Mercure Warszawa Centrum z zieloną inicjatywą
Zgodnie z przyjętą filozofią Accor, wiodącej grupy hotelowej na świecie, w zakresie ESG coraz więcej hoteli włącza się w proekologiczne inicjatywy. Mercure Warszawa Centrum, z myślą o ochronie środowiska, całkowicie wyeliminował butelkowaną wodę z hotelowych pokoi. To jeden z dobrych przykładów i inspiracji dla całej branży do kreowania oraz wdrażania zrównoważonego hotelarstwa przyszłości.
Cointainer Recycling Institute podaje, że w zaledwie samych Stanach Zjednoczonych rocznie ponad 60 milionów plastikowych butelek ląduje w koszu. Jednorazowe opakowania po napojach stanowią ponad 14% wszystkich śmieci na Ziemi. Jak można temu zapobiec?
Mercure Warszawa Centrum postanowił wziąć sprawę we własne ręce. Aby promować ekologiczne nawyki, obiekt całkowicie zrezygnował z butelkowanej wody. W pokojach hotelowych goście znajdą szklane karafki wielokrotnego użytku, które mogą do woli napełniać z dystrybutorów zamontowanych na korytarzach. To dobry przykład zobowiązania grupy Accor w zakresie wyeliminowania jednorazowych tworzyw sztucznych w obsłudze gości - jednego z filarów strategii ESG sieci.
– Plastikowa butelka potrzebuje ponad 500 lat, aby ulec biodegradacji – to czas, który trudno sobie wyobrazić. Zdajemy sobie sprawę, że w dobie kryzysu klimatycznego potrzebne jest zaangażowanie każdego z nas. Jako Mercure Warszawa Centrum chcemy dawać przykład naszym gościom, a także i innym hotelom, promując odpowiedzialne praktyki środowiskowe. Dlatego postanowiliśmy pójść o krok dalej i całkowicie wyeliminować plastikowe butelki z naszych pokoi. Wierzymy, że nawet drobne inicjatywy tworzą dobre nawyki, a w rezultacie mogą przynieść pozytywne zmiany dla nas wszystkich – wyznaje Krzysztof Rek, dyrektor hotelu Mercure Warszawa Centrum.
Inicjatywa warszawskiego hotelu to nie pierwsza i nie jedyna tego typu zmiana wprowadzana w obiektach Accor na całym świecie. Grupa, jako lider branży realizuje szereg inicjatyw z zakresu zrównoważonego hotelarstwa i ochrony środowiska, promując pozytywne postawy w całej branży i jej otoczenia. Sieć pracuje nad wyeliminowaniem jednorazowych tworzyw sztucznych z obsługi gościa, a także zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. W ramach tych zobowiązań, Accor uruchomił kalkulator emisji dwutlenku węgla netto, umożliwiając gościom i partnerom biznesowym obliczanie śladu węglowego ich spotkania czy imprezy oraz zakup kredytów węglowych w celu zbilansowania pozostałej emisji poprzez inwestycję np. w posadzenie określonej liczby drzew lub wsparcia wybranej proekologicznej fundacji. Grupa wprowadza zrównoważone podejście we wszystkich obszarach działalności. Kluczowa filozofia sieci rozpoczyna się już na samym etapie projektowania hotelu i inwestycji, po codzienne funkcjonowanie.
Nie jest zaskoczeniem, że troska o środowisko naturalne powinna być dzisiaj priorytetem działalności biznesowej. Jako międzynarodowa grupa chcemy wyznaczać standardy i kierunki rozwoju dla całej branży, tak by wyrobić dobre nawyki i przyzwyczajenia, które będą korzystne dla naszej planety. Rozwiązanie z karafkami wielokrotnego użytku i dystrybutorami wody jak w Mercure Warszawa Centrum to krok, który jest w stanie przynieść długofalowe pozytywne zmiany w walce z plastikiem jednorazowego użytku. W ramach dążenia do zerowej emisji netto hotele wprowadzają takie rozwiązania, jak energooszczędne instalacje, panele fotowoltaiczne, systemy monitorowania zużycia energii, zbierania wody deszczowej, gromadzenia energii i wiele innych – wylicza Hanna Ushal-Rudnik, Director Sustainability Accor Northern Europe.
Mercure Warszawa Centrum to nie jedyny hotel Accor, który inicjuje pozytywne przyzwyczajenia w zakresie zrównoważonego podejścia do biznesu. Dobrym przykładem jest także Mercure Katowice Centrum, regularnie angażujący się w miejskie inicjatywy np. sprzątanie miasta. Niektóre hotele grupy mogą pochwalić się także najwyższymi ekologicznymi standardami i certyfikatami, takimi jak m.in. LEED w przypadku Mercure Katowice Centrum lub też BREEAM w Mercure Kraków Stare Miasto oraz ekologicznymi rozwiązaniami w codziennych operacjach.

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.