Komunikaty PR

Mercure Kraków Stare Miasto celebruje magię świąt!

2022-11-22  |  13:20
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.95 MB )

Jest taki czas w roku, kiedy dzieje się magia. Jest kolorowo i przyjemnie gwarno, a w powietrzu unosi się zapach korzennych przypraw. Do Krakowa atmosfera ta zawita już 25 listopada, rozpoczynając tegoroczny sezon świąteczny. Moc różnorodnych atrakcji dla małych i dużych zapewni wszystkim odwiedzającym bajkowe doświadczenia.

 


Jeden z najpiękniejszych jarmarków świątecznych w Polsce, Jarmark Bożonarodzeniowy w Krakowie, rozpocznie się w najbliższy piątek, 25 listopada i potrwa aż do Nowego Roku. To tradycja, która przemieni płytę Rynku Głównego w krainę radości i świątecznego nastroju. Na kiermaszu nie zabraknie ręcznie wykonanych ozdób choinkowych, wyrobów ceramicznych czy biżuterii. Będzie też można posmakować pieczonych kasztanów, prażonych orzechów, aromatycznych pierników oraz małopolskiego oscypka na gorąco.

W kolejną sobotę, 3 grudnia, na Rynku Głównym w Krakowie rozpocznie się z kolei uroczyste wydarzenie, podczas którego zostaną zapalone światełka na największej i najpiękniejszej choince w mieście. Jej blask wraz ze światłami świątecznych dekoracji miasta, które inspirowane będą ikonografią arrasów ze zbiorów Zamku Królewskiego na Wawelu, wspólnie rozświetlą urokliwe Stare Miasto. Projekt iluminacji będzie utrzymany w barwach złota i srebra, nawiązując do kolorów nici, którymi tkano historyczne arrasy. Ciekawostką będą także świetlne elementy architektoniczne, które będą zainspirowane wawelskim dziedzińcem z krużgankami arkadowymi.

W znajdującym się zaledwie 8 minut piechotą od Rynku Głównego hotelu Mercure Kraków Stare Miasto zastaniemy atmosferę świąt przepełnioną krakowskimi akcentami. Dbając o spójność doświadczeń gości, kolorystyka dekoracji hotelowych zostanie również utrzymana w barwach złota i srebra. Imponująca 4-metrowa choinka rozświetli hotelowe foyer. Głównym elementem lobby będzie z kolei oryginalna szopka krakowska, dzieło – ikona, które stanie się symbolicznym pomostem do krakowskiej tradycji świąt.

Szopka krakowska, ten poemat z koloru i światła, jest zjawiskiem wyjątkowym. Bajkowe połączenie architektonicznych detali, których pierwowzorem są krakowskie zabytki, budzi powszechny podziw i zachwyt. Konkurs na najpiękniejszą szopkę sprawił, że budowla ta jest coraz bogatsza, coraz bardziej wysmakowana, precyzyjna, zaś niezmiennie – piękna. Kim są twórcy tych dzieł? Wykształconymi profesjonalistami? Nie. Są amatorami. Szopki budują, by wyrazić swój zachwyt nad zabytkami Krakowa i swoją miłość do tego miasta – mówi dr Michał Niezabitowski, Dyrektor Muzeum Krakowa.

Aspiracją hotelu Mercure Kraków Stare Miasto jest pokazanie, jak marka Mercure inspirowana jest lokalną tradycją i kulturą. Chcemy, aby nasz hotel uczestniczył w budowaniu świadomości naszych gości na temat miasta, które odwiedzają. Z jednej strony, do bogatej historii Krakowa nawiązujemy wnętrzami naszego hotelu, z drugiej zaś pragniemy przekazywać kompletne i autentyczne doświadczenie regionu, wraz z kultywowanymi w nim od lat obyczajami. Tradycyjna szopka krakowska jest elementem lokalnej tożsamości, a jednocześnie zjawiskiem wyjątkowym w skali światowej, dającym możliwość współuczestniczenia w wyjątkowym dziedzictwie kulturowym Krakowa. Szopka krakowska, którą już od 25 listopada aż do Nowego Roku będą mogli podziwiać goście hotelu Mercure Kraków Stare Miasto, zdobyła w 2015 roku pierwsze miejsce w konkursie na najpiękniejszą szopkę krakowską. Będąca dziełem Pana Zbigniewa Zymana, szopka ta będzie dumnie prezentowana w hotelowym lobby dzięki współpracy hotelu z Muzeum Krakowa - podkreśla Tomasz Schweda, Dyrektor Generalny Mercure Kraków Stare Miasto.

Wyjątkowość zjawiska podkreśla fakt wpisania go w 2014 roku na listę krajowego niematerialnego dziedzictwa kulturowego oraz w roku 2018 na listę niematerialnego dziedzictwa ludzkości UNESCO.

Dopełnieniem doświadczenia małopolskich świąt będą tradycyjne, świąteczne dania regionalne w hotelowej restauracji Winestone. Okres świąt to czas szczególny, pełen ciepła i radości, obfitujący w bogactwo doznań kulinarnych. Tradycja głosi, że na świątecznym stole nie może zabraknąć produktów reprezentujących cztery wymiary polskiego krajobrazu. Są to dary wody czyli ryby, dary ziemi czyli mąka, dary sadu czyli owoce oraz dary lasu czyli grzyby. Wszystkie z nich goście hotelu i restauracji odnajdą w świątecznych daniach przygotowanych z najlepszych lokalnych produktów w oparciu o tradycyjne małopolskie receptury. Specjalne menu świąteczne przygotowane przez Szefa Kuchni Macieja Plutę będzie dostępne w hotelowej restauracji Winestone od 6 do 26 grudnia, w godz. od 12.00 do 23.00.

Hotel Mercure Kraków Stare Miasto to coś więcej niż miejsce inspirowane regionem. To kompletne doświadczenie, dzięki któremu goście mogą rozsmakować się w autentycznej, regionalnej kuchni, poznać lokalne dziedzictwo i tradycje, a także odkryć miasto od prawdziwej, żywej strony. Poprzez projekt Discover Local by Mercure hotel ukazuje powiązania marki Mercure z lokalnością i angażuje gości do pełniejszego odkrywania tego, co najlepsze w regionie.

Odkrywaj lokalność z Mercure
Marka Mercure to gwarancja nowych, wyjątkowych i niezapomnianych doświadczeń z pobytu w hotelu. Każdy obiekt cechuje się nie tylko niepowtarzalnym stylem, ale także klimatem inspirowanym lokalnym otoczeniem i kulturą. Wszystko to sprawia, że za każdym razem wizyta w hotelach Mercure jest niezwykła i pełna unikalnych wrażeń. Regionalne akcenty, lokalna kuchnia oraz tradycja budują świadomość gości o miejscu, które odwiedzają. Dzięki temu każdy z nich może w pełni odkryć i doświadczyć niepowtarzalnego charakteru marki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute? Biuro prasowe
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza
Podróże Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.