Kiwi.com udostępnia swoje biura w Brnie i otwiera w nich Centrum Opieki Kiwi.com
Chcąc wesprzeć rodziny zmuszone do przesiedlenia przez wojnę na Ukrainie, firma Kiwi.com część swoich biur w centrali w Zbrojovce w Brnie (Czechy) przekształciła w ośrodek opieki dla dzieci uchodźców. Oprócz bezpiecznego otoczenia ośrodek zapewni również opiekę psychologiczną i zajęcia edukacyjne dla dzieci w wieku od 3-14 lat, a także wsparcie dla ich rodziców.
Centrum pomocy zostało zaadaptowane i oddane do użytku w ciągu zaledwie 2 tygodni, a 14 marca wystartowała pierwsza grupa licząca 21 dzieci w wieku 6-8 lat i rozpoczęła program edukacyjny. Rodzice dzieci objętych opieką centrum będą mieli możliwość nauki języka czeskiego. Każda grupa otrzymuje wsparcie w postaci nauczyciela prowadzącego, asystenta oraz psychologa, z kolei wolontariusze Kiwi.com będą zaangażowani w organizację popołudniowych zajęć sportowych i zabaw dla dzieci.
„Naszym celem jest stworzenie bezpiecznego miejsca dla potrzebujących dzieci i ich rodziców. Mamy grono wspaniałych nauczycieli, edukatorów, psychologów i innych specjalistów, którzy wraz z naszymi pracownikami robią wszystko, co możliwe, aby ten cel osiągnąć.” – mówi Juraj Striezenec, COO Kiwi.com. „Pierwszych 21 uczniów dołączyło do nas w tym tygodniu, spodziewamy się, że liczba ta wzrośnie do około 60 w ciągu najbliższych kilku tygodni. Możliwość zapewnienia bezpiecznego miejsca do nauki i zabawy, a także niezbędnego wsparcia to dla nas wszystkich w Kiwi.com nie tylko wielka radość, ale również moment ogromnego wzruszenia.” - dodaje Striezenec.
Kiwi.com przekazuje darowizny pracowników na rzecz organizacji charytatywnych, wspierających osoby dotknięte wojną, a także zapewnia swoim pracownikom oraz partnerom biznesowym z Ukrainy wsparcie finansowe, transportowe oraz zakwaterowanie.
Dodatkowo, Kiwi.com uruchomiła usługę natychmiastowego zwrotu pieniędzy dla tych, którzy mieli zarezerwowany lot do lub z Ukrainy, przed otrzymaniem jakiegokolwiek zwrotu od linii lotniczej.
O Kiwi.com
- Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie
- Innowacyjny algorytm Virtual Interlining Kiwi.com umożliwia użytkownikom łączenie lotów w ramach tradycyjnych oraz tanich linii lotniczych w jeden plan podróży
- Kiwi.com przeprowadza 20 miliardów kontroli cen dziennie w 95% globalnych zasobach treści dotyczących lotów, umożliwiając klientom wyszukiwanie najlepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć
- Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 50 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 25 000 miejsc.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.