Komunikaty PR

Mołdawia w świątecznej atmosferze

2021-12-22  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania NotkaPR ( 0.11 MB )

Mołdawia zwraca się do polskich turystów ze świątecznym i noworocznym przekazem „Mołdawia, your Christmas home” podkreślając gościnność mieszkańców. Ruszyła kampania promująca ten kierunek turystyczny, w której poza wartościami rodzinnymi i klimatem wigilijnym, wybijają się atuty turystyczne nowocześnie ujęte na nowej stronie moldova.travel.

Mołdawia wirtualnie zaprasza na Święta Bożego Narodzenia do siebie i zachęca gości z całego świata, by poczuli jej klimat, również w świątecznej odsłonie. W ten sposób osoby, które nigdy nie były w Mołdawii, mogą odbyć podróż i we wsi Trebujeni przyjrzeć się przygotowaniom do Świąt, szykowaniu lokalnych potraw: sarmali, cornutely i polenty, a także wysłuchać kolęd w wykonaniu Sióstr Osoianu.    

Atrakcje turystyczne zebrane na jednej platformie

Nowa odsłona krajowego portalu promującego Mołdawię, która prezentuje dziedzictwo kulturowe i turystyczne, jest efektem partnerstwa publiczno-prywatnego. Została zrealizowana wspólnym wysiłkiem projektu „Konkurencyjność Mołdawii” finansowanego przez USAID, rządy Szwecji i Wielkiej Brytanii oraz Krajowego Stowarzyszenia Turystyki Krajowej i Przyjazdowej (ANTRIM) we współpracy z Ministerstwem Kultury i Mołdawską Agencją Inwestycji.

Platforma oferuje turystom szeroką gamę atrakcji turystycznych, tj. 16 interaktywnych wirtualnych wycieczek po kraju, 25 opisanych tras wraz z mapami i punktami orientacyjnymi, w tym szlaków enoturystycznych, miejsc obserwacyjnych ptaków, trasy rowerowe i piesze, łącznie ponad 500 atrakcji turystycznych. Dostępne są też kontakty przydatne przy planowania podróży.

Mołdawia - nieodkryte jeszcze miejsce

Niewiele jest w Europie miejsc, które nadal pozostają do odkrycia. Tereny niezadeptane przez turystykę masową, spotkania z mieszkańcami witającymi podróżnych z otwartymi ramionami, wyśmienita kuchnia, wina i imponujące winnice - taki właśnie obraz kraju rysują najczęściej ci, którzy mieli okazję odwiedzić Mołdawię. 

Choć nie ma tam plaż, ani wysokich gór, jest wiele powodów, dla których warto zaplanować tam podróż. Piękne i spokojne wsie, malownicze krajobrazy i możliwość aktywnego spędzania czasu, to tylko część z zachęt. Dla miłośników zwiedzania ciekawostką będzie wizyta w jednym ze skalnych klasztorów w Starym Orgiejowie czy średniowiecznej twierdzy w Sorokach. Niesamowite wrażenie robią winnice, winiarnie i podziemne piwnice, a te ostatnie, w Cricovej i Milestii Mici należą do największych na świecie, dzięki czemu znalazły się w Księdze Światowych Rekordów Guinnessa.

Kraj w kształcie kiści winogron

Do listy powodów dlaczego warto odwiedzić Mołdawię trzeba dołączyć mołdawskie Europejskie Szlaki Kulturowe, a więc trasy o szczególnym znaczeniu dla europejskiej tożsamości, kultury i wspólnego dziedzictwa. Tytuł ”Iter Vitis - Les Chemins de la Vigne” ustanowiono w 1987 roku, a zajmuje się nim Europejski Instytut Dróg Kulturowych (European Institute of Cultural Routes). Winne Szlaki Mołdawii obejmują 1560 km tras turystycznych w trzech regionach z Chronionym Oznaczeniem Geograficznym (PGI): Codru PGI, Trajan's Wall PGI i Stefan's Great PGI. To okazja do odwiedzenia 30 winiarni i barów winnych, piwnic winnych, a także dziesiątek atrakcji turystycznych, w których można spróbować mołdawskiej kuchni i wina.

W ciągu 2 lat członkostwa, Winne Szlaki Mołdawii zdołały zdobyć dwie nagrody. Zostały wyróżnione wśród finalistów konkursu „Destination of Sustainable Cultural Tourism Awards 2020”, organizowanego przez European Cultural Travel Network (ECTN), a także w dziedzinie  turystyki winiarskiej, mającej na celu promocję kulturowej i zrównoważonej turystyki. Podkreślono złożoność projektu, potencjał współpracy przedstawicieli wielu sektorów, tj. producentów win, biur podróży, stowarzyszeń branżowych i nowatorską wizję promowania doświadczeń turystycznych i odpowiedzialnej postawy wobec dziedzictwa kulturowego, społecznego i przyrodniczego kraju.

Poza tym, winiarnia Château Vartely, wiodąca atrakcja winna, część Winnych Szlaków Mołdawii, została ogłoszona zwycięzcą w kategorii „Najbardziej oryginalna praktyka turystyki winiarskiej” w międzynarodowym konkursie organizowanym przez Iter Vitis i Szlaki Fenickie, część Europejskich Szlaków Kulturowych Rady Europy. Nagroda została przyznana za angażujący pokaz świetlny w piwnicach Château Vartely, który przedstawia mołdawskie legendy winiarskie, historię lokalnych alkoholi i talentu winiarskiego Mołdawian.

O kampanii w pigułce

Kampania "Mołdawia, your Christmas home" jest realizowana przez zespół młodych, kreatywnych ludzi i jest efektem solidarności branży krajowej, której przyświeca wspólny cel zatrzymania w kraju wartościowych kadr i promocji zrównoważonego rozwoju Mołdawii.

Oficjalne hasztagi kampanii: #BeOurGuest #ExperienceMoldova #ChristmasinMoldova

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie! Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!

Jesień i zima to zdecydowanie czas na Azje, w której panuje właśnie pora sucha i pełnia słońca. W tym roku Azja zaskoczyła wzrostem popularności w porównaniu do roku
Podróże Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
2024-12-23 | 11:00

Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?

Coraz więcej Polaków decyduje się spędzać święta Bożego Narodzenia poza domem, szukając miejsc, które łączą tradycyjny klimat z możliwością wyjątkowego wypoczynku. W
Podróże SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
2024-12-19 | 16:25

SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl

Sun & Snow Sp. z o.o dołączył do partnerów sieci handlowej Lidl. Od grudnia do końca stycznia 2025 polscy użytkownicy aplikacji Lidl Plus mają możliwość skorzystania ze zniżki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.