Kiwi.com sprawdziło dokąd na Wielkanoc udali się Polacy
Kiwi.com, wyszukiwarka tanich lotów i podróży oraz firma z sektora traveltech, obserwuje trendy podróżnicze wśród Polaków, którzy coraz chętniej święta spędzają na podróżowaniu, zarówno w kraju jak i poza granicami. Wielkanoc od lat cieszy się ogromną popularnością pod kątem spędzania rodzinnych chwil niekoniecznie za suto nakrytym stołem. Tym bardziej, że na południu Europy o tej porze roku temperatury potrafią rozpieszczać i można poczuć powiew lata. Kiwi.com przyjrzało się dokąd podróżowaliśmy w tym roku najczęściej i przygotowało zestawienie najpopularniejszych kierunków. Włochy i Hiszpania, jak zwykle w czołówce!
Obecnie Kiwi.com obserwuje wyraźne ożywienie i rosnące zainteresowanie lotami. Popyt na bilety w tym roku jak na razie jest na poziomie z 2019 roku. Najczęściej rezerwowane miejsca docelowe w tym roku, czyli Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Francja i Portugalia, to również najczęściej rezerwowane kierunki sprzed okresu pandemii (w 2019 roku były to Hiszpania, Wielka Brytania, Włochy, Francja i USA). W kwietniu Kiwi.com odnotowała rekord wszechczasów, czyli 60,073 zarezerwowanych miejsc w ciągu jednego dnia.
Najpopularniejsze kierunki Wielkanocnych podróży
Londyn, Paryż, Mediolan, Sztokholm - to cztery najczęściej wybierane trasy wielkanocnych podróży. Od lat cieszą się ogromną popularnością i przyciągają polskich podróżnych.
Z Warszawy najwięcej turystów udało się do Paryża, z kolei z Krakowa najchętniej lataliśmy do Londynu i Rzymu.
W pierwszej top 10 znalazły się:
- Włochy -> Mediolan
- Hiszpania - > Barcelona
- Wielka Brytania - > Londyn
- Francja - > Paryż
- Niemcy - > Dortmund
- Szwecja - > Sztokholm
- Norwegia - > Oslo
- Irlandia - > Dublin
- Austria - > Wiedeń
- Holandia - > Eindhoven
Ile zapłaciliśmy za bilet?
Kiwi.com sprawdziła, że za podróż w trakcie Wielkanocy na krótkich europejskich trasach średnia cena biletu kupowanego z 17 dniowym wyprzedzeniem wyniosła 91 EURO, czyli o 40% mniej niż przed pandemiczną Wielkanocą w 2019 roku. Średnie okno rezerwacji (czyli wyprzedzenie, z jakim kupujemy bilet) to 17 dni, a 27% zarezerwowało na trzy dni przed podróżą.
“W kwietniu Kiwi.com odnotowała rekord wszechczasów, czyli 60,073 zarezerwowanych miejsc w ciągu jednego dnia. Podróże wielkanocne z Polski odnotowały ponad dziewięciokrotny wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. Podróżowanie wraca do normy, Virtual Interlining Kiwi.com wyszukuje miliony opcji lotów i tras w czasie rzeczywistym, które nie są podyktowane umowami code share z liniami lotniczymi.” mówi Eliška Řezníček Dočkalová, Director of Customer Experience Management w Kiwi.com.
Ile czasu spędziliśmy na miejscu?
79% użytkowników Kiwi.com wpisuje się w trendy obserwowane wśród Polaków od lat i na miejscu spędziła do 3 dni. Większość wybieranych przez Polaków destynacji to urokliwe miasta i stolice doskonałe na city-break. Kilka dni w słonecznej i cieplejszej niż w Polsce aurze, w pięknym otoczeniu i urokliwych restauracjach w pełni wystarczy, by odetchnąć, poczuć miejscową atmosferę i zregenerować siły.
O Kiwi.com
- Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie
- Innowacyjny algorytm Virtual Interlining Kiwi.com umożliwia użytkownikom łączenie lotów w ramach tradycyjnych oraz tanich linii lotniczych w jeden plan podróży
- Kiwi.com przeprowadza 20 miliardów kontroli cen dziennie w 95% globalnych zasobach treści dotyczących lotów, umożliwiając klientom wyszukiwanie najlepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć
- Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 50 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 25 000 miejsc.

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.