Komunikaty PR

Kto może wziąć udział w konkursie Sopockie Perły i dlaczego warto to zrobić?

2021-10-22  |  10:20
Biuro prasowe
Kontakt
Alina Geniusz-Siuchnińska
Inntu

ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl

Sopockie Perły to konkurs adresowany do firm działających na terenie najpiękniejszego polskiego kurortu. Jakie korzyści przynosi uczestnikom - opowiada  Anna Golec-Mastroianni, prezeska Sopockiej Organizacji Turystycznej.

Sopocka Organizacja Turystyczna po raz kolejny zaprasza do konkursu Sopockie Perły. Dlaczego go organizujecie?

Właśnie trwa trzecia edycja konkursu, który współorganizujemy wspólnie z Miastem Sopot. Poprzez jego organizację chcemy pokazać, że branża turystyczna jest ogromnie ważna dla naszego miasta. Sopocianom przynosi zatrudnienie, a Sopotowi duże wpływy do budżetu. 

Konkurs jest rodzajem podziękowania dla przedsiębiorców i jednocześnie wsparciem dla branży. Dwie poprzednie edycje pokazały, że realną korzyścią jest nie tylko nagroda finansowa, ale przede wszystkim dodatkowa promocja zgłoszonych podmiotów. Widzimy, że branża wzajemnie się inspiruje, a gala wieńcząca nasze działania to nie tylko celebracja zwycięstw, ale też świetna okazja do pogłębiania relacji i nawiązania nowych. 

Czy konkurs adresowany jest tylko do firm z tradycyjnego obszaru turystyki, takich jak hotele czy restauracje?

Ależ nie! Konkurs jest bardzo szeroki - zapraszamy wszystkich, którzy przyczyniają się do rozwoju turystyki i popularności naszego miasta, którzy powodują, że jest ono kochane i świetnie postrzegane przez gości. Świadczą o tym laureaci poprzednich edycji, np. Spółdzielnia Mieszkaniowa Przylesie, która zmieniła sposób pozyskiwania energii elektrycznej na ekologiczną poprzez montaż paneli fotowoltaicznych. 

Co na przykład z branżą beauty, która z jednej strony świadczy usługi dla turystów, z drugiej nie jest stricte związana z turystyką? 

Turyści przyjeżdżają do miejsc, które kochają i oczekują, że będą mogli skorzystać z różnych usług na wysokim poziomie. Takie usługi świadczą m.in. salony beauty, które dla przykładu mogą zgłosić się w kategorii “Pro eko”, jeżeli podejmują działania na rzecz ochrony środowiska. Mam na myśli tu np. ograniczenie środków chemicznych, wdrożenie procesów i procedur pro-środowiskowych czy ograniczanie wykorzystania plastiku. Może to też być kategoria “Wydarzenie” - jeśli wdrażając nowe oferty zrobiły to w wyjątkowy, ciekawy sposób. Można też zgłosić się w kategorii “Debiut” - jeśli działalność wystartowała w ciągu ostatniego roku.

Możliwości jest sporo, zachęcam do spojrzenia na opisy kategorii. Wierzę, że inne miejsca, do których zaglądają turyści np. księgarnie, sklepy czy punkty usługowe też znajdą coś dla siebie. Spójrzmy szerzej na to, co wnosi nasza działalność.

Co należy zrobić, aby zgłosić się w konkursie? 

Formalności ograniczyliśmy do minimum. Wystarczy wypełnić prosty formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie Sopockiej Organizacji Turystycznej. Jego uzupełnienie zajmuje dosłownie kilka minut. Co ważne, zgłoszenie jest całkowicie bezpłatne. Zależy nam na tym, by konkurs był otwarty na wszystkie działalności, zarówno te duże, jak i małe, dlatego nie wprowadziliśmy ograniczeń dotyczących np. wielkości organizacji czy liczby zatrudnionych osób. 

W konkursie mogą wziąć udział nie tylko firmy, ale też organizacje pozarządowe, kluby sportowe, instytucje kultury oraz uczestnicy i laureaci poprzednich edycji. Rynek się zmienia, a wraz z nim oferty firm działających w Sopocie. 

Przy okazji przypomnę, że skierowany jest także do podmiotów spoza Sopotu, warunkiem jest prowadzenie działań w naszym mieście w szeroko pojętej branży turystycznej.

O konkursie Sopockie Perły 

Konkurs o Sopocką Nagrodę Turystyczną  „Sopockie Perły” adresowany jest do przedsiębiorców prowadzących działania w Sopocie w szeroko pojętej branży turystycznej. Odbywa się od roku 2019. 

Głównym celem inicjatywy jest wyłonienie najciekawszych, nowatorskich i spójnych z wizerunkiem Miasta Sopotu działań z zakresu rozwoju turystyki przeprowadzonych przez instytucje i firmy.  

Łączna pula nagród w konkursie wynosi 25 000 PLN w 5 kategoriach: Pro eko, Wydarzenie, Kulinaria, Debiut oraz Pobyt. 

Pomysłodawcą i organizatorem konkursu jest Sopocka Organizacja Turystyczna (SOT) we współpracy z Miastem Sopot. SOT zrzesza ponad 100 sopockich firm.

W skład kapituły konkursowej wchodzą: Prezydent Miasta Sopotu, Przewodniczący Komisji Turystyki i Uzdrowiska Rady Miasta Sopotu, Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej, Wiceprezes Sopockiej Organizacji Turystycznej oraz eksperci tematyczni w poszczególnych kategoriach konkursowych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Inntu
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute? Biuro prasowe
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza
Podróże Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.