Komunikaty PR

Marbella: inwestycyjny hotspot na Półwyspie Iberyjskim

2024-06-26  |  12:00

Marbella, położona na wybrzeżu Costa del Sol, to aktualnie jeden z najpopularniejszych kierunków obranych za cel podróży, ale też inwestycji w nieruchomości. Tutejszy rynek rozwija się bardzo dynamicznie. Do zakupu apartamentów czy willi w tej części Półwyspu Iberyjskiego motywuje fantastyczna pogoda, brak sezonowości, multikulturowość, jakość życia czy bezpieczeństwo. Z czego wynika boom wśród międzynarodowych nabywców?

 

Położenie geograficzne 

Doskonałego położenia nie można odmówić Marbelli. Zlokalizowana nad Morzem Śródziemnym, w otoczeniu gór Sierra Blanca, kusi widokami, unikalnym mikroklimatem i słońcem, które świeci tu ponad 300 dni w roku. Dostęp do nowoczesnej infrastruktury, w tym międzynarodowego lotniska w Maladze z rozbudowaną siatką połączeń, a także bliskość luksusowego portu Puerto Banús, z jachtami, ekskluzywnymi butikami i najlepszymi restauracjami, dodatkowo podnosi jej rangę. Nie bez powodu Marbella znalazła się na samym szczycie rankingu Best European Destination 2024. 

 

Wysoki potencjał wzrostu 

Klimat, kuchnia, kultura czy atrakcje turystyczne Costa del Sol są magnesem na turystów. Ich liczba stale rośnie, co przekłada się na coraz większe zainteresowanie willami i apartamentami w tej części Hiszpanii. To także wynik średnich cen, konkurencyjnych w stosunku do wielu europejskich metropolii, jakości życia oraz szacowanych zysków. Jak podaje Biuro Maklerskie Pekao – tylko w 2022 r. Polacy kupili tu blisko 3 tys. nieruchomości. Popularnością cieszą się miejscowości na wybrzeżu Costa del Sol, w tym Malaga, Marbella, Mijas czy Fuengirola.

– Marbella oferuje nie tylko fantastyczne warunki klimatyczne, ale też prężnie rozwijający się rynek nieruchomości. Inwestycje w tej części Półwyspu Iberyjskiego oferują wysoki potencjał zarobkowy zarówno z wynajmu krótko-, jak i długoterminowego – mówi Renata Lorens, współwłaścicielka International Investment Marbella.

W Marbelli zwrot z inwestycji jest spory. Na rynku wtórnym to ok. 10-11% w skali roku. Do tego dochodzi również ok. 5-7% z wynajmu. W przypadku inwestycji na rynku pierwotnym zyski są jeszcze wyższe.

 

Ultra-luksus, czyli mekka dla najbardziej wymagających

Marbella jest jednym z epicentrów ultra-luksusowych nieruchomości w Europie, przez co przyciąga inwestorów z całego świata. Śmiało konkuruje chociażby z Monako czy Saint-Tropez. To tu według danych prezentowanych przez portal idealista.com znajduje się jedna z najdroższych hiszpańskich nieruchomości z rynku wtórnego. Cena metra kwadratowego osiągnęła tu 30 000 euro. Dotyczy to najbardziej luksusowych nadmorskich rezydencji przy słynnej Golden Mile. 

Marbella przyciąga swoim dynamicznym, bezpiecznym środowiskiem, stając się idealnym miejscem do życia, pracy i rozwoju biznesu. Jak podkreśla Renata Lorens: Czuć tutaj dużą otwartość na ekspatów, co jest dodatkową szansą na jeszcze potężniejszy rozwój regionu. W przeciwieństwie do innych krajów obcokrajowcy z łatwością mogą nabywać tutaj nieruchomości czy uzyskiwać kredyty nawet do 70% ich wartościWarto zwrócić jednak uwagę, na to, że mimo otwartości banków, spora część posiadłości – zwłaszcza tych najbardziej luksusowych – kupowana jest za gotówkę. 

 

Kwintesencja Hiszpanii

Marbella i Costa del Sol najpełniej oddają klimat „andaluzyjskiego ducha”. Niezmiennie zachowują lokalny charakter, jednocześnie integrując kultury z całego świata. 

– Słońce, flamenco i śródziemnomorska gościnność, przenikają niemalże w każdy zakątek słonecznego wybrzeża. Ta autentyczność, gdzie lokalny urok miesza się z międzynarodowym duchem, sprawia, że Costa del Sol jest nie tylko turystycznym i inwestycyjnym magnesem, ale również kulturalnym tyglem.

To miejsce, z jej jego lokalnym charakterem i otwartością na wpływy zewnętrzne, jest idealną opcją dla tych, którzy szukają zarówno uroku hiszpańskiego życia, jak i komfortu, jaki daje międzynarodowa wspólnota. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Ryga: odkryj nieznane oblicza stolicy Łotwy Biuro prasowe
2024-07-02 | 11:00

Ryga: odkryj nieznane oblicza stolicy Łotwy

Ryga, mimo, że położona zaledwie kilka godzin drogi samochodem od granicy Polski, pozostaje wciąż miastem nieodkrytym. A stolica Łotwy może zaskakiwać - bogactwem atrakcji, pięknymi
Podróże To nie cena lotu jest dla Polaków kluczowym czynnikiem przy wyborze wakacji
2024-07-01 | 12:00

To nie cena lotu jest dla Polaków kluczowym czynnikiem przy wyborze wakacji

Czym Polacy kierują się głównie przy wyborze kierunku podróży? Cena lotu jest nadal istotna, tym kieruje się aż 29% respondentów badania przeprowadzonego dla Kiwi.com
Podróże Południowy Tyrol: niezwykły region Włoch
2024-07-01 | 12:00

Południowy Tyrol: niezwykły region Włoch

Południowy Tyrol (Südtirol/Alto Adige) – północna prowincja we Włoszech – może zachwycić turystów nie tylko alpejskimi krajobrazami

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Katarzyna Pakosińska: Siostrzeństwo kobiet jest jeszcze w powijakach. Natomiast w „Pytaniu na śniadanie” mam wspaniałe koleżanki, a Kinga Dobrzyńska jest dla nas jak mama

Prezenterka TVP ubolewa nad tym, że kobiety nadal dość często postrzegają siebie nawzajem jako rywalki i zamiast się wspierać, to jedna drugiej wbija szpilkę. Katarzyna Pakosińska zauważa, że damska solidarność wciąż jest rzadkością, a dużo częściej ze względu na niską samoocenę i różne uprzedzenia kobiety rzucają sobie kłody pod nogi. Jednocześnie podkreśla, że miała ogromne szczęście, trafiając do ekipy „Pytania na śniadanie”. W tej redakcji może bowiem rozwijać skrzydła kariery i liczyć na wsparcie ze strony innych kobiet.

Handel

Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki

Dane z gospodarki wskazują, że inflacyjny szok jest za nami, a Polacy ruszyli na zakupy. – Konsument przestał aż tak bardzo patrzeć na każdą wydawaną złotówkę – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska zarządu Inquiry. Wciąż jednak ostrożnie podchodzimy do przyszłości i planowania większych zakupów. Podejście konsumentów do cen, ale też kanału zakupowego to jeden z elementów, do którego branża handlowa musi się przystosowywać. Zmiany w sektorze wymuszają też kwestie regulacyjne. Wśród istotnych wyzwań na najbliższe miesiące będzie system kaucyjny i ewentualny powrót do handlowych niedziel.

Media

Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach

W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.