Komunikaty PR

Kto może wziąć udział w konkursie Sopockie Perły i dlaczego warto to zrobić?

2021-10-22  |  10:20
Biuro prasowe
Kontakt
Alina Geniusz-Siuchnińska
Inntu

ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl

Sopockie Perły to konkurs adresowany do firm działających na terenie najpiękniejszego polskiego kurortu. Jakie korzyści przynosi uczestnikom - opowiada  Anna Golec-Mastroianni, prezeska Sopockiej Organizacji Turystycznej.

Sopocka Organizacja Turystyczna po raz kolejny zaprasza do konkursu Sopockie Perły. Dlaczego go organizujecie?

Właśnie trwa trzecia edycja konkursu, który współorganizujemy wspólnie z Miastem Sopot. Poprzez jego organizację chcemy pokazać, że branża turystyczna jest ogromnie ważna dla naszego miasta. Sopocianom przynosi zatrudnienie, a Sopotowi duże wpływy do budżetu. 

Konkurs jest rodzajem podziękowania dla przedsiębiorców i jednocześnie wsparciem dla branży. Dwie poprzednie edycje pokazały, że realną korzyścią jest nie tylko nagroda finansowa, ale przede wszystkim dodatkowa promocja zgłoszonych podmiotów. Widzimy, że branża wzajemnie się inspiruje, a gala wieńcząca nasze działania to nie tylko celebracja zwycięstw, ale też świetna okazja do pogłębiania relacji i nawiązania nowych. 

Czy konkurs adresowany jest tylko do firm z tradycyjnego obszaru turystyki, takich jak hotele czy restauracje?

Ależ nie! Konkurs jest bardzo szeroki - zapraszamy wszystkich, którzy przyczyniają się do rozwoju turystyki i popularności naszego miasta, którzy powodują, że jest ono kochane i świetnie postrzegane przez gości. Świadczą o tym laureaci poprzednich edycji, np. Spółdzielnia Mieszkaniowa Przylesie, która zmieniła sposób pozyskiwania energii elektrycznej na ekologiczną poprzez montaż paneli fotowoltaicznych. 

Co na przykład z branżą beauty, która z jednej strony świadczy usługi dla turystów, z drugiej nie jest stricte związana z turystyką? 

Turyści przyjeżdżają do miejsc, które kochają i oczekują, że będą mogli skorzystać z różnych usług na wysokim poziomie. Takie usługi świadczą m.in. salony beauty, które dla przykładu mogą zgłosić się w kategorii “Pro eko”, jeżeli podejmują działania na rzecz ochrony środowiska. Mam na myśli tu np. ograniczenie środków chemicznych, wdrożenie procesów i procedur pro-środowiskowych czy ograniczanie wykorzystania plastiku. Może to też być kategoria “Wydarzenie” - jeśli wdrażając nowe oferty zrobiły to w wyjątkowy, ciekawy sposób. Można też zgłosić się w kategorii “Debiut” - jeśli działalność wystartowała w ciągu ostatniego roku.

Możliwości jest sporo, zachęcam do spojrzenia na opisy kategorii. Wierzę, że inne miejsca, do których zaglądają turyści np. księgarnie, sklepy czy punkty usługowe też znajdą coś dla siebie. Spójrzmy szerzej na to, co wnosi nasza działalność.

Co należy zrobić, aby zgłosić się w konkursie? 

Formalności ograniczyliśmy do minimum. Wystarczy wypełnić prosty formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie Sopockiej Organizacji Turystycznej. Jego uzupełnienie zajmuje dosłownie kilka minut. Co ważne, zgłoszenie jest całkowicie bezpłatne. Zależy nam na tym, by konkurs był otwarty na wszystkie działalności, zarówno te duże, jak i małe, dlatego nie wprowadziliśmy ograniczeń dotyczących np. wielkości organizacji czy liczby zatrudnionych osób. 

W konkursie mogą wziąć udział nie tylko firmy, ale też organizacje pozarządowe, kluby sportowe, instytucje kultury oraz uczestnicy i laureaci poprzednich edycji. Rynek się zmienia, a wraz z nim oferty firm działających w Sopocie. 

Przy okazji przypomnę, że skierowany jest także do podmiotów spoza Sopotu, warunkiem jest prowadzenie działań w naszym mieście w szeroko pojętej branży turystycznej.

O konkursie Sopockie Perły 

Konkurs o Sopocką Nagrodę Turystyczną  „Sopockie Perły” adresowany jest do przedsiębiorców prowadzących działania w Sopocie w szeroko pojętej branży turystycznej. Odbywa się od roku 2019. 

Głównym celem inicjatywy jest wyłonienie najciekawszych, nowatorskich i spójnych z wizerunkiem Miasta Sopotu działań z zakresu rozwoju turystyki przeprowadzonych przez instytucje i firmy.  

Łączna pula nagród w konkursie wynosi 25 000 PLN w 5 kategoriach: Pro eko, Wydarzenie, Kulinaria, Debiut oraz Pobyt. 

Pomysłodawcą i organizatorem konkursu jest Sopocka Organizacja Turystyczna (SOT) we współpracy z Miastem Sopot. SOT zrzesza ponad 100 sopockich firm.

W skład kapituły konkursowej wchodzą: Prezydent Miasta Sopotu, Przewodniczący Komisji Turystyki i Uzdrowiska Rady Miasta Sopotu, Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej, Wiceprezes Sopockiej Organizacji Turystycznej oraz eksperci tematyczni w poszczególnych kategoriach konkursowych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Malownicze, tureckie miasteczka Safranbolu i Daday dołączają do sieci Cittaslow Biuro prasowe
2024-04-23 | 12:10

Malownicze, tureckie miasteczka Safranbolu i Daday dołączają do sieci Cittaslow

Safranbolu i Daday, dwa małe miasteczka położone w zachodniej części regionu Morza Czarnego w Türkiye (Turcji), dołączyły do Międzynarodowej Sieci Miast Dobrego Życia
Podróże Polskie trasy rowerowe zachwyciły Wiedeńczyków. Tłumy gości na stoisku.
2024-04-19 | 10:00

Polskie trasy rowerowe zachwyciły Wiedeńczyków. Tłumy gości na stoisku.

Właściciele miejscowych biur podróży, touroperatorzy, ale też zwykli mieszkańcy i fani dwóch kółek licznie odwiedzili polskie stoisko na ARGUS Wiener Bike Festival 2024,
Podróże W maju czekają nas aż dwa długie weekendy!
2024-04-17 | 12:00

W maju czekają nas aż dwa długie weekendy!

Przed nami dwa długie weekendy i obydwa przypadają na maj - początek i koniec miesiąca. Majówka to dla wielu rozpoczęcie sezonu podróżniczego. W przypadku pierwszego weekendu,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Media

Wojciech „Łozo” Łozowski: Nazywam Małgosię Rozenek terminatorem. Ona jest niesamowicie ambitną i zdyscyplinowaną kobietą

Wokalista nie ukrywa, że z dużą przyjemnością stanął do rywalizacji z Małgorzatą Rozenek-Majdan w biathlonie. Szybko się jednak przekonał, że prezenterka nie będzie łatwym przeciwnikiem i trzeba nie lada wysiłku, by jej dorównać. A i sama konkurencja przysporzyła mu niemało problemów.

Finanse

Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.