Komunikaty PR

Kolejne urodziny Muzeum Polskiej Wódki - to już 3 lata

2021-06-07  |  11:10
Biuro prasowe
Do pobrania IP_MPW ( 3.4 MB )

Muzeum Polskiej Wódki to tradycja w nowoczesnym wydaniu, a urodzinowe atrakcje, jak twierdzą ich pomysłodawcy – przewodnicy i barmani – ową dewizę mają podkreślić. Patronat nad wydarzeniami objęło Stowarzyszenie Polska Wódka.

Otwarte w 2018 roku, na terenie zabytkowego Centrum Praskiego Koneser, Muzeum Polskiej Wódki to wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy. Wymyka się bowiem definicji standardowego muzeum, zarówno w formie, jak i w treści przekazu. Nowoczesna aranżacja wnętrz połączona z interaktywną formą zwiedzania, seans w miedzianym kinie, makiety ogromnych urządzeń gorzelniczych czy autentyczna miedziana kolumna destylacyjna, to tylko niektóre z atrakcji. Do nich dołączą kolejne, związane z jubileuszem trzecich urodzin Muzeum.

3 magiczne składniki na 3 urodziny Muzeum Polskiej Wódki

Muzeum Polskiej Wódki to przestrzeń, w której prezentowana jest wyjątkowa historia Polskiej Wódki, wpisanej dzięki bogatym tradycjom na listę chronionych oznaczeń geograficznych. Elementem tej historii jest też głęboko zakorzeniony w polskiej tradycji zwyczaj wznoszenia toastów, czy wykorzystywania Polskiej Wódki w rodzimej kuchni, chociażby do przygotowywania ciast, nalewek lub koktajli. O tym wszystkim opowiadają przewodnicy i barmani podczas zwiedzania Muzeum. To oni właśnie połączywszy siły merytoryczne i praktyczne, przygotowali konkurs urodzinowy, który wystartował na początku czerwca na fanpage’u Muzeum Polskiej Wódki: www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki.

Zadaniem konkursowym jest podanie 3 składników idealnego koktajlu urodzinowego. Oczywiście obowiązkową bazą koktajlu musi być Polska Wódka plus 3 dodatkowe składniki rodzimego pochodzenia, a więc muszą to być nasze lokalne, polskie produkty (taki warunek postawili przewodnicy). Co więcej muszą się one dobrze komponować z wybraną Polską Wódką (to weryfikować będzie Kapituła, w skład której wejdą barmani Akademii Polskiej Wódki i ¾ Koneser Bar). Kapituła złożona z przewodników i barmanów wyłoni 3 laureatów, którzy spotkają się z pomysłodawcami konkursu podczas zwiedzania Muzeum Polskiej Wódki oraz warsztatów koktajlowych. Zwycięzcy otrzymają także pakiet upominków od Muzeum. Co więcej – nagrodzony główną nagrodą koktajl z 3 polskich składników, przygotowany wg receptury laureata konkursu i za jego zgodą, będzie serwowany w urodzinową sobotę i niedzielę w ¾ Koneser Barze. Konkurs trwa do 10 czerwca.

To jednak nie koniec urodzinowych atrakcji…

Opowieść o Koneserze i iście urodzinowe zwiedzanie

Na sobotę 12 czerwca o godz. 18.00 i 19.00 zaplanowano dwie specjalne, jubileuszowe wycieczki VIP. Wyjątkowe, nieco dłuższe, wzbogacone o nieznane szerzej opowieści o Koneserze i niepowtarzalną degustację na tarasie ¾ Koneser Baru. W każdym zwiedzaniu może wziąć udział 15 osób.

Już sam teren, na którym powstało Muzeum Polskiej Wódki jest niezwykły i nieodłącznie związany z historią produkcji tego alkoholu. 500-letnią historię „gorzałki” można poznać w miejscu, gdzie po I wojnie światowej działała w ramach Państwowego Monopolu Spirytusowego – Rektyfikacja Spirytusu i zakład Wytwórnia Wódek.

Podczas urodzinowego zwiedzania przewodnicy opowieść o Polskiej Wódce (i nie tylko!) przeniosą także poza mury Muzeum. Zaś podczas tradycyjnego zwiedzania galerii Muzeum, zdradzą zaskakujące urodzinowe zwyczaje z całego świata! Jak zapewniają przewodnicy, historia świętowania urodzin jest równie pasjonująca i burzliwa co ta związana z Polską Wódką.

O ile pogoda dopisze, urodzinowe zwiedzanie wyjątkowo rozpocznie się na Placu Konesera a zakończy na tarasie ¾ Koneser Baru, z widokiem na prawobrzeżną część Warszawy. Już sam widok zapiera dech w piersiach, ale to opowieść przewodników o perełkach Pragi i ich historii dopełni panoramę, czyniąc wizytę niepowtarzalną. Także sama degustacja będzie niepowtarzalna – tylko w sobotę 12 czerwca wzbogacona będzie ona o urodzinowy koktajl na bazie 3 składników, który zwycięży w konkursie z okazji 3 urodzin Muzeum Polskiej Wódki.

