Komunikaty PR

Mercure Katowice Centrum obchodzi pierwsze urodziny!

2022-08-30  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.04 MB )

Jeden z wiodących w zrównoważonym rozwoju hoteli, z imponującą ścianą zieleni świętuje rok działalności. Mercure Katowice Centrum na stałe wpisał się w krajobraz miasta i hotelową mapę Polski, dzięki zaangażowaniu w ochronę środowiska oraz nowoczesne rozwiązania, które przecierają szlaki dla całego krajowego sektora hotelarskiego. Jak zapowiada dyrektor hotelu, Andrzej Kleeberg – to dopiero początek!

 

Zlokalizowany w samym centrum Katowic, tuż naprzeciwko dworca kolejowego, Mercure Katowice Centrum otworzył drzwi dla pierwszych turystów dokładnie rok temu. W ciągu pierwszych 12 miesięcy z pobytu w nowym hotelu skorzystało ponad 37 tys. gości, wydano ponad 28 tys. śniadań, a restauracja Winestone obsłużyła ponad 9 tyś. gości. Obiekt cieszy się też dużym zainteresowaniem gości biznesowych, co pokazuje ponad 100 konferencji i spotkań zorganizowanych do tej pory w hotelu.

Za nami bardzo intensywny i jednocześnie  pomyślny rok wytężonej pracy. Muszę przyznać, że hotel zdobył serca mieszkańców Katowic, jak i przyjezdnych gości, co nas niezmiernie cieszy i daje motywację do dalszego działania – przyznaje Andrzej Kleeberg, dyrektor hotelu Mercure Katowice Centrum. – Jesteśmy dumni z naszego wkładu w rozwój turystyki i dotychczasowe uznanie, jakie udało się nam zdobyć w branży hotelarskiej. Cieszymy się, że możemy wyznaczać trendy we współczesnym, zrównoważonym hotelarstwie i budownictwie, dając przykład pozostałym graczom w branży. To szczególnie istotne w czasach wciąż zmieniającej się rzeczywistości.

Zaprojektowany w myśl filozofii „Green & Clean” Mercure Katowice Centrum już na starcie otrzymał wyróżnienie Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego Green Building Award 2021 w kategorii najlepszy budynek ekologiczny. Co więcej budynek posiada platynowy certyfikat LEED, co plasuje go w czołówce projektów nieruchomościowych. Zrównoważone podejście jest filarem filozofii hotelu, który stał się symbolem zielonej transformacji Katowic. Za swoje rozwiązania z wykorzystaniem ekologicznych rozwiązań na każdym kroku funkcjonowania, obiekt otrzymał główną nagrodę MP Power Awards 2021 w kategorii Zielony Budynek.

Świadomość wpływu na środowisko nieustannie wzrasta – coraz więcej gości i firm zwraca uwagę na to, jakie ekologiczne rozwiązania znajdują się w hotelach, które wybierają na pobyt. Działania mające na celu ograniczenie negatywnego wpływu działalności biznesowej na środowisko to nasza rzeczywistość od samego początku funkcjonowania. Zielone budynki, takie jak nasz, wpływają pozytywnie na mikroklimat i komfort miejsc, w których się znajdują, obniżając temperaturę otoczenia w upalne dni. Przyczyniają się też do zatrzymywania większej ilości wody opadowej. Zielone rośliny produkują tlen, pochłaniają dwutlenek węgla, a ich liście zatrzymują zanieczyszczenia w postaci pyłu – dodaje Andrzej Kleeberg.

Najbardziej widocznym zwieńczeniem filozofii hotelu jest licząca 260 m2 zielona fasada zawierająca blisko 7 tys. roślin, która stała się jednym z symboli centrum Katowic. Jednak zrównoważone zobowiązania hotel realizuje na każdym kroku codziennej działalności. To nie tylko instalacje fotowoltaiczne, obieg energii wewnątrz obiektu czy upcycling. Hotel podejmuje współpracę z lokalnymi przedsiębiorstwami i społecznościami, jak np. z lokalną śląską firmą non profit, która dostarcza do baru naturalne i ekologiczne słomki z żyta. Do dyspozycji gości są większe opakowania na kosmetyki czy szereg rozwiązań cyfrowych eliminujących użycie papieru. W obiekcie funkcjonuje nowoczesny system gromadzenia wody opadowej i zarządzania wszystkimi instalacjami, umożliwiając optymalne zużycie energii i wody. Zespół hotelu nieustannie włącza się także w akcje CSR, jak choćby sprzątanie miasta we współpracy z Zakładu Zieleni Miejskiej i Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej.

