Komunikaty PR

Kto może wziąć udział w konkursie Sopockie Perły i dlaczego warto to zrobić?

2021-10-22  |  10:20
Biuro prasowe
Kontakt
Alina Geniusz-Siuchnińska
Inntu

ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl

Sopockie Perły to konkurs adresowany do firm działających na terenie najpiękniejszego polskiego kurortu. Jakie korzyści przynosi uczestnikom - opowiada  Anna Golec-Mastroianni, prezeska Sopockiej Organizacji Turystycznej.

Sopocka Organizacja Turystyczna po raz kolejny zaprasza do konkursu Sopockie Perły. Dlaczego go organizujecie?

Właśnie trwa trzecia edycja konkursu, który współorganizujemy wspólnie z Miastem Sopot. Poprzez jego organizację chcemy pokazać, że branża turystyczna jest ogromnie ważna dla naszego miasta. Sopocianom przynosi zatrudnienie, a Sopotowi duże wpływy do budżetu. 

Konkurs jest rodzajem podziękowania dla przedsiębiorców i jednocześnie wsparciem dla branży. Dwie poprzednie edycje pokazały, że realną korzyścią jest nie tylko nagroda finansowa, ale przede wszystkim dodatkowa promocja zgłoszonych podmiotów. Widzimy, że branża wzajemnie się inspiruje, a gala wieńcząca nasze działania to nie tylko celebracja zwycięstw, ale też świetna okazja do pogłębiania relacji i nawiązania nowych. 

Czy konkurs adresowany jest tylko do firm z tradycyjnego obszaru turystyki, takich jak hotele czy restauracje?

Ależ nie! Konkurs jest bardzo szeroki - zapraszamy wszystkich, którzy przyczyniają się do rozwoju turystyki i popularności naszego miasta, którzy powodują, że jest ono kochane i świetnie postrzegane przez gości. Świadczą o tym laureaci poprzednich edycji, np. Spółdzielnia Mieszkaniowa Przylesie, która zmieniła sposób pozyskiwania energii elektrycznej na ekologiczną poprzez montaż paneli fotowoltaicznych. 

Co na przykład z branżą beauty, która z jednej strony świadczy usługi dla turystów, z drugiej nie jest stricte związana z turystyką? 

Turyści przyjeżdżają do miejsc, które kochają i oczekują, że będą mogli skorzystać z różnych usług na wysokim poziomie. Takie usługi świadczą m.in. salony beauty, które dla przykładu mogą zgłosić się w kategorii “Pro eko”, jeżeli podejmują działania na rzecz ochrony środowiska. Mam na myśli tu np. ograniczenie środków chemicznych, wdrożenie procesów i procedur pro-środowiskowych czy ograniczanie wykorzystania plastiku. Może to też być kategoria “Wydarzenie” - jeśli wdrażając nowe oferty zrobiły to w wyjątkowy, ciekawy sposób. Można też zgłosić się w kategorii “Debiut” - jeśli działalność wystartowała w ciągu ostatniego roku.

Możliwości jest sporo, zachęcam do spojrzenia na opisy kategorii. Wierzę, że inne miejsca, do których zaglądają turyści np. księgarnie, sklepy czy punkty usługowe też znajdą coś dla siebie. Spójrzmy szerzej na to, co wnosi nasza działalność.

Co należy zrobić, aby zgłosić się w konkursie? 

Formalności ograniczyliśmy do minimum. Wystarczy wypełnić prosty formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie Sopockiej Organizacji Turystycznej. Jego uzupełnienie zajmuje dosłownie kilka minut. Co ważne, zgłoszenie jest całkowicie bezpłatne. Zależy nam na tym, by konkurs był otwarty na wszystkie działalności, zarówno te duże, jak i małe, dlatego nie wprowadziliśmy ograniczeń dotyczących np. wielkości organizacji czy liczby zatrudnionych osób. 

W konkursie mogą wziąć udział nie tylko firmy, ale też organizacje pozarządowe, kluby sportowe, instytucje kultury oraz uczestnicy i laureaci poprzednich edycji. Rynek się zmienia, a wraz z nim oferty firm działających w Sopocie. 

Przy okazji przypomnę, że skierowany jest także do podmiotów spoza Sopotu, warunkiem jest prowadzenie działań w naszym mieście w szeroko pojętej branży turystycznej.

O konkursie Sopockie Perły 

Konkurs o Sopocką Nagrodę Turystyczną  „Sopockie Perły” adresowany jest do przedsiębiorców prowadzących działania w Sopocie w szeroko pojętej branży turystycznej. Odbywa się od roku 2019. 

Głównym celem inicjatywy jest wyłonienie najciekawszych, nowatorskich i spójnych z wizerunkiem Miasta Sopotu działań z zakresu rozwoju turystyki przeprowadzonych przez instytucje i firmy.  

Łączna pula nagród w konkursie wynosi 25 000 PLN w 5 kategoriach: Pro eko, Wydarzenie, Kulinaria, Debiut oraz Pobyt. 

Pomysłodawcą i organizatorem konkursu jest Sopocka Organizacja Turystyczna (SOT) we współpracy z Miastem Sopot. SOT zrzesza ponad 100 sopockich firm.

W skład kapituły konkursowej wchodzą: Prezydent Miasta Sopotu, Przewodniczący Komisji Turystyki i Uzdrowiska Rady Miasta Sopotu, Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej, Wiceprezes Sopockiej Organizacji Turystycznej oraz eksperci tematyczni w poszczególnych kategoriach konkursowych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Inntu
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute? Biuro prasowe
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza
Podróże Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.

Ochrona środowiska

Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.

Moda

Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę

Aktor zaznacza, że jego garderoba jest skromna, ale zawiera dobre jakościowo ubrania, które choć były kupione nawet dwie dekady temu, wciąż wyglądają jak nowe. Jego zdaniem nie warto ulegać sezonowym trendom i gromadzić w szafie wielu rzeczy, które modne są zaledwie kilka miesięcy. Zamiast tego lepiej zainwestować w ponadczasowe kurtki, marynarki czy buty z dobrych materiałów i dbać o nie tak, by posłużyły jak najdłużej.