Komunikaty PR

Kiwi.com: Ponad połowa Polaków preferuje podróże solo

2022-05-13  |  12:00

Kiwi.com, firma traveltech i wiodąca wyszukiwarka tanich lotów, we współpracy z agencją badawczą ARC Rynek i Opinia zapytała Polaków o to, jak lubią podróżować i czym kierują się przy wyborze miejsca docelowego.  Ponad połowa z nas lubi podróżować w pojedynkę, jedynie 14% w gronie rodzinnym. Okazuje się, że przy wyborze kierunku na wakacje niemal co 3 osoba kieruje się rekomendacjami przyjaciół i rodziny. Jak spędzamy wakacje? Na wypoczynku i relaksowaniu się, jedynie co 10 osoba stawia na przygodę i działanie w terenie.


Polacy lubią podróże solo

„Podróżowanie na własną rękę i we własnym towarzystwie niesie ze sobą ogromne korzyści. Znacznie ułatwia nawiązywanie nowych przyjaźni i wchodzenie w interakcję z innymi ludźmi. Podróżowanie solo umożliwia pokonanie wewnętrznych ograniczeń a także rozwija umiejętności rozwiązywania problemów i pokonywania przeszkód, napotykanych na drodze, innymi słowy dodaje wewnętrznej siły, a także poszerza horyzonty i perspektywę.” – mówi Kata Mráz, Head of Clinic w CGP Europe, firmie specjalizującej się w niesieniu wsparcia na rzecz dobrego samopoczucia pracowników organizacji. 

Wyniki badań Kiwi.com wskazują, że ponad połowa Polaków (51%) lubi podróżować solo, a 43% w gronie przyjaciół, 14% lubi rodzinne wakacje, z kolei niemal co 3 osoba (28%) chętnie spędza urlop ze swoim partnerem/partnerką. 

 

Czym kierujemy się przy wyborze kierunku podróży?

Kiwi.com wskazuje, że przyjaciele i rodzina to główne źródło inspiracji dla niemal 30% Polaków. Wolimy udać się w już sprawdzone miejsce z dobrymi rekomendacjami. Co ciekawe, dokładnie tyle samo z nas nie potrafi wskazać źródła inspiracji.

13% ankietowanych w poszukiwaniu idealnego miejsca na wakacje szuka informacji na blogach podróżniczych czy artykułach prasowych, z kolei zaledwie 4% Polaków inspiruje się zdjęciami i relacjami z podróży celebrytów i influencerów.

 

Jak odczuwamy ograniczenia w podróżowaniu i co mamy zamiar z tym zrobić?

Badania przeprowadzone przez Kiwi.com pokazują, że Polacy lubią podróżować, a dla zdecydowanej większości z nas  - 82% -  ma ono dobry wpływ na nasze samopoczucie. Co więcej, mieszkańcy największych miast są w tej kwestii jeszcze bardziej entuzjastyczni - 92% z nich uważa, że wyjazd na wakacje mógłby poprawić ich samopoczucie.

Niestety z powodu trwającej pandemii COVID-19 ponad połowa ankietowanych (58%) ostatni raz za granicą była przed 2020 rokiem, jedynie 17% z nas miało okazję wyjechać z kraju w 2021 roku.

Brak możliwości przemieszczania się jest silnie odczuwany i dotkliwy dla ankietowanych. Ponad 30% uważa, że może się to przyczyniać do poczucia osamotnienia, braku stabilności emocjonalnej, a nawet depresji i rosnącego lęku.

 

 

Metodologia badania:

Badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1006 Polaków w wieku od 18 do 65 lat oraz dodatkowo w grupie mieszkańców największych miast Polski (miasta powyżej 500 000 mieszkańców) N=300. Realizacja badania została przeprowadzona w grudniu 2021 oraz styczniu 2022 roku.

 

O Kiwi.com

  • Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie
  • Innowacyjny algorytm Virtual Interlining Kiwi.com umożliwia użytkownikom łączenie lotów w ramach tradycyjnych oraz tanich linii lotniczych w jeden plan podróży
  • Kiwi.com przeprowadza 20 miliardów kontroli cen dziennie w 95% globalnych zasobach treści dotyczących lotów, umożliwiając klientom wyszukiwanie najlepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć
  • Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 50 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 25 000 miejsc.

 

CGP Europe

Firma od 2011 roku zapewnia dostosowane, wysokiej jakości programy wsparcia dla pracowników (EAP) i powiązane usługi w miejscu pracy na rzecz rozwiązywania problemów, mających wpływ na zdrowie i efektywność pracowników, a także dobre samopoczucie

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute? Biuro prasowe
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza
Podróże Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.