Komunikaty PR

Kiwi.com sprawdziło dokąd na Wielkanoc udali się Polacy

2022-04-20  |  15:00
Do pobrania Kiwi.com ( 0.07 MB )

Kiwi.com, wyszukiwarka tanich lotów i podróży oraz firma z sektora traveltech, obserwuje trendy podróżnicze wśród Polaków, którzy coraz chętniej święta spędzają na podróżowaniu, zarówno w kraju jak i poza granicami. Wielkanoc od lat cieszy się ogromną popularnością pod kątem spędzania rodzinnych chwil niekoniecznie za suto nakrytym stołem. Tym bardziej, że na południu Europy o tej porze roku temperatury potrafią rozpieszczać i można poczuć powiew lata. Kiwi.com przyjrzało się dokąd podróżowaliśmy w tym roku najczęściej i przygotowało zestawienie najpopularniejszych kierunków. Włochy i Hiszpania, jak zwykle w czołówce!

 

Obecnie Kiwi.com obserwuje wyraźne ożywienie i rosnące zainteresowanie lotami. Popyt na bilety w tym roku jak na razie jest na poziomie z 2019 roku. Najczęściej rezerwowane miejsca docelowe w tym roku, czyli Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Francja i Portugalia, to również najczęściej rezerwowane kierunki sprzed okresu pandemii (w 2019 roku były to Hiszpania, Wielka Brytania, Włochy, Francja i USA). W kwietniu Kiwi.com odnotowała rekord wszechczasów, czyli 60,073 zarezerwowanych miejsc w ciągu jednego dnia.

Najpopularniejsze kierunki Wielkanocnych podróży

Londyn, Paryż, Mediolan, Sztokholm - to cztery najczęściej wybierane trasy wielkanocnych podróży. Od lat cieszą się ogromną popularnością i przyciągają polskich podróżnych.

Z Warszawy najwięcej turystów udało się do Paryża, z kolei z Krakowa najchętniej lataliśmy do Londynu i Rzymu.

W pierwszej top 10 znalazły się:

  1. Włochy -> Mediolan
  2. Hiszpania - > Barcelona
  3. Wielka Brytania - > Londyn
  4. Francja - > Paryż
  5. Niemcy - > Dortmund
  6. Szwecja - > Sztokholm
  7. Norwegia - > Oslo
  8. Irlandia - > Dublin
  9. Austria - > Wiedeń
  10. Holandia - > Eindhoven

Ile zapłaciliśmy za bilet?

Kiwi.com sprawdziła, że za podróż w trakcie Wielkanocy na krótkich europejskich trasach średnia cena biletu kupowanego z 17 dniowym wyprzedzeniem wyniosła 91 EURO, czyli o 40% mniej niż przed pandemiczną Wielkanocą w 2019 roku. Średnie okno rezerwacji (czyli wyprzedzenie, z jakim kupujemy bilet) to 17 dni, a 27% zarezerwowało na trzy dni przed podróżą.

“W kwietniu Kiwi.com odnotowała rekord wszechczasów, czyli  60,073 zarezerwowanych miejsc w ciągu jednego dnia. Podróże wielkanocne z Polski odnotowały ponad dziewięciokrotny wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. Podróżowanie wraca do normy, Virtual Interlining Kiwi.com wyszukuje miliony opcji lotów i tras w czasie rzeczywistym, które nie są podyktowane umowami code share z liniami lotniczymi.” mówi Eliška Řezníček Dočkalová, Director of Customer Experience Management w Kiwi.com.

Ile czasu spędziliśmy na miejscu?

79% użytkowników Kiwi.com wpisuje się w trendy obserwowane wśród Polaków od lat i na miejscu spędziła do 3 dni. Większość wybieranych przez Polaków destynacji to urokliwe miasta i stolice doskonałe na city-break. Kilka dni w słonecznej i cieplejszej niż w Polsce aurze, w pięknym otoczeniu i urokliwych restauracjach w pełni wystarczy, by odetchnąć, poczuć miejscową atmosferę i zregenerować siły.

 

O Kiwi.com

  • Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie
  • Innowacyjny algorytm Virtual Interlining Kiwi.com umożliwia użytkownikom łączenie lotów w ramach tradycyjnych oraz tanich linii lotniczych w jeden plan podróży
  • Kiwi.com przeprowadza 20 miliardów kontroli cen dziennie w 95% globalnych zasobach treści dotyczących lotów, umożliwiając klientom wyszukiwanie najlepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć
  • Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 50 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 25 000 miejsc.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie! Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!

Jesień i zima to zdecydowanie czas na Azje, w której panuje właśnie pora sucha i pełnia słońca. W tym roku Azja zaskoczyła wzrostem popularności w porównaniu do roku
Podróże Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
2024-12-23 | 11:00

Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?

Coraz więcej Polaków decyduje się spędzać święta Bożego Narodzenia poza domem, szukając miejsc, które łączą tradycyjny klimat z możliwością wyjątkowego wypoczynku. W
Podróże SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
2024-12-19 | 16:25

SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl

Sun & Snow Sp. z o.o dołączył do partnerów sieci handlowej Lidl. Od grudnia do końca stycznia 2025 polscy użytkownicy aplikacji Lidl Plus mają możliwość skorzystania ze zniżki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Problemy społeczne

Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie

Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.