Koronacja Karola III przyciągnęła Polaków jak magnes
Kiwi.com, firma travel-tech, sprawdziła, które miasta znalazły się na liście top najczęściej wybieranych wśród polskich użytkowników na tegoroczny długi weekend. Londyn konkurencję pozostawił daleko w tyle - liczba pasażerów udających się do stolicy Anglii była dwukrotnie wyższa niż podróżujących do zwykle rozchwytywanych miast południa Europy, jak Mediolan czy Barcelona. Co więcej, 5 maja (piątek) był trzecim najczęściej wybieranym w tym roku dniem na podróż do Londynu. Koronacja Karola III wydaje się mieć silny udział w spektakularnej popularności Londynu w tym roku. Najwięcej pasażerów udało się na miejsce z lotniska Jana Pawła II w Krakowie, Okęcia oraz Modlina.
Londyn od zawsze był jednym z najbardziej popularnych kierunków wśród Polaków, ze względów zarobkowych, a także rodzinnych. Przedłużone weekendy to doskonały czas na odwiedzenie rodziny, przyjaciół i bliskich. Jednak historyczne wydarzenie - koronacja Karola III- która miała miejsce w minioną sobotę, wydaje się być jednym z kluczowych czynników, które w tym roku sprawiły, że Londyn był kierunkiem numer 1 wśród polskich podróżnych na majówkę.
Dane Kiwi.com wskazują, że 5. dzień maja był trzecim najpopularniejszym dniem podróży do Londynu w tym roku, a cała majówka najpopularniejszym tygodniem podróży do stolicy Anglii. Okazuje się, że w tym roku zamiast na południe Europy w poszukiwaniu słońca, Polacy udali się na północ. Co więcej, liczba podróżujących do Londynu dwukrotnie przewyższyła tych, którzy wybrali się do Mediolanu, Barcelony czy Paryża.
Kiwi.com wskazuje, że najczęściej do Londynu lataliśmy z Krakowa (lotnisko Jana Pawła II) oraz Okęcia i Modlina. Ponad 37% podróżujących zarezerwowało lot z wyprzedzeniem od 3 tygodni do 2 miesięcy.
Ponad co drugi podróżujący (56%) na miejscu spędził do 3 dni, a co trzeci od 4-6 dni. Średnia cena biletu lotniczego wyniosła 65 EURO.
TOP 10 najpopularniejszych miast na majówkę:
- Londyn
- Mediolan
- Oslo
- Sztokholm
- Barcelona
- Paryż
- Rzym
- Wiedeń
- Alicante
- Dublin
Kiwi.com
Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1500 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 60 000 miejsc.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.