Komunikaty PR

Kiwi.com przyjrzała się, gdzie spędzimy nadchodzący urlop

2022-06-09  |  12:00
Do pobrania pdf ( 0.23 MB )

Wyniki badań przeprowadzonych przez firmę ARC Rynek i Opinia na zlecenie Kiwi.com pokazały, że ponad 45% Polaków i aż 62% mieszkańców największych polskich miast w tym roku ma w planach zagraniczne podróże, głównie w obrębie Europy. Wybierając wakacyjny kierunek niemal co 3 z nas (27%) będzie kierował się rekomendacjami rodziny i przyjaciół, starając się znaleźć balans między atrakcyjnością miejsca pobytu, a budżetem jaki można przeznaczyć na podróż. Kiwi.com, firma travel-tech, która wykorzystuje technologię i innowacje, aby wyszukać tanie loty, których nie udaje się znaleźć innym wyszukiwarkom, przyjrzała się, które kraje w tym roku spełnią powyższe wakacyjne kryteria. Dokąd i za ile wybierzemy się na nadchodzący letni urlop?

Ponad połowa respondentów (58%) badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Kiwi.com ostatni raz za granicą miała okazję wyjechać przed 2020 rokiem. Dwa lata przerwy w doświadczaniu przygód i smakowania świata było na tyle dotkliwe, że niemal 50% z nas w tym roku zamierza spędzić urlop poza granicami. Główny powód? Wedle 92% ankietowanych wyjazd na wakacje z pewnością poprawiłby nastrój i samopoczucie. 

Główne kryteria wyboru kierunku

  • Budżet

Budżet, jakim dysponujemy niewątpliwie wpływa na planowanie podróży. Ponad 4/5 respondentów biorących udział w badaniu na zlecenie Kiwi.com zgadza się, że w czasie planowania podróży jest to istotna kwestia. Podobnie ważna jest dla nas wymarzona destynacja podróży. Aż 2/3 badanych przyznaje, że stara się wypośrodkować te dwie kwestie, próbując znaleźć balans między atrakcyjnością miejsca pobytu, a budżetem jaki można przeznaczyć na podróż.

  • Inspiracje wyjazdowe

Wybierając kierunek podróży niemal co 3 z nas bierze pod uwagę rekomendacje rodziny i przyjaciół.

Z podpowiedzi blogów podróżniczych korzysta około 13% respondentów, a jedynie 4% marzy o podróżach w miejsca, w które udali się celebryci i influencerzy, których obserwują.

  • Średnia cena biletu

Z analiz Kiwi.com wynika, że w tym roku jak dotąd średnia cena biletu na preferowanych przez podróżnych kierunkach w ramach Europy wynosi 66 EURO - to taniej niż w 2019 roku, kiedy koszt biletu wyniósł 80 EURO.

Osoby, które zdecydują wybrać się w dłuższą, międzykontynentalną podróż za bilet zapłacą około 429 EURO i na poziomie porównywalnym z 2019 rokiem kiedy koszt ten wynosił 447 EURO.

Preferowany styl podróżowania

Dane Kiwi.com pokazują*, że w porównaniu do ubiegłego roku liczba rezerwacji z Polski znacznie wzrosły, trzykrotnie przekraczając  rezerwacje z 2019 roku. 67% z nas na miejscu planuje zostać do trzech dni, 13% od czterech do sześciu dni, a 16% wybiera się na długie, trwające od jednego do dwóch tygodni wakacje.

Jakie mamy wakacyjne plany w tym roku?

W tym roku Polacy postawili zdecydowanie na słońce i ciepło, z jednym małym wyjątkiem. TOP 5 najpopularniejszych destynacji to Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Grecja i Francja.

2022

2019

  1. Włochy

1.Hiszpania

  1. Hiszpania

2. Włochy

  1. Wielka Brytania

3. Wielka Brytania

  1. Grecja

4. Norwegia

  1. Francja

5. Ukraina

Średnia cena biletu w

2022 roku

Średnia cena biletu w 2019 roku

66 EURO

80  EURO

 

Najpopularniejsze trasy lotów z Warszawy to Paryż, Londyn, Barcelona i Rzym. Z kolei z Krakowa i Katowic najwięcej podróżnych uda się do Mediolanu.

 

 
   

*Rezerwacje dokonane na Kiwi.com od 1.1 - 2.6 na okres od 1.6-31.8 każdego roku.

Metodologia badania:

Badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1006 Polaków w wieku od 18 do 65 lat oraz dodatkowo w grupie mieszkańców największych miast Polski (miasta powyżej 500 000 mieszkańców) N=300.

Realizacja badania została przeprowadzona w grudniu 2021 oraz styczniu 2022 roku.

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute? Biuro prasowe
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza
Podróże Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.