Komunikaty PR

Kiwi.com sprawdza, jak podróżują Millenialsi

2023-09-26  |  15:00
Biuro prasowe
  • Warszawa na liście TOP 5 najczęściej wybieranych kierunków przez Millenialsów z Hiszpanii i na 10 miejscu w zestawieniu globalnym!
  • Wedle analizy Kiwi.com, w tym roku najmniej za bilet lotniczy zapłacili słowaccy Millenialsi, średnio 100 EUR, a na drugim miejscu plasowali się Polacy i Rumuni, średnio 130 EUR.
  • Londyn kierunkiem #1 wśród millenialsów z Polski, Czech, Słowacji, Rumunii, Węgier i Hiszpanii
  • Millenialsi kochają city-breaki - większość z nich bez względu na kraj pochodzenia, w miejscu docelowym spędzała do 3 dni.

 

Kiwi.com, firma travel-tech oraz wyszukiwarka tanich lotów, regularnie bada trendy podróżnicze. Tym razem przyjrzała się generacji Millenialsów, czyli osobom urodzonym mnie więcej między 1981 a 1996 rokiem, nie tylko w Polsce, ale również w Czechach, Rumunii, na Węgrzech czy w Hiszpanii. Co łączy, a co różni to samo pokolenie w zależności od kraju pochodzenia? Jakie kierunki najczęściej wybierają i ile średnio płacą za bilet? Kiwi.com przedstawia podsumowanie trendów 2023!

 

To, co niewątpliwie ich łączy to zamiłowanie do technologii oraz korzystania z aplikacji. Kiwi.com wskazuje, że większość Millenialsów zakupu biletu lotniczego dokonała właśnie za pomocą aplikacji. Wśród polskich użytkowników ponad 61% zarezerwowało swoją podróż z poziomu smartphone’a, a w Rumunii ponad 66%. Jedynie czescy Millenialsi w bieżącym roku, częściej skorzystali z komputera (50,3%) niż z telefonu (47,9%).

 

Dokąd i kiedy najczęściej planowali swoje podróże?

 

Wśród użytkowników z Polski, Hiszpanii i Węgier króluje sezon tegorocznych wakacji, z czerwcem, lipcem i sierpniem na podium. W Rumunii i w Czechach zamiast sierpnia, Millenialsi chętniej wybierali maj.

 

Kiwi.com wskazuje, że bezprecedensowe pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych destynacji zajmuje Londyn! Dalej, znalazło się nie tylko południe Europy, ale również Berlin czy Warszawa, na piątej pozycji top 5  destynacji wśród Millenialsów z Hiszpanii, i na 10 w zestawieniu globalnym:

 

 

Millenialsi z Polski

Millenialsi z Węgier

Millenialsi z Rumunii

Millenialsi z Czech

Millenialsi ze Słowacji

Millenialsi z Hiszpanii

1 Londyn

Londyn

Londyn

Londyn

Londyn

Londyn

2 Oslo

Barcelona

Mediolan

Rzym

Praga

Barcelona

3 Mediolan

Mediolan

Paryż

Barcelona

Mediolan

Rzym

4 Paryż

Rzym

Bruksela

Mediolan

Malta

Paryż

5 Barcelona

Berlin

Rzym

Paryż

Burgas

Warszawa

 

 

 

Ile Millenialsi średnio płacili za bilet lotniczy i z jakim wyprzedzeniem je kupowali?

 

Wedle analizy Kiwi.com w tym roku za bilet lotniczy najmniej płacili Słowacy, średnio 100 EURnajwięcej Czesi, średnio 176 EUR, a tuż za nimi Hiszpanie, średnio 162 EUR.

Millenialsi z Polski i Rumunii na połączenie lotnicze wydawali średnio około 130 EUR, a z Węgier 140 EUR.

 

Co trzeci z nich bez względu na kraj pochodzenia zakupu biletu dokonywał z wyprzedzeniem od 3 tygodni - 2 miesięcy.  Słowacy rezerwują bilety lotnicze ze znacznym wyprzedzeniem – średnio 40 dni przed wylotem, Czesi 38 dni, Węgrzy i Hiszpanie 35 dni, Polacy 33 dni, a Rumuni 31 dni.

 

Zdecydowana większość Millenialsów korzystających z Kiwi.com na miejscu spędza do 3 dni, które w pełni wystarczą na udany na city-break.

 

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute? Biuro prasowe
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza
Podróże Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz

Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.