Kiwi.com sprawdza, jak podróżują Millenialsi
- Warszawa na liście TOP 5 najczęściej wybieranych kierunków przez Millenialsów z Hiszpanii i na 10 miejscu w zestawieniu globalnym!
- Wedle analizy Kiwi.com, w tym roku najmniej za bilet lotniczy zapłacili słowaccy Millenialsi, średnio 100 EUR, a na drugim miejscu plasowali się Polacy i Rumuni, średnio 130 EUR.
- Londyn kierunkiem #1 wśród millenialsów z Polski, Czech, Słowacji, Rumunii, Węgier i Hiszpanii
- Millenialsi kochają city-breaki - większość z nich bez względu na kraj pochodzenia, w miejscu docelowym spędzała do 3 dni.
Kiwi.com, firma travel-tech oraz wyszukiwarka tanich lotów, regularnie bada trendy podróżnicze. Tym razem przyjrzała się generacji Millenialsów, czyli osobom urodzonym mnie więcej między 1981 a 1996 rokiem, nie tylko w Polsce, ale również w Czechach, Rumunii, na Węgrzech czy w Hiszpanii. Co łączy, a co różni to samo pokolenie w zależności od kraju pochodzenia? Jakie kierunki najczęściej wybierają i ile średnio płacą za bilet? Kiwi.com przedstawia podsumowanie trendów 2023!
To, co niewątpliwie ich łączy to zamiłowanie do technologii oraz korzystania z aplikacji. Kiwi.com wskazuje, że większość Millenialsów zakupu biletu lotniczego dokonała właśnie za pomocą aplikacji. Wśród polskich użytkowników ponad 61% zarezerwowało swoją podróż z poziomu smartphone’a, a w Rumunii ponad 66%. Jedynie czescy Millenialsi w bieżącym roku, częściej skorzystali z komputera (50,3%) niż z telefonu (47,9%).
Dokąd i kiedy najczęściej planowali swoje podróże?
Wśród użytkowników z Polski, Hiszpanii i Węgier króluje sezon tegorocznych wakacji, z czerwcem, lipcem i sierpniem na podium. W Rumunii i w Czechach zamiast sierpnia, Millenialsi chętniej wybierali maj.
Kiwi.com wskazuje, że bezprecedensowe pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych destynacji zajmuje Londyn! Dalej, znalazło się nie tylko południe Europy, ale również Berlin czy Warszawa, na piątej pozycji top 5 destynacji wśród Millenialsów z Hiszpanii, i na 10 w zestawieniu globalnym:
Millenialsi z Polski | Millenialsi z Węgier | Millenialsi z Rumunii | Millenialsi z Czech | Millenialsi ze Słowacji | Millenialsi z Hiszpanii |
1 Londyn | Londyn | Londyn | Londyn | Londyn | Londyn |
2 Oslo | Barcelona | Mediolan | Rzym | Praga | Barcelona |
3 Mediolan | Mediolan | Paryż | Barcelona | Mediolan | Rzym |
4 Paryż | Rzym | Bruksela | Mediolan | Malta | Paryż |
5 Barcelona | Berlin | Rzym | Paryż | Burgas | Warszawa |
Ile Millenialsi średnio płacili za bilet lotniczy i z jakim wyprzedzeniem je kupowali?
Wedle analizy Kiwi.com w tym roku za bilet lotniczy najmniej płacili Słowacy, średnio 100 EUR, najwięcej Czesi, średnio 176 EUR, a tuż za nimi Hiszpanie, średnio 162 EUR.
Millenialsi z Polski i Rumunii na połączenie lotnicze wydawali średnio około 130 EUR, a z Węgier 140 EUR.
Co trzeci z nich bez względu na kraj pochodzenia zakupu biletu dokonywał z wyprzedzeniem od 3 tygodni - 2 miesięcy. Słowacy rezerwują bilety lotnicze ze znacznym wyprzedzeniem – średnio 40 dni przed wylotem, Czesi 38 dni, Węgrzy i Hiszpanie 35 dni, Polacy 33 dni, a Rumuni 31 dni.
Zdecydowana większość Millenialsów korzystających z Kiwi.com na miejscu spędza do 3 dni, które w pełni wystarczą na udany na city-break.
O Kiwi.com
Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.