Magia Świąt w Krakowie!
Jest taki czas w roku, kiedy dzieje się magia. Jest kolorowo i przyjemnie gwarno, a w powietrzu unosi się zapach korzennych przypraw. Do Krakowa atmosfera ta zawita już 26 listopada, rozpoczynając tegoroczny sezon świąteczny. Moc różnorodnych atrakcji dla małych i dużych zapewni wszystkim odwiedzającym bajkowe doświadczenia.
Jeden z najpiękniejszych jarmarków świątecznych w Polsce, Jarmark Bożonarodzeniowy w Krakowie rozpocznie się w dniu 26 listopada. To tradycja, która przemieni płytę Rynku Głównego w krainę radości i świątecznego nastroju. Na kiermaszu nie zabraknie ręcznie wykonanych ozdób choinkowych, wyrobów ceramicznych czy biżuterii. Będzie też można posmakować pieczonych kasztanów, prażonych orzechów, aromatycznych pierników oraz małopolskiego oscypka na gorąco.
W sobotę, 27 listopada o godz. 16.30 na Rynku Głównym w Krakowie rozpocznie się z kolei uroczyste wydarzenie, podczas którego zostaną zapalone światełka na największej i najpiękniejszej choince w mieście. Jej blask wraz ze światłami świątecznych dekoracji miasta, które w tym roku będą inspirowane ikonografią arrasów ze zbiorów Zamku Królewskiego na Wawelu, wspólnie rozświetlą urokliwe Stare Miasto. Tegoroczny projekt iluminacji będzie utrzymany w barwach złota i srebra, nawiązując do kolorów nici, którymi tkano historyczne arrasy.
W znajdującym się zaledwie 8 minut piechotą od Rynku Głównego hotelu Mercure Kraków Stare Miasto zastaniemy atmosferę świąt przepełnioną krakowskimi akcentami. W tym roku, dbając o spójność doświadczeń gości, kolorystyka dekoracji hotelowych zostanie utrzymana w barwach złota i srebra. 4-metrowa choinka rozświetli hotel, podobnie jak choinka miejska, w sobotę, 27 listopada. Głównym elementem lobby będzie oryginalna szopka krakowska, dzieło – ikona, które stanie się symbolicznym pomostem do krakowskiej tradycji świąt.
Szopka krakowska, ten poemat z koloru i światła, jest zjawiskiem wyjątkowym. Bajkowe połączenie architektonicznych detali, których pierwowzorem są krakowskie zabytki, budzi powszechny podziw i zachwyt. Konkurs na najpiękniejszą szopkę sprawił, że budowla ta jest coraz bogatsza, coraz bardziej wysmakowana, precyzyjna, zaś niezmiennie – piękna. Kim są twórcy tych dzieł? Wykształconymi profesjonalistami? Nie. Są amatorami. Szopki budują, by wyrazić swój zachwyt nad zabytkami Krakowa i swoją miłość do tego miasta – mówi Michał Niezabitowski, Dyrektor Muzeum Historycznego Miasta Krakowa.
Aspiracją hotelu Mercure Kraków Stare Miasto jest pokazanie, jak marka Mercure inspirowana jest lokalną tradycją i kulturą. Chcemy, aby nasz hotel uczestniczył w budowaniu świadomości naszych gości na temat miasta, które odwiedzają. Z jednej strony, do bogatej historii Krakowa nawiązujemy wnętrzami naszego hotelu, z drugiej zaś pragniemy przekazywać kompletne i autentyczne doświadczenie regionu, wraz z kultywowanymi w nim od lat obyczajami. Tradycyjna szopka krakowska jest elementem lokalnej tożsamości, a jednocześnie zjawiskiem wyjątkowym w skali światowej, dającym możliwość współuczestniczenia w wyjątkowym dziedzictwie kulturowym Krakowa. Szopka krakowska, którą będą mogli podziwiać goście hotelu Mercure Kraków Stare Miasto, zdobyła w 2015 roku pierwsze miejsce w konkursie na najpiękniejszą szopkę krakowską. Będąca dziełem Pana Zbigniewa Zymana, szopka ta będzie dumnie prezentowana w hotelowym lobby dzięki współpracy hotelu z Muzeum Krakowa - podkreśla Tomasz Schweda, Dyrektor Generalny Mercure Kraków Stare Miasto.
Wyjątkowość zjawiska podkreśla fakt wpisania go w 2014 roku na listę krajowego niematerialnego dziedzictwa kulturowego oraz w roku 2018 na listę niematerialnego dziedzictwa ludzkości UNESCO.
Dopełnieniem doświadczenia małopolskich świąt będą tradycyjne, świąteczne dania regionalne w hotelowej restauracji Winestone oraz wyjątkowe przeżycia podczas celebracji Świąt.
Hotel Mercure Kraków Stare Miasto to coś więcej niż miejsce inspirowane regionem. To kompletne doświadczenie, dzięki któremu goście mogą rozsmakować się w autentycznej, regionalnej kuchni, poznać lokalne dziedzictwo i tradycje, a także odkryć miasto od prawdziwej, żywej strony. Poprzez projekt Discover Local by Mercure hotel ukazuje powiązania marki Mercure z lokalnością i angażuje gości do pełniejszego odkrywania tego, co najlepsze w regionie.

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Qczaj: Moja siostra przeszła załamanie psychiczne. Dźwigamy na swoich barkach bardzo dużo i czasami po prostu nie mamy już siły
Trener przeżył niedawno prawdziwe chwile grozy po tym, gdy jego siostra trafiła do szpitala. Mimo że jest już dorosła, to nadal czuje się za nią odpowiedzialny, tak samo jak wtedy, kiedy opiekował się nią po wyjeździe mamy do USA. Jednocześnie Qczaj apeluje do tych, którzy zmagają się z jakimś kryzysem psychicznym, by nie wstydzili się mówić o swoich problemach i mieli odwagę prosić o pomoc. Dzięki temu można zapobiec tragedii.
Konsument
Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.
Gwiazdy
Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.