Komunikaty PR

Marbella: inwestycyjny hotspot na Półwyspie Iberyjskim

2024-06-26  |  12:00

Marbella, położona na wybrzeżu Costa del Sol, to aktualnie jeden z najpopularniejszych kierunków obranych za cel podróży, ale też inwestycji w nieruchomości. Tutejszy rynek rozwija się bardzo dynamicznie. Do zakupu apartamentów czy willi w tej części Półwyspu Iberyjskiego motywuje fantastyczna pogoda, brak sezonowości, multikulturowość, jakość życia czy bezpieczeństwo. Z czego wynika boom wśród międzynarodowych nabywców?

 

Położenie geograficzne 

Doskonałego położenia nie można odmówić Marbelli. Zlokalizowana nad Morzem Śródziemnym, w otoczeniu gór Sierra Blanca, kusi widokami, unikalnym mikroklimatem i słońcem, które świeci tu ponad 300 dni w roku. Dostęp do nowoczesnej infrastruktury, w tym międzynarodowego lotniska w Maladze z rozbudowaną siatką połączeń, a także bliskość luksusowego portu Puerto Banús, z jachtami, ekskluzywnymi butikami i najlepszymi restauracjami, dodatkowo podnosi jej rangę. Nie bez powodu Marbella znalazła się na samym szczycie rankingu Best European Destination 2024. 

 

Wysoki potencjał wzrostu 

Klimat, kuchnia, kultura czy atrakcje turystyczne Costa del Sol są magnesem na turystów. Ich liczba stale rośnie, co przekłada się na coraz większe zainteresowanie willami i apartamentami w tej części Hiszpanii. To także wynik średnich cen, konkurencyjnych w stosunku do wielu europejskich metropolii, jakości życia oraz szacowanych zysków. Jak podaje Biuro Maklerskie Pekao – tylko w 2022 r. Polacy kupili tu blisko 3 tys. nieruchomości. Popularnością cieszą się miejscowości na wybrzeżu Costa del Sol, w tym Malaga, Marbella, Mijas czy Fuengirola.

– Marbella oferuje nie tylko fantastyczne warunki klimatyczne, ale też prężnie rozwijający się rynek nieruchomości. Inwestycje w tej części Półwyspu Iberyjskiego oferują wysoki potencjał zarobkowy zarówno z wynajmu krótko-, jak i długoterminowego – mówi Renata Lorens, współwłaścicielka International Investment Marbella.

W Marbelli zwrot z inwestycji jest spory. Na rynku wtórnym to ok. 10-11% w skali roku. Do tego dochodzi również ok. 5-7% z wynajmu. W przypadku inwestycji na rynku pierwotnym zyski są jeszcze wyższe.

 

Ultra-luksus, czyli mekka dla najbardziej wymagających

Marbella jest jednym z epicentrów ultra-luksusowych nieruchomości w Europie, przez co przyciąga inwestorów z całego świata. Śmiało konkuruje chociażby z Monako czy Saint-Tropez. To tu według danych prezentowanych przez portal idealista.com znajduje się jedna z najdroższych hiszpańskich nieruchomości z rynku wtórnego. Cena metra kwadratowego osiągnęła tu 30 000 euro. Dotyczy to najbardziej luksusowych nadmorskich rezydencji przy słynnej Golden Mile. 

Marbella przyciąga swoim dynamicznym, bezpiecznym środowiskiem, stając się idealnym miejscem do życia, pracy i rozwoju biznesu. Jak podkreśla Renata Lorens: Czuć tutaj dużą otwartość na ekspatów, co jest dodatkową szansą na jeszcze potężniejszy rozwój regionu. W przeciwieństwie do innych krajów obcokrajowcy z łatwością mogą nabywać tutaj nieruchomości czy uzyskiwać kredyty nawet do 70% ich wartościWarto zwrócić jednak uwagę, na to, że mimo otwartości banków, spora część posiadłości – zwłaszcza tych najbardziej luksusowych – kupowana jest za gotówkę. 

 

Kwintesencja Hiszpanii

Marbella i Costa del Sol najpełniej oddają klimat „andaluzyjskiego ducha”. Niezmiennie zachowują lokalny charakter, jednocześnie integrując kultury z całego świata. 

– Słońce, flamenco i śródziemnomorska gościnność, przenikają niemalże w każdy zakątek słonecznego wybrzeża. Ta autentyczność, gdzie lokalny urok miesza się z międzynarodowym duchem, sprawia, że Costa del Sol jest nie tylko turystycznym i inwestycyjnym magnesem, ale również kulturalnym tyglem.

To miejsce, z jej jego lokalnym charakterem i otwartością na wpływy zewnętrzne, jest idealną opcją dla tych, którzy szukają zarówno uroku hiszpańskiego życia, jak i komfortu, jaki daje międzynarodowa wspólnota. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie! Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!

Jesień i zima to zdecydowanie czas na Azje, w której panuje właśnie pora sucha i pełnia słońca. W tym roku Azja zaskoczyła wzrostem popularności w porównaniu do roku
Podróże Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
2024-12-23 | 11:00

Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?

Coraz więcej Polaków decyduje się spędzać święta Bożego Narodzenia poza domem, szukając miejsc, które łączą tradycyjny klimat z możliwością wyjątkowego wypoczynku. W
Podróże SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
2024-12-19 | 16:25

SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl

Sun & Snow Sp. z o.o dołączył do partnerów sieci handlowej Lidl. Od grudnia do końca stycznia 2025 polscy użytkownicy aplikacji Lidl Plus mają możliwość skorzystania ze zniżki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.