Mercure Tokaj Center gotowy na przyjęcie pierwszych gości
Accor, wiodąca grupa hotelowa na świecie, rozszerza portfolio cenionych marek na Węgrzech. Grupa właśnie otworzyła hotel Mercure w Tokaju, sercu jednego z najsłynniejszych regionów winiarskich w Europie i na świecie. Nowy obiekt będzie pierwszym hotelem Mercure poza stolicą Węgier i zarazem czwartym w kraju. W uroczystej inauguracji hotelu wzięli udział m.in. dr Miklós Ináncsy reprezentujący Hotel Tokaj Kft, György Posta, burmistrz Tokaju, dr Zsófia Koncz, członek parlamentu, Péter Horváth, dyrektor generalny Kisfaludy2030 Tourism Development Nonprofit Zrt. Mercure Tokaj Center pierwszych gości przyjmie już 10 kwietnia tego roku.
Nowy hotel zaoferuje 55 nowoczesnych i komfortowych pokoi rozmieszczonych na czterech piętrach, a także apartamenty typu executive zlokalizowane na najwyższym piętrze. Do dyspozycji gości będzie także stylowa restauracja, odkryty i wewnętrzny basen, strefa spa, a także winiarnia z lokalnymi przysmakami.
Ze wszystkich pokoi rozpościera się piękny widok na rzekę Cisę oraz malowniczą górę Tokaj. Krajobraz hotelu znalazł odzwierciedlenie w wystroju łazienek, a renomę wyśmienitych węgierskich win symbolizują klosze w kształcie winogron, zachowane z poprzedniego designu budynku. Wnętrza doczekały się wykończenia z zastosowaniem materiałów i kolorów nawiązujących do naturalnego środowiska otaczającego obiekt.
Mercure Tokaj Center znajduje się w budynku, który przeszedł całkowitą rekonstrukcję i renowację. Hotel jest doskonale umiejscowiony, na lewym brzegu Cisy, w odległości kilku minut spaceru od głównych atrakcji turystycznych. Tokaj leży w sercu najsłynniejszego regionu winiarskiego Węgier i prężnie rozwijającego się centrum rekreacyjnego, które widnieje na Liście
Światowego Dziedzictwa UNESCO. Miasto słynie ze światowej klasy win wytwarzanych w zgodzie z tradycją uprawy winorośli sięgającą ponad tysiąca lat. Położony na dalekiej północy kraju, u podnóża Wzgórz Zemplén, nazwany na cześć wsi Tokaj, region składa się z 28 miast rozsianych na wzgórzach i położonych między dwiema rzekami, Cisą i Bodrog, rozciągając się do południowo-wschodniej granicy Słowacji.
Mercure Tokaj Center jest zlokalizowany w jednym z kultowych budynków Tokaju z lat 80., w którym kiedyś mieścił się jedyny hotel w mieście. Historyczna lokalizacja i zachwycające otoczenie stworzą dla gości doskonałe wrażenia, ściśle związane z istotą marki Mercure – zaznacza Csilla Nyiri, dyrektor hoteli Mercure Tokaj Center. – Tokaj to po Budapeszcie i jeziorze Balaton jeden z najszybciej rozwijających się regionów turystycznych na Węgrzech, a Mercure Tokaj Center będzie największym hotelem w mieście.
Mercure Tokaj Center nie tylko wkomponowuje się w malowniczy krajobraz naturalny, ale także, podobnie jak marka, kładzie duży nacisk na zrównoważony rozwój. Hotel nie używa plastikowych butelek na napoje, a we wszystkich minibarach wykorzystywane są wyłącznie szklane butelki. W innych częściach hotelu woda będzie serwowana w butelkach pochodzących z recyklingu. Obiekt rezygnuje także z jednorazowych przedmiotów z tworzyw sztucznych, a papierowe ulotki w hotelu zastąpiły rozwiązania cyfrowe.
Mercure Tokaj Center zostanie otwarty we współpracy z firmą Hotel Tokaj Kft. jako pierwszy obiekt marki poza stolicą kraju.
Marka Mercure oferuje hotele wyższej i średniej klasy, które pozwalają gościom w pełni poznawać każdą destynację i jej lokalność. Jesteśmy podekscytowani tym projektem, gdyż dzięki niemu marka pojawi się w drugim mieście na Węgrzech, a zarazem jednym z miejsc uwielbianych przez turystów” – podkreśla Sabina Bartyzel, SVP Operations Accor Eastern Europe. – Wierzymy, że otoczenie malowniczego i najsłynniejszego węgierskiego szlaku winiarskiego podbije serca wszystkich goście i pozwoli poczuć pełnego ducha lokalnego klimatu wciąż rozwijającej się destynacji.
Właścicielem Mercure Tokaj Center jest węgierska spółka Hotel Tokaj Kft, zajmująca się m.in. nieruchomościami, turystyką i rolnictwem. Firma posiada już kilka hoteli w całym kraju, na przykład w Hajdúszoboszló, popularnym kurorcie niedaleko Tokaju. Autorem projektu hotelu jest László Sáros, a za projekt odpowiada Pracownia Architektoniczna BORD.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.