Komunikaty PR

Największy mural w Polsce powstał na ścianie zakładu Agros Nova w Łowiczu

2023-09-21  |  11:29
Biuro prasowe
Kontakt

Dagmara Gac
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Do pobrania 09 ( 0.12 MB )

Ma 3,5 tys. m2, pochłania zanieczyszczenia i uatrakcyjnia okolicę. Największy w Polsce, ekologiczny mural powstał na ścianie zakładu Agros Nova w Łowiczu. Jego motywem są łowickie krajobrazy i elementy związane z kulturą regionu. Nie brakuje również nawiązań do działalności przedsiębiorstwa – w szczególności do pomidorów i truskawek, które są przetwarzane w zakładzie. Powstanie muralu wpisuje się w Strategię Zrównoważonego Rozwoju 2030 Grupy Maspex, która wyznacza kierunki działań w 5. obszarach: ekologii, innowacjach, środowisku pracy, otoczeniu społecznym i biznesowym oraz zdrowym stylu życia.

Efekt kolibra – nowa jakość działań

Zobowiązania proekologiczne stanowią dla Grupy Maspex jeden z pięciu filarów Strategii Zrównoważonego Rozwoju pod wiele mówiącą nazwą: „Efekt Kolibra”, która wyznacza kierunki działań firmy do 2030 roku. Zmiany na świecie niosą szereg wyzwań dla każdej branży, w tym również dla sektora spożywczego. Grupa Maspex, do której należy zakład Agros Nova w Łowiczu, jest świadoma wyzwań wynikających m.in. ze zmian klimatu, które dotyczą ochrony środowiska. Dlatego w łowickim przedsiębiorstwie wykorzystywane są najnowocześniejsze technologie i usprawnienia produkcyjne przyjazne środowisku naturalnemu oraz wdrażane są ekologiczne rozwiązania.

Zrównoważony rozwój to synergia pozytywnych zmian dla człowieka i planety, gdzie innowacja na jednym polu prowadzi do kolejnych w zupełnie nowych obszarach – na tym również polega tytułowy efekt kolibra.

Niezwykłe malowidło

Mural, który powstał na ścianie przedsiębiorstwa Agros Nova to wyjątkowe malowidło, ponieważ jest największe w Polsce – ma 3,5 tys.m2. – Jednak nie tylko to wyróżnia mural. Chcemy, aby podejmowane przez nas działania niosły za sobą pozytywny efekt środowiskowy. Taki kierunek obraliśmy w  Strategii Zrównoważonego Rozwoju „Efekt Kolibra”. Dlatego od początku naszym założeniem było to, aby projekt spełniał istotną rolę dla środowiska. Z tego powodu użyliśmy lakieru antysmogowego i dzięki temu malowidło każdego dnia pochłania zanieczyszczenia ze wszystkich pojazdów poruszających się na terenie zakładu. To wszystko sprawiło, że otoczenie przedsiębiorstwa jest nie tylko atrakcyjne, bo mural jest naprawdę piękny, ale i jeszcze bardziej przyjazne zarówno dla przyrody, pracowników jak i okolicznych mieszkańców – wyjaśnia Adam Pawluk, dyrektor zakładu Agros Nova.

Mural powstał z inicjatywy Grupy Maspex. Malowanie dzieła zajęło 2 tygodnie. W  tym czasie w użyciu były 4 podnośniki, na których pracowało od 10 do nawet 13 malarzy artystów z grupy Studio Wakeuptime. Razem z nimi pracował również Marek LOONEY Rybowski, przedstawiciel sztuki graffiti, działający od 1995 r.

- Projekt muralu łączy w sobie aspekty ważne dla marek Grupy Maspex, takie jak natura, polskość,  owoce, warzywa  i wkomponowuje je w krajobraz Łowicza. Na ścianie pokazaliśmy fragmenty kultury łowickiej i okolic, krajobraz łowickich pól oraz wykorzystywane w zakładzie surowce: pomidory i truskawki. Cieszę się, że mój projekt będzie towarzyszył mieszkańcom Łowicza, pracownikom zakładu oraz wszystkim którzy odwiedzą okolicę – mówił Marek LOONEY Rybakowski, autor muralu.

Zgodnie z  przewidywaniami, rocznie malowidło może pochłonąć około 21 ton dwutlenku węgla i 152 kg tlenków azotu, wytwarzanych przez pojazdy poruszające się na terenie zakładu. Atrakcyjny mural jest zachwycającym przykładem efektu kolibra i zmian jakich może dokonać, a dodatkowo cieszy oczy pracowników, mieszkańców oraz turystów, którzy odwiedzają Łowicz.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alert Media Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Coolcationig - kiedy klimat dyktuje kierunek podróży Biuro prasowe
2024-07-22 | 12:00

Coolcationig - kiedy klimat dyktuje kierunek podróży

To nie pierwszy rok, kiedy trend coolcationing jest widoczny wśród podróżujących, w tym m.in z Polski. Jednak rekordowe wysokie temperatury za oknem, szczególnie teraz,
Podróże Elegancka kuchnia na jachcie
2024-07-22 | 08:00

Elegancka kuchnia na jachcie

Współczesne wyposażenie jachtu musi łączyć w sobie elegancję, funkcjonalność, kompaktowość oraz bezpieczeństwo. Każdy element, zarówno na pokładzie, jak i pod nim,
Podróże MAZURY – JEDNA Z ULUBIONYCH DESTYNACJI WAKACYJNYCH POLAKÓW
2024-07-22 | 01:00

MAZURY – JEDNA Z ULUBIONYCH DESTYNACJI WAKACYJNYCH POLAKÓW

Mazury to od lat jedna z ulubionych destynacji wakacyjnych Polaków[1], a jednak nadal możemy tu znaleźć miejsca kameralne, położone w bezpiecznej odległości od

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.