Komunikaty PR

Kiwi.com sprawdziło dokąd na Wielkanoc udali się Polacy

2022-04-20  |  15:00
Do pobrania Kiwi.com ( 0.07 MB )

Kiwi.com, wyszukiwarka tanich lotów i podróży oraz firma z sektora traveltech, obserwuje trendy podróżnicze wśród Polaków, którzy coraz chętniej święta spędzają na podróżowaniu, zarówno w kraju jak i poza granicami. Wielkanoc od lat cieszy się ogromną popularnością pod kątem spędzania rodzinnych chwil niekoniecznie za suto nakrytym stołem. Tym bardziej, że na południu Europy o tej porze roku temperatury potrafią rozpieszczać i można poczuć powiew lata. Kiwi.com przyjrzało się dokąd podróżowaliśmy w tym roku najczęściej i przygotowało zestawienie najpopularniejszych kierunków. Włochy i Hiszpania, jak zwykle w czołówce!

 

Obecnie Kiwi.com obserwuje wyraźne ożywienie i rosnące zainteresowanie lotami. Popyt na bilety w tym roku jak na razie jest na poziomie z 2019 roku. Najczęściej rezerwowane miejsca docelowe w tym roku, czyli Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Francja i Portugalia, to również najczęściej rezerwowane kierunki sprzed okresu pandemii (w 2019 roku były to Hiszpania, Wielka Brytania, Włochy, Francja i USA). W kwietniu Kiwi.com odnotowała rekord wszechczasów, czyli 60,073 zarezerwowanych miejsc w ciągu jednego dnia.

Najpopularniejsze kierunki Wielkanocnych podróży

Londyn, Paryż, Mediolan, Sztokholm - to cztery najczęściej wybierane trasy wielkanocnych podróży. Od lat cieszą się ogromną popularnością i przyciągają polskich podróżnych.

Z Warszawy najwięcej turystów udało się do Paryża, z kolei z Krakowa najchętniej lataliśmy do Londynu i Rzymu.

W pierwszej top 10 znalazły się:

  1. Włochy -> Mediolan
  2. Hiszpania - > Barcelona
  3. Wielka Brytania - > Londyn
  4. Francja - > Paryż
  5. Niemcy - > Dortmund
  6. Szwecja - > Sztokholm
  7. Norwegia - > Oslo
  8. Irlandia - > Dublin
  9. Austria - > Wiedeń
  10. Holandia - > Eindhoven

Ile zapłaciliśmy za bilet?

Kiwi.com sprawdziła, że za podróż w trakcie Wielkanocy na krótkich europejskich trasach średnia cena biletu kupowanego z 17 dniowym wyprzedzeniem wyniosła 91 EURO, czyli o 40% mniej niż przed pandemiczną Wielkanocą w 2019 roku. Średnie okno rezerwacji (czyli wyprzedzenie, z jakim kupujemy bilet) to 17 dni, a 27% zarezerwowało na trzy dni przed podróżą.

“W kwietniu Kiwi.com odnotowała rekord wszechczasów, czyli  60,073 zarezerwowanych miejsc w ciągu jednego dnia. Podróże wielkanocne z Polski odnotowały ponad dziewięciokrotny wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. Podróżowanie wraca do normy, Virtual Interlining Kiwi.com wyszukuje miliony opcji lotów i tras w czasie rzeczywistym, które nie są podyktowane umowami code share z liniami lotniczymi.” mówi Eliška Řezníček Dočkalová, Director of Customer Experience Management w Kiwi.com.

Ile czasu spędziliśmy na miejscu?

79% użytkowników Kiwi.com wpisuje się w trendy obserwowane wśród Polaków od lat i na miejscu spędziła do 3 dni. Większość wybieranych przez Polaków destynacji to urokliwe miasta i stolice doskonałe na city-break. Kilka dni w słonecznej i cieplejszej niż w Polsce aurze, w pięknym otoczeniu i urokliwych restauracjach w pełni wystarczy, by odetchnąć, poczuć miejscową atmosferę i zregenerować siły.

 

O Kiwi.com

  • Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie
  • Innowacyjny algorytm Virtual Interlining Kiwi.com umożliwia użytkownikom łączenie lotów w ramach tradycyjnych oraz tanich linii lotniczych w jeden plan podróży
  • Kiwi.com przeprowadza 20 miliardów kontroli cen dziennie w 95% globalnych zasobach treści dotyczących lotów, umożliwiając klientom wyszukiwanie najlepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć
  • Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 50 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 25 000 miejsc.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Podróże Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.