Kiwi.com sprawdza dokąd wybierzemy się w tym roku na długi weekend w sierpniu
Wyniki badania przeprowadzone przez agencję Stemmark* na zlecenie Kiwi.com, firmy traveltech i wyszukiwarki tanich lotów wskazały, że mimo wysokich cen i inflacji, Polacy nie zamierzają zrezygnować z podróżowania. W tym roku ponad 53% ankietowanych ma zamiar udać się w przynajmniej jedno miejsce za granicą, którego do tej pory nie mieli okazji zobaczyć, a niemal co czwarty ankietowany (24,8%) wyruszy w podróż mniej utartymi szlakami, z dala od tłumów turystów. Zbliżający się długi weekend, wypadający w tym roku 15 sierpnia (we wtorek) to świetna okazja, zwłaszcza dla tych, którzy dłuższy urlop mają już za sobą, by udać się na city break. Analiza Kiwi.com wskazuje, że niemal 30% użytkowników, którzy wybiorą się poza granice kraju, na miejscu spędzi od 3 do 6 dni, za bilet lotniczy płacąc średnio 148 EURO, a na najkrótszych trasach 105 EURO. 11 sierpnia (piątek) to najczęściej wybierany dzień na początek podróży. Kiwi.com sprawdziło, które kierunki cieszyły się największą popularnością.
W sierpniu warto na city break!
Wystarczy wziąć jeden dzień wolnego, aby cieszyć się 4 pełnymi dniami urlopu. Długie weekendy to świetna okazja na city break, zarówno dla tych, którzy dłuższy urlop mają już za sobą, jak i tych, którzy wakacjami będą dopiero się cieszyć. Analiza Kiwi.com wskazuje, że w tym roku niemal 30% użytkowników, którzy w tym czasie wybiorą się poza granice kraju, na miejscu spędzi od 3 do 6 dni. Kiwi.com wskazuje, że prawie co drugi użytkownik (49%) sierpniowy wyjazd zarezerwował na 3 tygodnie - 2 miesiące przed planowaną podróżą, a 22% nawet na 2-4 miesięcy wcześniej. Piątek, 11 sierpnia, to najczęściej wybierany dzień na początek weekendowej podróży.
Ile zapłaciliśmy za bilety?
Choć sezon wakacyjny w pełni, dokonując rezerwacji z tak dużym wyprzedzeniem, można było upolować bilety lotnicze w bardzo dobrej i przyjaznej dla portfela cenie. Wedle Kiwi.com polscy użytkownicy za bilet lotniczy na długi sierpniowy weekend zapłacili średnio 148 EURO, a na najkrótszych trasach 105 EURO.
Gdzie spędzimy długi weekend?
Mimo fali upałów południe Europy nadal cieszy się ogromną popularnością i przyciąga turystów z Polski, którzy marzą o ciepłym morzu i solidnej dawce słońca. Co ciekawe, jak wskazuje Kiwi.com, wielu z nas postawi na kraje nordyckie, głównie Szwecję i Norwegię. To świetna alternatywa dla tych, którzy marzą o odpoczynku na łonie natury w łagodnym klimacie, z przyjemną temperaturą, ale przede wszystkim bez upałów.
Użytkownicy Kiwi.com w tym roku na sierpniowy długi weekend najczęściej wybierali:
- Włochy
- Hiszpanię
- Grecję
- Norwegię
- UK
- Szwecję
Wśród najpopularniejszych tras znalazły się:
- Warszawa - Rzym
- Warszawa - Budapeszt
- Warszawa-Paryż
- Gdańsk - Sztokholm
- Kraków - Mediolan
- Kraków - Oslo
*Dane zostały zebrane między 14 a 24 października 2022 r. w ramach badania przeprowadzonego przez STEM/MARK dla Kiwi.com. Grupę docelową stanowią osoby w wieku 18 - 59 lat, które w ciągu ostatnich 6 lat co najmniej dwukrotnie były na wakacjach za granicą, z Rumunii (n=1010), Czech (n=1012), Słowacji (n=1008), Węgry (n=1014), Polska (n=1010). Stosowaną metodą jest wywiad wspomagany komputerowo (CAWI).
O Kiwi.com
Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.