Komunikaty PR

Kiwi.com sprawdza, jak podróżują Millenialsi

2023-09-26  |  15:00
Biuro prasowe
  • Warszawa na liście TOP 5 najczęściej wybieranych kierunków przez Millenialsów z Hiszpanii i na 10 miejscu w zestawieniu globalnym!
  • Wedle analizy Kiwi.com, w tym roku najmniej za bilet lotniczy zapłacili słowaccy Millenialsi, średnio 100 EUR, a na drugim miejscu plasowali się Polacy i Rumuni, średnio 130 EUR.
  • Londyn kierunkiem #1 wśród millenialsów z Polski, Czech, Słowacji, Rumunii, Węgier i Hiszpanii
  • Millenialsi kochają city-breaki - większość z nich bez względu na kraj pochodzenia, w miejscu docelowym spędzała do 3 dni.

 

Kiwi.com, firma travel-tech oraz wyszukiwarka tanich lotów, regularnie bada trendy podróżnicze. Tym razem przyjrzała się generacji Millenialsów, czyli osobom urodzonym mnie więcej między 1981 a 1996 rokiem, nie tylko w Polsce, ale również w Czechach, Rumunii, na Węgrzech czy w Hiszpanii. Co łączy, a co różni to samo pokolenie w zależności od kraju pochodzenia? Jakie kierunki najczęściej wybierają i ile średnio płacą za bilet? Kiwi.com przedstawia podsumowanie trendów 2023!

 

To, co niewątpliwie ich łączy to zamiłowanie do technologii oraz korzystania z aplikacji. Kiwi.com wskazuje, że większość Millenialsów zakupu biletu lotniczego dokonała właśnie za pomocą aplikacji. Wśród polskich użytkowników ponad 61% zarezerwowało swoją podróż z poziomu smartphone’a, a w Rumunii ponad 66%. Jedynie czescy Millenialsi w bieżącym roku, częściej skorzystali z komputera (50,3%) niż z telefonu (47,9%).

 

Dokąd i kiedy najczęściej planowali swoje podróże?

 

Wśród użytkowników z Polski, Hiszpanii i Węgier króluje sezon tegorocznych wakacji, z czerwcem, lipcem i sierpniem na podium. W Rumunii i w Czechach zamiast sierpnia, Millenialsi chętniej wybierali maj.

 

Kiwi.com wskazuje, że bezprecedensowe pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych destynacji zajmuje Londyn! Dalej, znalazło się nie tylko południe Europy, ale również Berlin czy Warszawa, na piątej pozycji top 5  destynacji wśród Millenialsów z Hiszpanii, i na 10 w zestawieniu globalnym:

 

 

Millenialsi z Polski

Millenialsi z Węgier

Millenialsi z Rumunii

Millenialsi z Czech

Millenialsi ze Słowacji

Millenialsi z Hiszpanii

1 Londyn

Londyn

Londyn

Londyn

Londyn

Londyn

2 Oslo

Barcelona

Mediolan

Rzym

Praga

Barcelona

3 Mediolan

Mediolan

Paryż

Barcelona

Mediolan

Rzym

4 Paryż

Rzym

Bruksela

Mediolan

Malta

Paryż

5 Barcelona

Berlin

Rzym

Paryż

Burgas

Warszawa

 

 

 

Ile Millenialsi średnio płacili za bilet lotniczy i z jakim wyprzedzeniem je kupowali?

 

Wedle analizy Kiwi.com w tym roku za bilet lotniczy najmniej płacili Słowacy, średnio 100 EURnajwięcej Czesi, średnio 176 EUR, a tuż za nimi Hiszpanie, średnio 162 EUR.

Millenialsi z Polski i Rumunii na połączenie lotnicze wydawali średnio około 130 EUR, a z Węgier 140 EUR.

 

Co trzeci z nich bez względu na kraj pochodzenia zakupu biletu dokonywał z wyprzedzeniem od 3 tygodni - 2 miesięcy.  Słowacy rezerwują bilety lotnicze ze znacznym wyprzedzeniem – średnio 40 dni przed wylotem, Czesi 38 dni, Węgrzy i Hiszpanie 35 dni, Polacy 33 dni, a Rumuni 31 dni.

 

Zdecydowana większość Millenialsów korzystających z Kiwi.com na miejscu spędza do 3 dni, które w pełni wystarczą na udany na city-break.

 

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Podróże Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.