Komunikaty PR

Kiwi.com przyjrzała się, gdzie spędzimy nadchodzący urlop

2022-06-09  |  12:00
Do pobrania pdf ( 0.23 MB )

Wyniki badań przeprowadzonych przez firmę ARC Rynek i Opinia na zlecenie Kiwi.com pokazały, że ponad 45% Polaków i aż 62% mieszkańców największych polskich miast w tym roku ma w planach zagraniczne podróże, głównie w obrębie Europy. Wybierając wakacyjny kierunek niemal co 3 z nas (27%) będzie kierował się rekomendacjami rodziny i przyjaciół, starając się znaleźć balans między atrakcyjnością miejsca pobytu, a budżetem jaki można przeznaczyć na podróż. Kiwi.com, firma travel-tech, która wykorzystuje technologię i innowacje, aby wyszukać tanie loty, których nie udaje się znaleźć innym wyszukiwarkom, przyjrzała się, które kraje w tym roku spełnią powyższe wakacyjne kryteria. Dokąd i za ile wybierzemy się na nadchodzący letni urlop?

Ponad połowa respondentów (58%) badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Kiwi.com ostatni raz za granicą miała okazję wyjechać przed 2020 rokiem. Dwa lata przerwy w doświadczaniu przygód i smakowania świata było na tyle dotkliwe, że niemal 50% z nas w tym roku zamierza spędzić urlop poza granicami. Główny powód? Wedle 92% ankietowanych wyjazd na wakacje z pewnością poprawiłby nastrój i samopoczucie. 

Główne kryteria wyboru kierunku

  • Budżet

Budżet, jakim dysponujemy niewątpliwie wpływa na planowanie podróży. Ponad 4/5 respondentów biorących udział w badaniu na zlecenie Kiwi.com zgadza się, że w czasie planowania podróży jest to istotna kwestia. Podobnie ważna jest dla nas wymarzona destynacja podróży. Aż 2/3 badanych przyznaje, że stara się wypośrodkować te dwie kwestie, próbując znaleźć balans między atrakcyjnością miejsca pobytu, a budżetem jaki można przeznaczyć na podróż.

  • Inspiracje wyjazdowe

Wybierając kierunek podróży niemal co 3 z nas bierze pod uwagę rekomendacje rodziny i przyjaciół.

Z podpowiedzi blogów podróżniczych korzysta około 13% respondentów, a jedynie 4% marzy o podróżach w miejsca, w które udali się celebryci i influencerzy, których obserwują.

  • Średnia cena biletu

Z analiz Kiwi.com wynika, że w tym roku jak dotąd średnia cena biletu na preferowanych przez podróżnych kierunkach w ramach Europy wynosi 66 EURO - to taniej niż w 2019 roku, kiedy koszt biletu wyniósł 80 EURO.

Osoby, które zdecydują wybrać się w dłuższą, międzykontynentalną podróż za bilet zapłacą około 429 EURO i na poziomie porównywalnym z 2019 rokiem kiedy koszt ten wynosił 447 EURO.

Preferowany styl podróżowania

Dane Kiwi.com pokazują*, że w porównaniu do ubiegłego roku liczba rezerwacji z Polski znacznie wzrosły, trzykrotnie przekraczając  rezerwacje z 2019 roku. 67% z nas na miejscu planuje zostać do trzech dni, 13% od czterech do sześciu dni, a 16% wybiera się na długie, trwające od jednego do dwóch tygodni wakacje.

Jakie mamy wakacyjne plany w tym roku?

W tym roku Polacy postawili zdecydowanie na słońce i ciepło, z jednym małym wyjątkiem. TOP 5 najpopularniejszych destynacji to Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Grecja i Francja.

2022

2019

  1. Włochy

1.Hiszpania

  1. Hiszpania

2. Włochy

  1. Wielka Brytania

3. Wielka Brytania

  1. Grecja

4. Norwegia

  1. Francja

5. Ukraina

Średnia cena biletu w

2022 roku

Średnia cena biletu w 2019 roku

66 EURO

80  EURO

 

Najpopularniejsze trasy lotów z Warszawy to Paryż, Londyn, Barcelona i Rzym. Z kolei z Krakowa i Katowic najwięcej podróżnych uda się do Mediolanu.

 

 
   

*Rezerwacje dokonane na Kiwi.com od 1.1 - 2.6 na okres od 1.6-31.8 każdego roku.

Metodologia badania:

Badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1006 Polaków w wieku od 18 do 65 lat oraz dodatkowo w grupie mieszkańców największych miast Polski (miasta powyżej 500 000 mieszkańców) N=300.

Realizacja badania została przeprowadzona w grudniu 2021 oraz styczniu 2022 roku.

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute? Biuro prasowe
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza
Podróże Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.