Gdy teoria zmienia się w praktykę

Tegoroczne urodziny Muzeum Polskiej Wódki to także narodziny Akademii Polskiej Wódki. Poza popularnymi warsztatami z domowych nalewek na polskiej wódce, z których teraz każdy wyniesie coś dla siebie, czy tymi z przygotowania koktajli z Polską Wódką w roli głównej, ruszą zupełnie nowe szkolenia i warsztaty skierowane do szeroko pojętej branży HORECA. Akademia Polskiej Wódki bowiem to program edukacyjny skierowany zarówno do konsumentów jak i przedsiębiorców oraz przedstawicieli branży: barmanów, managerów oraz właścicieli lokali. Dużym projektem w ramach Akademii będzie szkolenie branżowe Odpowiedzialne Spożycie Alkoholu, adresowane do wszystkich, którzy na co dzień pracują z alkoholami wysokoprocentowymi.

Dla tych natomiast, którzy wolą poznać wnętrza Muzeum i historię Polskiej Wódki z dowolnego miejsca na ziemi (np. własnej kanapy) – nadal dostępna pozostaje opcja zwiedzania on-line w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej.

Więcej informacji na stronie Muzeum Polskiej Wódki: https://muzeumpolskiejwodki.pl/

Polub nas na Facebooku: www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki

Śledź nas na Instagramie: https://www.instagram.com/polishvodkamuseum/?hl=pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Nocowanie.pl chce wysłać na urlop nad morze oszukaną klientkę konkurencyjnego se Biuro prasowe
2021-07-26 | 18:45

Nocowanie.pl chce wysłać na urlop nad morze oszukaną klientkę konkurencyjnego se

Media w całej Polsce poinformowały właśnie, że mieszkanka Bliżyna w województwie świętokrzyskim zarezerwowała w jednym z nich nocleg na Bałtykiem i przelała 450 złotych
Podróże Fundacja Kultury bez Barier organizuje edukacyjne spacery po Warszawie
2021-07-22 | 14:00

Fundacja Kultury bez Barier organizuje edukacyjne spacery po Warszawie

W wakacje kontynuowany będzie cykl spacerów dostępnych dla osób z niepełnosprawnościami, którego inicjatorem jest Fundacja Kultury bez Barier. W lipcu odbędą się dwa
Podróże A MORZE… GDAŃSK! – wakacyjna akcja sieci Grano Hotels
2021-07-22 | 13:20

A MORZE… GDAŃSK! – wakacyjna akcja sieci Grano Hotels

Popularna wśród turystów sieć Grano Hotels przygotowała specjalny pakiet wakacyjnych atrakcji dla gości w swoich czterech obiektach w Gdańsku. W ramach akcji „A MORZE...

Więcej ważnych informacji

Złote Spinacze 2021

Media

Mateusz Gessler: Uwielbiam pracę w telewizji i chciałbym być z nią związany jak najdłużej. Nie muszę jednak z nikim rywalizować, bo mam swój zawód i własny biznes

Znany restaurator bardzo ceni sobie to, że ktoś kiedyś dostrzegł w nim potencjał i zaprosił go do udziału w programie „MasterChef Junior”. Telewizja go bardzo wciągnęła i na planie produkcji, z którymi jest związany, daje z siebie wszystko. Podkreśla też, że przed kamerą stara się być sobą i nie próbuje się przypodobać widzom dzięki tanim sztuczkom. Za pośrednictwem mediów dzieli się z innymi swoją pasją, jaką jest gotowanie, i zachęca wszystkich do tego, by spróbowali swoich sił w kuchni.

Moda

Dorota Goldpoint: Polscy politycy coraz częściej przywiązują wagę do sposobu ubierania. Generalnie lepiej wyglądają mężczyźni niż kobiety

Zdaniem projektantki politycy coraz bardziej dbają o swój wizerunek i coraz lepiej się ubierają. Zgodnie z zasadami podstawą ich stylizacji powinien być dobrze skrojony garnitur w stonowanych kolorach, do tego odpowiednie dodatki: krawat, buty, poszetka i pasek. I choć ekstrawagancja nie jest w tym przypadku pożądana, to można wypracować własny styl, np. poprzez dodanie charakterystycznego akcentu. Projektantka zauważa, że wśród polityków zdecydowanie lepiej ubrani są mężczyźni niż kobiety.

Farmacja

Na migrenę cierpi nawet 3 mln Polaków. W Polsce żadna z dostępnych nowoczesnych metod leczenia migreny przewlekłej nie jest refundowana

Migrena często bywa mylona ze zwykłym bólem głowy, tymczasem ta choroba neurologiczna w praktyce może wyłączyć chorego z normalnego życia, a w Polsce na jej różne odmiany cierpi nawet 3 mln osób. – Sytuacja chorych na migrenę w Polsce jest bardzo trudna, ponieważ od wielu lat – odkąd w ogóle są dostępne jakiekolwiek leki dedykowane temu rodzajowi bólu – nigdy nie były refundowane – mówi prof. Jarosław Sławek, prezes zarządu Polskiego Towarzystwa Neurologicznego. Z okazji przypadającego 22 lipca Światowego Dnia Mózgu lekarze apelują, aby Ministerstwo Zdrowia – biorąc pod uwagę koszty zwolnień lekarskich i absencji w pracy – włączyło do refundacji nowoczesne leki na przewlekłą migrenę. Pomogłoby to zaoszczędzić w budżecie nawet 8 mld zł rocznie.