Kiwi.com sprawdza, dokąd udamy się na święta i nowy rok
Zima to czas szczególny i obfitujący w okazje do podróżowania. Świąteczne jarmarki, które cieszą się szczególną popularnością wśród pokolenia Z, ferie zimowe, na które czekamy z utęsknieniem, a między nimi okres świąt Bożego Narodzenia, który wielu z nas wykorzystuje na to, by celebrować poza granicami kraju. Wedle analizy Kiwi.com, firmy travel tech i jednej z wiodących wyszukiwarek tanich lotów, najwięcej użytkowników na podróż wybrało datę 22 grudnia, a niewiele mniej na pokład samolotu wsiądzie w samą Wigilię! Gdzie w tym roku będziemy celebrować święta i witać Nowy Rok? Budapeszt, Paryż, Wiedeń to tylko niektóre z najczęściej wybieranych miast. Wśród top 20 kierunków znalazły się również Malta, Grecja i Turcja.
Może wydawać się zaskakujące, że zimą, kiedy doskwiera nam zazwyczaj brak słońca, krótkie dni lub niższe temperatury, wiele osób decyduje się na wyjazd do krajów skandynawskich i Europy Zachodniej. Zima pod względem cenowym to doskonały czas na organizację dalszych i dalekich podróży, wielu użytkowników z Polski zdecydowało się na wyjazd do USA czy Kanady.
Święta Bożego Narodzenia rządzą się swoimi zasadami. Jest to jeden ze szczytów sezonu w ciągu roku, kiedy bilety lotnicze są zwykle droższe, dlatego warto kupić je z odpowiednim wyprzedzeniem. Dane Kiwi.com wskazują, że polscy użytkownicy są tego świadomi. 66% z nich rezerwacji dokonała z wyprzedzeniem od 21-60 dni przed planowaną podróżą. Choć w tym roku średnia cena lotu na krótkich trasach jest nieco wyższa (81,5 EUR) niż w 2022 roku (74 EURO), to pasażerowie dołożyli wszelkich starań, by za bilet oraz usługi dodatkowe, jak dodatkowy bagaż czy wybór miejsca zapłacić poniżej 100 EURO.
Co ciekawe, w tym roku najwięcej użytkowników na podróż wybrało czas okołoświąteczny i datę 22 grudnia, a niewiele mniej na pokład samolotu wsiądzie w samą Wigilię, 24 grudnia.
Dokąd polecimy na święta?
Kiwi.com sprawdziła najczęściej wybierane przez podróżujących kierunki na świąteczne voyage. Słoneczna i stosunkowo ciepła o tej porze roku Hiszpania oraz Włochy znalazły się w czołówce, a tuż za nimi Wielka Brytania, Norwegia, Francja, a także Niemcy. Wśród top 20 kierunków znalazły się również Malta, Grecja i Turcja.
W nadchodzące święta najwięcej z nas będzie podróżować z Warszawy do Paryża, Wiednia, Barcelony, Mediolanu, Budapesztu i Londynu.
Co drugi podróżujący z Kiwi.com w miejscu docelowym ma zamiar spędzić około 3 dni, a co piąty około tygodnia - nieco dłużej, niż w ubiegłym roku.
O Kiwi.com
Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.