowacyjny algorytm Virtual Interlining Kiwi.com umożliwia użytkownikom łączenie lotów w ramach tradycyjnych oraz tanich linii lotniczych w jeden plan podróży
- Kiwi.com przeprowadza 20 miliardów kontroli cen dziennie w 95% globalnych zasobach treści dotyczących lotów, umożliwiając klientom wyszukiwanie najlepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć
- Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 50 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 25 000 miejsc.
CGP Europe
Firma od 2011 roku zapewnia dostosowane, wysokiej jakości programy wsparcia dla pracowników (EAP) i powiązane usługi w miejscu pracy na rzecz rozwiązywania problemów, mających wpływ na zdrowie i efektywność pracowników, a także dobre samopoczucie
Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!
Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.