Komunikaty PR

Największy mural w Polsce powstał na ścianie zakładu Agros Nova w Łowiczu

2023-09-21  |  11:29
Biuro prasowe
Kontakt

Dagmara Gac
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Do pobrania 09 ( 0.12 MB )

Ma 3,5 tys. m2, pochłania zanieczyszczenia i uatrakcyjnia okolicę. Największy w Polsce, ekologiczny mural powstał na ścianie zakładu Agros Nova w Łowiczu. Jego motywem są łowickie krajobrazy i elementy związane z kulturą regionu. Nie brakuje również nawiązań do działalności przedsiębiorstwa – w szczególności do pomidorów i truskawek, które są przetwarzane w zakładzie. Powstanie muralu wpisuje się w Strategię Zrównoważonego Rozwoju 2030 Grupy Maspex, która wyznacza kierunki działań w 5. obszarach: ekologii, innowacjach, środowisku pracy, otoczeniu społecznym i biznesowym oraz zdrowym stylu życia.

Efekt kolibra – nowa jakość działań

Zobowiązania proekologiczne stanowią dla Grupy Maspex jeden z pięciu filarów Strategii Zrównoważonego Rozwoju pod wiele mówiącą nazwą: „Efekt Kolibra”, która wyznacza kierunki działań firmy do 2030 roku. Zmiany na świecie niosą szereg wyzwań dla każdej branży, w tym również dla sektora spożywczego. Grupa Maspex, do której należy zakład Agros Nova w Łowiczu, jest świadoma wyzwań wynikających m.in. ze zmian klimatu, które dotyczą ochrony środowiska. Dlatego w łowickim przedsiębiorstwie wykorzystywane są najnowocześniejsze technologie i usprawnienia produkcyjne przyjazne środowisku naturalnemu oraz wdrażane są ekologiczne rozwiązania.

Zrównoważony rozwój to synergia pozytywnych zmian dla człowieka i planety, gdzie innowacja na jednym polu prowadzi do kolejnych w zupełnie nowych obszarach – na tym również polega tytułowy efekt kolibra.

Niezwykłe malowidło

Mural, który powstał na ścianie przedsiębiorstwa Agros Nova to wyjątkowe malowidło, ponieważ jest największe w Polsce – ma 3,5 tys.m2. – Jednak nie tylko to wyróżnia mural. Chcemy, aby podejmowane przez nas działania niosły za sobą pozytywny efekt środowiskowy. Taki kierunek obraliśmy w  Strategii Zrównoważonego Rozwoju „Efekt Kolibra”. Dlatego od początku naszym założeniem było to, aby projekt spełniał istotną rolę dla środowiska. Z tego powodu użyliśmy lakieru antysmogowego i dzięki temu malowidło każdego dnia pochłania zanieczyszczenia ze wszystkich pojazdów poruszających się na terenie zakładu. To wszystko sprawiło, że otoczenie przedsiębiorstwa jest nie tylko atrakcyjne, bo mural jest naprawdę piękny, ale i jeszcze bardziej przyjazne zarówno dla przyrody, pracowników jak i okolicznych mieszkańców – wyjaśnia Adam Pawluk, dyrektor zakładu Agros Nova.

Mural powstał z inicjatywy Grupy Maspex. Malowanie dzieła zajęło 2 tygodnie. W  tym czasie w użyciu były 4 podnośniki, na których pracowało od 10 do nawet 13 malarzy artystów z grupy Studio Wakeuptime. Razem z nimi pracował również Marek LOONEY Rybowski, przedstawiciel sztuki graffiti, działający od 1995 r.

- Projekt muralu łączy w sobie aspekty ważne dla marek Grupy Maspex, takie jak natura, polskość,  owoce, warzywa  i wkomponowuje je w krajobraz Łowicza. Na ścianie pokazaliśmy fragmenty kultury łowickiej i okolic, krajobraz łowickich pól oraz wykorzystywane w zakładzie surowce: pomidory i truskawki. Cieszę się, że mój projekt będzie towarzyszył mieszkańcom Łowicza, pracownikom zakładu oraz wszystkim którzy odwiedzą okolicę – mówił Marek LOONEY Rybakowski, autor muralu.

Zgodnie z  przewidywaniami, rocznie malowidło może pochłonąć około 21 ton dwutlenku węgla i 152 kg tlenków azotu, wytwarzanych przez pojazdy poruszające się na terenie zakładu. Atrakcyjny mural jest zachwycającym przykładem efektu kolibra i zmian jakich może dokonać, a dodatkowo cieszy oczy pracowników, mieszkańców oraz turystów, którzy odwiedzają Łowicz.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alert Media Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute? Biuro prasowe
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza
Podróże Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.