Mercure Katowice Centrum oferuje gościom 268 nowoczesnych i komfortowych pokoi rozmieszczonych na 8 piętrach. Do dyspozycji ich dyspozycji jest Under The Green Wall Bar i restauracja Winestone, która gwarantuje bogaty wybór win, w tym także polskich
i organicznych, oraz nowoczesną lokalną kuchnię najwyższej jakości z daniami kuchni europejskiej, z mocnymi wpływami regionalnymi. Dla miłośników wymarzonego spokoju i relaksu hotel przygotował pokój masażu, który wraz z sąsiadującą siłownią znajduje się na 9. piętrze. Nie zabrakło także przestrzeni biznesowej, gwarantującej nowoczesne i wygodne sale konferencyjne o całkowitej pojemności do 80 osób i powierzchni blisko 100m2. Do dyspozycji odwiedzających jest także podziemny parking ze stacjami do ładowania pojazdów elektrycznych.

Otwarcie jednego z wiodących zielonych hoteli w Katowicach najlepiej podkreśla ambicję miasta i kierunek zmian, jakie w nim następują. Zielona transformacja jednego z głównych ośrodków przemysłowych nie zwalnia tempa, a nasz hotel jest idealną jej wizytówką. Jesteśmy zadowoleni z kierunku, w którym zmierzamy. Goście pokochali nasz hotel, a coraz większa liczba z nich wraca do nas cyklicznie – kwituje Andrzej Kleeberg.

Odkrywaj okolicę razem z Mercure
Marka Mercure to gwarancja nowych, wyjątkowych i niezapomnianych doświadczeń z pobytu w hotelu. Każdy obiekt cechuje się nie tylko niepowtarzalnym stylem, ale także klimatem inspirowanym lokalnym otoczeniem i kulturą. Wszystko to sprawia, że za każdym razem wizyta w hotelach Mercure jest niezwykła i pełna unikalnych wrażeń. Regionalne akcenty, lokalna kuchnia oraz tradycja budują świadomość gości o miejscu, które odwiedzają. Dzięki temu każdy z nich może w pełni odkryć i doświadczyć niepowtarzalnego charakteru marki. Hotele Mercure są dogodnie zlokalizowane w centrach miast, nad morzem lub w górach i oferują ponad 810 obiektów w ponad 60 krajach. Mercure jest częścią Accor, wiodącej na świecie grupy hotelarskiej posiadającej ponad 5 300 obiektów w ponad 110 krajach. To także marka uczestnicząca w ALL - Accor Live Limitless – lifestylowym programie lojalnościowym zapewniającym dostęp do szerokiej gamy nagród, usług i doświadczeń.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Majówka - rośnie chęć podróżowania i ceny, bilety droższe nawet o 61% Biuro prasowe
2024-04-27 | 08:00

Majówka - rośnie chęć podróżowania i ceny, bilety droższe nawet o 61%

Majówka to dla wielu Polaków prawdziwe święto. Jedni rozpoczynają sezon grillowy, a inni urlopowy. Jedno jest pewne, niewielu chce siedzieć w czterech ścianach.
Podróże Koreańska Narodowa Organizacja Turystyczna prezentowała PR agencję w Polsce
2024-04-26 | 13:00

Koreańska Narodowa Organizacja Turystyczna prezentowała PR agencję w Polsce

Lee Kyeung Min - Dyrektor Przedstawicielstwa Koreańskiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Europie Wschodniej: "Z przyjemnością ogłaszamy, że od kwietnia mamy PR agencje w
Podróże 10 najciekawszych faktów o Korei Południowej
2024-04-24 | 17:00

10 najciekawszych faktów o Korei Południowej

Korea Południowa to kraj pełen fascynującej historii, bogatej kultury i dynamicznego rozwoju. To kraj pełen kontrastów, który oferuje odwiedzającym niezapomniane doświadczenia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rodziny zastępcze w kryzysie z powodu braku odpowiedniego wsparcia państwa. Zespoły robocze pracują nad wypracowaniem nowych przepisów

Na koniec 2022 roku w pieczy zastępczej przebywało 72,8 tys. dzieci, przy czym nieco ponad 56 tys. w pieczy rodzinnej. Od 2020 roku wzrasta ogólna liczba wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych kosztem rodzin zastępczych, których jest coraz mniej. – Problemem jest niedofinansowanie całego systemu, brakuje też wsparcia i szkoleń dla rodziców – podkreśla Agnieszka Smarzyńska, prezeska Fundacji Happy Kids. Powołane niedawno przez resort polityki społecznej zespoły robocze mają wypracować nowe rozwiązania, które zapobiegną kryzysowi w pieczy zastępczej w Polsce.

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.