Komunikaty PR

Kiwi.com przyjrzała się, gdzie spędzimy nadchodzący urlop

2022-06-09  |  12:00
Do pobrania pdf ( 0.23 MB )

Wyniki badań przeprowadzonych przez firmę ARC Rynek i Opinia na zlecenie Kiwi.com pokazały, że ponad 45% Polaków i aż 62% mieszkańców największych polskich miast w tym roku ma w planach zagraniczne podróże, głównie w obrębie Europy. Wybierając wakacyjny kierunek niemal co 3 z nas (27%) będzie kierował się rekomendacjami rodziny i przyjaciół, starając się znaleźć balans między atrakcyjnością miejsca pobytu, a budżetem jaki można przeznaczyć na podróż. Kiwi.com, firma travel-tech, która wykorzystuje technologię i innowacje, aby wyszukać tanie loty, których nie udaje się znaleźć innym wyszukiwarkom, przyjrzała się, które kraje w tym roku spełnią powyższe wakacyjne kryteria. Dokąd i za ile wybierzemy się na nadchodzący letni urlop?

Ponad połowa respondentów (58%) badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Kiwi.com ostatni raz za granicą miała okazję wyjechać przed 2020 rokiem. Dwa lata przerwy w doświadczaniu przygód i smakowania świata było na tyle dotkliwe, że niemal 50% z nas w tym roku zamierza spędzić urlop poza granicami. Główny powód? Wedle 92% ankietowanych wyjazd na wakacje z pewnością poprawiłby nastrój i samopoczucie. 

Główne kryteria wyboru kierunku

  • Budżet

Budżet, jakim dysponujemy niewątpliwie wpływa na planowanie podróży. Ponad 4/5 respondentów biorących udział w badaniu na zlecenie Kiwi.com zgadza się, że w czasie planowania podróży jest to istotna kwestia. Podobnie ważna jest dla nas wymarzona destynacja podróży. Aż 2/3 badanych przyznaje, że stara się wypośrodkować te dwie kwestie, próbując znaleźć balans między atrakcyjnością miejsca pobytu, a budżetem jaki można przeznaczyć na podróż.

  • Inspiracje wyjazdowe

Wybierając kierunek podróży niemal co 3 z nas bierze pod uwagę rekomendacje rodziny i przyjaciół.

Z podpowiedzi blogów podróżniczych korzysta około 13% respondentów, a jedynie 4% marzy o podróżach w miejsca, w które udali się celebryci i influencerzy, których obserwują.

  • Średnia cena biletu

Z analiz Kiwi.com wynika, że w tym roku jak dotąd średnia cena biletu na preferowanych przez podróżnych kierunkach w ramach Europy wynosi 66 EURO - to taniej niż w 2019 roku, kiedy koszt biletu wyniósł 80 EURO.

Osoby, które zdecydują wybrać się w dłuższą, międzykontynentalną podróż za bilet zapłacą około 429 EURO i na poziomie porównywalnym z 2019 rokiem kiedy koszt ten wynosił 447 EURO.

Preferowany styl podróżowania

Dane Kiwi.com pokazują*, że w porównaniu do ubiegłego roku liczba rezerwacji z Polski znacznie wzrosły, trzykrotnie przekraczając  rezerwacje z 2019 roku. 67% z nas na miejscu planuje zostać do trzech dni, 13% od czterech do sześciu dni, a 16% wybiera się na długie, trwające od jednego do dwóch tygodni wakacje.

Jakie mamy wakacyjne plany w tym roku?

W tym roku Polacy postawili zdecydowanie na słońce i ciepło, z jednym małym wyjątkiem. TOP 5 najpopularniejszych destynacji to Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Grecja i Francja.

2022

2019

  1. Włochy

1.Hiszpania

  1. Hiszpania

2. Włochy

  1. Wielka Brytania

3. Wielka Brytania

  1. Grecja

4. Norwegia

  1. Francja

5. Ukraina

Średnia cena biletu w

2022 roku

Średnia cena biletu w 2019 roku

66 EURO

80  EURO

 

Najpopularniejsze trasy lotów z Warszawy to Paryż, Londyn, Barcelona i Rzym. Z kolei z Krakowa i Katowic najwięcej podróżnych uda się do Mediolanu.

 

 
   

*Rezerwacje dokonane na Kiwi.com od 1.1 - 2.6 na okres od 1.6-31.8 każdego roku.

Metodologia badania:

Badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1006 Polaków w wieku od 18 do 65 lat oraz dodatkowo w grupie mieszkańców największych miast Polski (miasta powyżej 500 000 mieszkańców) N=300.

Realizacja badania została przeprowadzona w grudniu 2021 oraz styczniu 2022 roku.

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Dlaczego warto wybrać wakacje all inclusive? Biuro prasowe
2025-03-03 | 11:10

Dlaczego warto wybrać wakacje all inclusive?

Wakacje all inclusive to jeden z najpopularniejszych sposobów na spędzenie urlopu. Ta formuła wypoczynku cieszy się dużą popularnością ze względu na liczne korzyści,
Podróże Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym
Podróże Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!
2024-12-30 | 12:00

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!

Jesień i zima to zdecydowanie czas na Azje, w której panuje właśnie pora sucha i pełnia słońca. W tym roku Azja zaskoczyła wzrostem popularności w porównaniu do roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Transport

Wypadki pod wpływem alkoholu częściej powodują młodzi kierowcy. Sytuację poprawiają kontrole prędkości oraz stanu trzeźwości kierujących

Najczęściej do picia i wsiadania za kierownicę przyznają się osoby, które nie ukończyły jeszcze 20. roku życia – informuje Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, opierając się na dostępnych statystykach i badaniach opinii społecznej. Między innymi z tego powodu ważna jest prewencja oraz systematyczne kontrole stanu trzeźwości kierowców. W ub.r. w Polsce doszło do 1201 wypadków drogowych, których sprawcami były osoby pod wpływem alkoholu. Zginęły w nich 154 osoby.