Kto może wziąć udział w konkursie Sopockie Perły i dlaczego warto to zrobić?
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Sopockie Perły to konkurs adresowany do firm działających na terenie najpiękniejszego polskiego kurortu. Jakie korzyści przynosi uczestnikom - opowiada Anna Golec-Mastroianni, prezeska Sopockiej Organizacji Turystycznej.
Sopocka Organizacja Turystyczna po raz kolejny zaprasza do konkursu Sopockie Perły. Dlaczego go organizujecie?
Właśnie trwa trzecia edycja konkursu, który współorganizujemy wspólnie z Miastem Sopot. Poprzez jego organizację chcemy pokazać, że branża turystyczna jest ogromnie ważna dla naszego miasta. Sopocianom przynosi zatrudnienie, a Sopotowi duże wpływy do budżetu.
Konkurs jest rodzajem podziękowania dla przedsiębiorców i jednocześnie wsparciem dla branży. Dwie poprzednie edycje pokazały, że realną korzyścią jest nie tylko nagroda finansowa, ale przede wszystkim dodatkowa promocja zgłoszonych podmiotów. Widzimy, że branża wzajemnie się inspiruje, a gala wieńcząca nasze działania to nie tylko celebracja zwycięstw, ale też świetna okazja do pogłębiania relacji i nawiązania nowych.
Czy konkurs adresowany jest tylko do firm z tradycyjnego obszaru turystyki, takich jak hotele czy restauracje?
Ależ nie! Konkurs jest bardzo szeroki - zapraszamy wszystkich, którzy przyczyniają się do rozwoju turystyki i popularności naszego miasta, którzy powodują, że jest ono kochane i świetnie postrzegane przez gości. Świadczą o tym laureaci poprzednich edycji, np. Spółdzielnia Mieszkaniowa Przylesie, która zmieniła sposób pozyskiwania energii elektrycznej na ekologiczną poprzez montaż paneli fotowoltaicznych.
Co na przykład z branżą beauty, która z jednej strony świadczy usługi dla turystów, z drugiej nie jest stricte związana z turystyką?
Turyści przyjeżdżają do miejsc, które kochają i oczekują, że będą mogli skorzystać z różnych usług na wysokim poziomie. Takie usługi świadczą m.in. salony beauty, które dla przykładu mogą zgłosić się w kategorii “Pro eko”, jeżeli podejmują działania na rzecz ochrony środowiska. Mam na myśli tu np. ograniczenie środków chemicznych, wdrożenie procesów i procedur pro-środowiskowych czy ograniczanie wykorzystania plastiku. Może to też być kategoria “Wydarzenie” - jeśli wdrażając nowe oferty zrobiły to w wyjątkowy, ciekawy sposób. Można też zgłosić się w kategorii “Debiut” - jeśli działalność wystartowała w ciągu ostatniego roku.
Możliwości jest sporo, zachęcam do spojrzenia na opisy kategorii. Wierzę, że inne miejsca, do których zaglądają turyści np. księgarnie, sklepy czy punkty usługowe też znajdą coś dla siebie. Spójrzmy szerzej na to, co wnosi nasza działalność.
Co należy zrobić, aby zgłosić się w konkursie?
Formalności ograniczyliśmy do minimum. Wystarczy wypełnić prosty formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie Sopockiej Organizacji Turystycznej. Jego uzupełnienie zajmuje dosłownie kilka minut. Co ważne, zgłoszenie jest całkowicie bezpłatne. Zależy nam na tym, by konkurs był otwarty na wszystkie działalności, zarówno te duże, jak i małe, dlatego nie wprowadziliśmy ograniczeń dotyczących np. wielkości organizacji czy liczby zatrudnionych osób.
W konkursie mogą wziąć udział nie tylko firmy, ale też organizacje pozarządowe, kluby sportowe, instytucje kultury oraz uczestnicy i laureaci poprzednich edycji. Rynek się zmienia, a wraz z nim oferty firm działających w Sopocie.
Przy okazji przypomnę, że skierowany jest także do podmiotów spoza Sopotu, warunkiem jest prowadzenie działań w naszym mieście w szeroko pojętej branży turystycznej.
O konkursie Sopockie Perły
Konkurs o Sopocką Nagrodę Turystyczną „Sopockie Perły” adresowany jest do przedsiębiorców prowadzących działania w Sopocie w szeroko pojętej branży turystycznej. Odbywa się od roku 2019.
Głównym celem inicjatywy jest wyłonienie najciekawszych, nowatorskich i spójnych z wizerunkiem Miasta Sopotu działań z zakresu rozwoju turystyki przeprowadzonych przez instytucje i firmy.
Łączna pula nagród w konkursie wynosi 25 000 PLN w 5 kategoriach: Pro eko, Wydarzenie, Kulinaria, Debiut oraz Pobyt.
Pomysłodawcą i organizatorem konkursu jest Sopocka Organizacja Turystyczna (SOT) we współpracy z Miastem Sopot. SOT zrzesza ponad 100 sopockich firm.
W skład kapituły konkursowej wchodzą: Prezydent Miasta Sopotu, Przewodniczący Komisji Turystyki i Uzdrowiska Rady Miasta Sopotu, Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej, Wiceprezes Sopockiej Organizacji Turystycznej oraz eksperci tematyczni w poszczególnych kategoriach konkursowych.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.