Modernistyczny Mövenpick Zagreb wita pierwszych gości
Mövenpick Zagreb to pierwszy w Chorwacji hotel wchodzący w portfolio międzynarodowej marki premium cenionej za słynną szwajcarską gościnność, wyjątkowe celebrowanie przyjemnych chwil oraz zaangażowanie w ekologię. Nowy obiekt zaprasza podróżnych z całego świata do odkrycia malowniczego Zagrzebia, wypoczynku w wyjątkowych warunkach i oferuje nowoczesne rozwiązania dostępne na każdym etapie pobytu w hotelu. To trzeci obiekt grupy Accor w Chorwacji.
Nowo otwarty hotel zachwyca nowoczesną architekturą i przemyślanym wzornictwem inspirowanym ikonami światowej sławy wynalazców, w szczególności Nikolą Teslą, którego cytaty i nawiązania do wynalazków znajdują się w całym obiekcie. W budynku na gości czekają 104 eleganckie pokoje i apartamenty. Każdy z nich nosi nazwę innego miasta z Europy i reszty świata, zapewniając gościom niepowtarzalną atmosferę w modernistycznym wydaniu. Pokoje dodatkowo są ozdobione mapami miast, do których nawiązują.
Mövenpick Zagreb mieści się w nowoczesnej i dynamicznie rozwijajązej się strefie biznesowej Nowego Zagrzebia, zaledwie 10 min. jazdy od lotniska i 20 min. jazdy od centrum miasta. Otwarcie pierwszego hotelu tak uznanej marki to efekt udanej współpracy pomiędzy Grupą Accor i firmą MPPD, której dalszym owocem będzie otwarcie kolejnego hotelu Mövenpick w miejscowości Split w najbliższych latach.
”Otwarcie pierwszego hotelu Mövenpick w Chorwacji to wielki zaszczyt i kamień milowy dla lokalnej branży turystycznej. Cieszymy się, że możemy zaoferować gościom najwyższy poziom usług w prawdziwie ekskluzywnym i nowoczesnym otoczeniu. Zapraszamy podróżnych z całego świata do odkrycia wyjątkowego hotelu, w którym zadbano o wszystko, co niezbędne do przeżycia niezapomnianego wyjazdu. Ponadto, kontynuując wieloletnią strategię i zaangażowanie marki, Mövenpick Zagreb na każdym etapie codziennych operacji przyjmuje ekologiczny sposób myślenia i holistyczne podejście do zrównoważonego rozwoju. Ponadto, to pierwszy hotel na chorwackim rynku, który wprowadził kosmetyki klasy premium ze składnikami roślinnymi i ekstraktami organicznymi w dozownikach wielokrotnego użytku. Pozwoliło to na ograniczenie liczby jednorazowych opakowań i plastikowych odpadów. Hotel udostępnia także liczne stacje ładowania pojazdów elektrycznych, a wkrótce zostanie uruchomiony system informacji dla gości nie wymagający użycia papieru. Jestem przekonany, że nowy Mövenpick podbije serca wszystkich gości, od międzynarodowych podróżników, po lokalną społeczność” – podkreśla Mincho Pachikov, General Manager w Mövenpick Zagreb.
Z myślą o miłośników sztuki kulinarnej hotel zaprasza do restauracji Nikola's inspirowanej dokonaniami wspomnianego wcześniej Nikoli Tesli. Znakomici kucharze serwują w niej współczesne dania kuchni międzynarodowej, najlepsze lokalne specjały od miejscowych producentów oraz selekcję dań i potraw sygnowanych marką Mövenpick. Regionalne składniki i chorwackie aromaty tworzą wyjątkowe doznania kulinarne. W cieplejsze dni goście mogą skorzystać z urokliwego tarasu, idealnego do spożywania posiłków na świeżym powietrzu. Obok restauracji znajduje się bar The New Yorker, doskonałe miejsce na zakończenie wieczoru przy lampce dobrego wina lub koktajlu. Mövenpick Zagreb z dumą wprowadza do Chorwacji całą gamę produktów spożywczych marki Mövenpick, takich jak choćby uznaną kawę oferowaną w każdym pokoju i restauracji.
Dla gości biznesowych nowy hotel przygotował nowocześnie wyposażoną przestrzeń konferencyjną, która obejmuje salę na 120 miejsc, dwa mniejsze pomieszczenia. Dodatkowo do ich dyspozycji jest także prywatna sala vip LOUNGE 3328 nazwaną ku upamiętnieniu numeru pokoju, w którym zatrzymał się Nikola Tesla w słynnym hotelu New Yorker. To miejsce jest idealne do organizowania zebrań, nieformalnych spotkań i imprez okolicznościowych. W celu zachowania pełnej dyskrecji można do niego przejść bezpośrednio z garażu podziemnego. W obiekcie nie zabrakło także całodobowej bezpłatnej siłowni z myślą o aktywnym wypoczynku.
“Otwarcie Mövenpick Zagreb, naszego pierwszego hotelu, jest ważnym wydarzeniem dla spółki MPPD, które zawdzięczamy owocnej współpracy z Accor, globalnym liderem w branży hotelarskiej z wyraźnym ukierunkowaniem na zrównoważony rozwój i ESG. Cieszymy się na dalszą współpracę nad rozwijaniem kolejnego projektu Mövenpick Split i szukaniem nowych możliwości dla branży hotelarskiej i turystycznej w Chorwacji. Dzisiaj świat na nowo otworzył się na podróżowanie, a lokalna społeczność jest zainteresowana wysokiej klasy doznaniami kulinarnymi. Dlatego uważamy, że Accor to właściwy partner, aby zaprowadzić Mövenpick Zagreb na szczyt chorwackiego rynku hotelarskiego“ - kwituje Andrija Antić, CEO w MPPD Company.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.