Majowe nowości w rozkładzie lotów z Wrocławia
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Włoska nowość i cztery kierunki, które wracają po przerwie na wrocławskie lotnisko. W maju w rozkładzie Portu Lotniczego Wrocław znów pojawiły się nowe połączenia, które zapewniły ponad 90 proc. wypełnienia samolotów.
93 proc. – to frekwencja pasażerów na pokładzie samolotów linii Wizz Air na trasie Wrocław-Larnaka. Frekwencja, która została zliczona tylko od 3 maja, czyli od dnia, gdy przewoźnik wznowił to popularne wśród pasażerów połączenie na Cypr. Kolejnym kierunkiem, który wrócił po przerwie, jest chorwacki Zadar. Od 2 do 10 maja na tej trasie odnotowano 88 proc. wypełnienia samolotów. Nie mniejszą popularnością cieszył się również Gdańsk. Pierwsze rejsy na tej trasie z Wrocławia ruszyły 1 maja. Zapełnienie samolotów sięgnęło 83 proc.
– Frekwencja w samolotach podczas tegorocznej majówki mówi sama za siebie. Pasażerowie po raz pierwszy mieli okazję, by wybrać się na majowy weekend przy zniesionych restrykcjach covidowych. Dodatkowo w letnim rozkładzie pojawiły się też nowe kierunki, a także połączenia, które wróciły na wiosnę i lato, takie jak popularny Cypr czy nasz rodzimy Gdańsk – zauważa Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Co nowego w maju?
Po przerwie do rozkładu lotów w maju wróciły cztery połączenia – Gdańsk (od 1 maja), Zadar i Sztokholm-Skavsta (od 2 maja) oraz Larnaka (od 3 maja).
Rozkładową nowością jest Turyn. Linie Ryanair uruchomiły ten kierunek po raz pierwszy 2 maja. Do Turynu polecimy z Wrocławia dwa razy w tygodniu – w poniedziałki i piątki, a bilet na lot w obie strony w terminie, np. 3-6 czerwca kosztuje 86 złotych*.
Turyn, położony u podnóża Alp, znany jest przede wszystkim fanom klubu Juventus. Jednak miasto ma do zaoferowania wiele więcej – to właśnie w Turynie znajduje się Pałac Królewski uznawany za jeden z najpiękniejszych w Europie. W mieście warto zobaczyć jego architektoniczną wizytówkę, czyli budynek Mole Antonelliana, w którym mieści się Narodowe Muzeum Kinematografii. W planie zwiedzania trzeba też koniecznie uwzględnić Bazylikę de Superga, do której można dostać się kolejką, a także urokliwy Park Valentino położony nad rzeką Pad.
– Turyn, kolejny włoski kierunek z naszego lotniska, to idealny pomysł na city break. Rozłożenie lotów na piątki i poniedziałki umożliwia spędzenie aż 4 dni w Turynie przy jedynie dwóch dniach urlopu w pracy – mówi Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław. Jak dodaje, w tym sezonie hitem na lotnisku będą połączenia okołoweekendowe, takie jak np.: Malta, Mediolan, Kreta, Ateny, Wenecja, Rzym, Split, Rodos czy Oslo.
Osiem nowości w tym sezonie
W letnim rozkładzie lotów znajdziemy blisko 90 kierunków, z czego 8 to nowości. Z Wrocławia latają już samoloty linii Ryanair do Wenecji-Treviso, Turynu i Sztokholmu-Arlandy oraz na lotnisko Oslo-Gardermoen (Norwegian). W sierpniu wystartują cztery nowości zapowiedziane przez przewoźnika Wizz Air: Barcelona-El Prat, Tirana, Rodos i Dubrownik.
Łącznie nowy sezon obejmuje ponad 50 połączeń niskokosztowych, ponad 20 czarterowych i 7 sieciowych lotów.
*Cena za bilet ważna na dzień 13.05.2022.
Więcej informacji
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S3, S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych.
Wygodnym połączeniem z centrum jest autobusowa linia „106” oraz nocna „206”, a z zachodnich dzielnic Wrocławia linia „129”. Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje, także całodobowe.
Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych.
Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.
Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!
Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.