Kto może wziąć udział w konkursie Sopockie Perły i dlaczego warto to zrobić?
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Sopockie Perły to konkurs adresowany do firm działających na terenie najpiękniejszego polskiego kurortu. Jakie korzyści przynosi uczestnikom - opowiada Anna Golec-Mastroianni, prezeska Sopockiej Organizacji Turystycznej.
Sopocka Organizacja Turystyczna po raz kolejny zaprasza do konkursu Sopockie Perły. Dlaczego go organizujecie?
Właśnie trwa trzecia edycja konkursu, który współorganizujemy wspólnie z Miastem Sopot. Poprzez jego organizację chcemy pokazać, że branża turystyczna jest ogromnie ważna dla naszego miasta. Sopocianom przynosi zatrudnienie, a Sopotowi duże wpływy do budżetu.
Konkurs jest rodzajem podziękowania dla przedsiębiorców i jednocześnie wsparciem dla branży. Dwie poprzednie edycje pokazały, że realną korzyścią jest nie tylko nagroda finansowa, ale przede wszystkim dodatkowa promocja zgłoszonych podmiotów. Widzimy, że branża wzajemnie się inspiruje, a gala wieńcząca nasze działania to nie tylko celebracja zwycięstw, ale też świetna okazja do pogłębiania relacji i nawiązania nowych.
Czy konkurs adresowany jest tylko do firm z tradycyjnego obszaru turystyki, takich jak hotele czy restauracje?
Ależ nie! Konkurs jest bardzo szeroki - zapraszamy wszystkich, którzy przyczyniają się do rozwoju turystyki i popularności naszego miasta, którzy powodują, że jest ono kochane i świetnie postrzegane przez gości. Świadczą o tym laureaci poprzednich edycji, np. Spółdzielnia Mieszkaniowa Przylesie, która zmieniła sposób pozyskiwania energii elektrycznej na ekologiczną poprzez montaż paneli fotowoltaicznych.
Co na przykład z branżą beauty, która z jednej strony świadczy usługi dla turystów, z drugiej nie jest stricte związana z turystyką?
Turyści przyjeżdżają do miejsc, które kochają i oczekują, że będą mogli skorzystać z różnych usług na wysokim poziomie. Takie usługi świadczą m.in. salony beauty, które dla przykładu mogą zgłosić się w kategorii “Pro eko”, jeżeli podejmują działania na rzecz ochrony środowiska. Mam na myśli tu np. ograniczenie środków chemicznych, wdrożenie procesów i procedur pro-środowiskowych czy ograniczanie wykorzystania plastiku. Może to też być kategoria “Wydarzenie” - jeśli wdrażając nowe oferty zrobiły to w wyjątkowy, ciekawy sposób. Można też zgłosić się w kategorii “Debiut” - jeśli działalność wystartowała w ciągu ostatniego roku.
Możliwości jest sporo, zachęcam do spojrzenia na opisy kategorii. Wierzę, że inne miejsca, do których zaglądają turyści np. księgarnie, sklepy czy punkty usługowe też znajdą coś dla siebie. Spójrzmy szerzej na to, co wnosi nasza działalność.
Co należy zrobić, aby zgłosić się w konkursie?
Formalności ograniczyliśmy do minimum. Wystarczy wypełnić prosty formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie Sopockiej Organizacji Turystycznej. Jego uzupełnienie zajmuje dosłownie kilka minut. Co ważne, zgłoszenie jest całkowicie bezpłatne. Zależy nam na tym, by konkurs był otwarty na wszystkie działalności, zarówno te duże, jak i małe, dlatego nie wprowadziliśmy ograniczeń dotyczących np. wielkości organizacji czy liczby zatrudnionych osób.
W konkursie mogą wziąć udział nie tylko firmy, ale też organizacje pozarządowe, kluby sportowe, instytucje kultury oraz uczestnicy i laureaci poprzednich edycji. Rynek się zmienia, a wraz z nim oferty firm działających w Sopocie.
Przy okazji przypomnę, że skierowany jest także do podmiotów spoza Sopotu, warunkiem jest prowadzenie działań w naszym mieście w szeroko pojętej branży turystycznej.
O konkursie Sopockie Perły
Konkurs o Sopocką Nagrodę Turystyczną „Sopockie Perły” adresowany jest do przedsiębiorców prowadzących działania w Sopocie w szeroko pojętej branży turystycznej. Odbywa się od roku 2019.
Głównym celem inicjatywy jest wyłonienie najciekawszych, nowatorskich i spójnych z wizerunkiem Miasta Sopotu działań z zakresu rozwoju turystyki przeprowadzonych przez instytucje i firmy.
Łączna pula nagród w konkursie wynosi 25 000 PLN w 5 kategoriach: Pro eko, Wydarzenie, Kulinaria, Debiut oraz Pobyt.
Pomysłodawcą i organizatorem konkursu jest Sopocka Organizacja Turystyczna (SOT) we współpracy z Miastem Sopot. SOT zrzesza ponad 100 sopockich firm.
W skład kapituły konkursowej wchodzą: Prezydent Miasta Sopotu, Przewodniczący Komisji Turystyki i Uzdrowiska Rady Miasta Sopotu, Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej, Wiceprezes Sopockiej Organizacji Turystycznej oraz eksperci tematyczni w poszczególnych kategoriach konkursowych.
Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!
Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.
Konsument
Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową
Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.
Media
Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.