Kiwi.com sprawdza, dokąd i na jak długo udamy się tej zimy
Zgodnie z zasadą im wcześniej tym taniej, wrzesień, październik i listopad to doskonały czas na planowanie zimowych wakacji. Wedle analizy Kiwi.com, niemal co trzeci użytkownik, w miejscu docelowym spędzi od 1-2 tygodni (27%). Nie brakuje również chętnych na tradycyjne i cieszące się popularnością city breaki z pobytem do 3 dni (34%) lub do 6 dni (26%). Z analizy wynika, że zdecydowana większość użytkowników (83%) postawiła na kierunki europejskie, za bilet płacąc średnio 76 EURO!
Dokąd udamy się tej zimy?
Wedle analizy Kiwi.com tej zimy (grudzień 2023 - luty 2024) większość użytkowników Kiwi.com postawi na kierunki europejskie (88% użytkowników), a co dziesiąty (12%) ruszy dalej, głównie do Azji. Nasza zima to w Azji środek lata i koniec pory deszczowej, która powróci w okolicach kwietnia.
Jednym z travel hacków, o, którym warto pamiętać, jest dokonywanie rezerwacji z dużym wyprzedzeniem - rośnie wówczas szansa na upolowanie biletów w bardzo przystępnej dla portfela cenie. Dodatkowo, by móc zaoszczędzić jeszcze więcej, warto sięgać po loty, które odbywają się w godzinach nocnych lub wczesno porannych.
Jak dotąd, wśród najczęściej wybieranych destynacji tej zimy znalazły się:
-
Londyn
-
Barcelona
-
Paryż
-
Rzym
-
Mediolan
-
Alicante
-
Oslo
-
Malaga
-
Teneryfa
-
Lizbona
Wśród kierunków azjatyckich króluje Bangkok, który znalazł się w top 20 najpopularniejszych destynacji.
Ile czasu spędzimy na miejscu?
Tej zimy, oprócz tradycyjnych city-breaków i przedłużonych weekendów niemal co trzeci użytkownik postawi na dłuższy wypoczynek, od 1-2 tygodni (27%), wskazuje Kiwi.com. Wśród najpopularniejszych tygodni wybieranych na zimowy urlop do tej pory znalazły się:
-
2023-12-04
-
2023-12-11
-
2023-12-18
-
2024-01-01
-
2024-01-08
-
2024-01-22
-
2024-02-05
Ile zapłaciliśmy za bilet?
Rezerwując bilet na 2-4 miesiące przed wylotem można upolować bilety w bardzo korzystnej
cenie. Podróżujący, którzy wybrali europejskie destynacje (0-1499 km) za bilet płacili średnio 76 EURO.
Średnia cena za loty na trasach średniego zasięgu (1,500-3,999 km) wyniosła 122 EURO, z kolei
za lot do najdalszych zakątków świata (+ 4,000km) użytkownicy płacili średnio 518 EURO.
O Kiwi.com
Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.