Kiwi.com przyjrzała się, gdzie spędzimy nadchodzący urlop
Wyniki badań przeprowadzonych przez firmę ARC Rynek i Opinia na zlecenie Kiwi.com pokazały, że ponad 45% Polaków i aż 62% mieszkańców największych polskich miast w tym roku ma w planach zagraniczne podróże, głównie w obrębie Europy. Wybierając wakacyjny kierunek niemal co 3 z nas (27%) będzie kierował się rekomendacjami rodziny i przyjaciół, starając się znaleźć balans między atrakcyjnością miejsca pobytu, a budżetem jaki można przeznaczyć na podróż. Kiwi.com, firma travel-tech, która wykorzystuje technologię i innowacje, aby wyszukać tanie loty, których nie udaje się znaleźć innym wyszukiwarkom, przyjrzała się, które kraje w tym roku spełnią powyższe wakacyjne kryteria. Dokąd i za ile wybierzemy się na nadchodzący letni urlop?
Ponad połowa respondentów (58%) badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Kiwi.com ostatni raz za granicą miała okazję wyjechać przed 2020 rokiem. Dwa lata przerwy w doświadczaniu przygód i smakowania świata było na tyle dotkliwe, że niemal 50% z nas w tym roku zamierza spędzić urlop poza granicami. Główny powód? Wedle 92% ankietowanych wyjazd na wakacje z pewnością poprawiłby nastrój i samopoczucie.
Główne kryteria wyboru kierunku
- Budżet
Budżet, jakim dysponujemy niewątpliwie wpływa na planowanie podróży. Ponad 4/5 respondentów biorących udział w badaniu na zlecenie Kiwi.com zgadza się, że w czasie planowania podróży jest to istotna kwestia. Podobnie ważna jest dla nas wymarzona destynacja podróży. Aż 2/3 badanych przyznaje, że stara się wypośrodkować te dwie kwestie, próbując znaleźć balans między atrakcyjnością miejsca pobytu, a budżetem jaki można przeznaczyć na podróż.
- Inspiracje wyjazdowe
Wybierając kierunek podróży niemal co 3 z nas bierze pod uwagę rekomendacje rodziny i przyjaciół.
Z podpowiedzi blogów podróżniczych korzysta około 13% respondentów, a jedynie 4% marzy o podróżach w miejsca, w które udali się celebryci i influencerzy, których obserwują.
- Średnia cena biletu
Z analiz Kiwi.com wynika, że w tym roku jak dotąd średnia cena biletu na preferowanych przez podróżnych kierunkach w ramach Europy wynosi 66 EURO - to taniej niż w 2019 roku, kiedy koszt biletu wyniósł 80 EURO.
Osoby, które zdecydują wybrać się w dłuższą, międzykontynentalną podróż za bilet zapłacą około 429 EURO i na poziomie porównywalnym z 2019 rokiem kiedy koszt ten wynosił 447 EURO.
Preferowany styl podróżowania
Dane Kiwi.com pokazują*, że w porównaniu do ubiegłego roku liczba rezerwacji z Polski znacznie wzrosły, trzykrotnie przekraczając rezerwacje z 2019 roku. 67% z nas na miejscu planuje zostać do trzech dni, 13% od czterech do sześciu dni, a 16% wybiera się na długie, trwające od jednego do dwóch tygodni wakacje.
Jakie mamy wakacyjne plany w tym roku?
W tym roku Polacy postawili zdecydowanie na słońce i ciepło, z jednym małym wyjątkiem. TOP 5 najpopularniejszych destynacji to Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Grecja i Francja.
2022 | 2019 |
| 1.Hiszpania |
| 2. Włochy |
| 3. Wielka Brytania |
| 4. Norwegia |
| 5. Ukraina |
Średnia cena biletu w 2022 roku | Średnia cena biletu w 2019 roku |
66 EURO | 80 EURO |
Najpopularniejsze trasy lotów z Warszawy to Paryż, Londyn, Barcelona i Rzym. Z kolei z Krakowa i Katowic najwięcej podróżnych uda się do Mediolanu.
*Rezerwacje dokonane na Kiwi.com od 1.1 - 2.6 na okres od 1.6-31.8 każdego roku.
Metodologia badania:
Badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1006 Polaków w wieku od 18 do 65 lat oraz dodatkowo w grupie mieszkańców największych miast Polski (miasta powyżej 500 000 mieszkańców) N=300.
Realizacja badania została przeprowadzona w grudniu 2021 oraz styczniu 2022 roku.

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.