Największy mural w Polsce powstał na ścianie zakładu Agros Nova w Łowiczu

Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Ma 3,5 tys. m2, pochłania zanieczyszczenia i uatrakcyjnia okolicę. Największy w Polsce, ekologiczny mural powstał na ścianie zakładu Agros Nova w Łowiczu. Jego motywem są łowickie krajobrazy i elementy związane z kulturą regionu. Nie brakuje również nawiązań do działalności przedsiębiorstwa – w szczególności do pomidorów i truskawek, które są przetwarzane w zakładzie. Powstanie muralu wpisuje się w Strategię Zrównoważonego Rozwoju 2030 Grupy Maspex, która wyznacza kierunki działań w 5. obszarach: ekologii, innowacjach, środowisku pracy, otoczeniu społecznym i biznesowym oraz zdrowym stylu życia.
Efekt kolibra – nowa jakość działań
Zobowiązania proekologiczne stanowią dla Grupy Maspex jeden z pięciu filarów Strategii Zrównoważonego Rozwoju pod wiele mówiącą nazwą: „Efekt Kolibra”, która wyznacza kierunki działań firmy do 2030 roku. Zmiany na świecie niosą szereg wyzwań dla każdej branży, w tym również dla sektora spożywczego. Grupa Maspex, do której należy zakład Agros Nova w Łowiczu, jest świadoma wyzwań wynikających m.in. ze zmian klimatu, które dotyczą ochrony środowiska. Dlatego w łowickim przedsiębiorstwie wykorzystywane są najnowocześniejsze technologie i usprawnienia produkcyjne przyjazne środowisku naturalnemu oraz wdrażane są ekologiczne rozwiązania.
Zrównoważony rozwój to synergia pozytywnych zmian dla człowieka i planety, gdzie innowacja na jednym polu prowadzi do kolejnych w zupełnie nowych obszarach – na tym również polega tytułowy efekt kolibra.
Niezwykłe malowidło
Mural, który powstał na ścianie przedsiębiorstwa Agros Nova to wyjątkowe malowidło, ponieważ jest największe w Polsce – ma 3,5 tys.m2. – Jednak nie tylko to wyróżnia mural. Chcemy, aby podejmowane przez nas działania niosły za sobą pozytywny efekt środowiskowy. Taki kierunek obraliśmy w Strategii Zrównoważonego Rozwoju „Efekt Kolibra”. Dlatego od początku naszym założeniem było to, aby projekt spełniał istotną rolę dla środowiska. Z tego powodu użyliśmy lakieru antysmogowego i dzięki temu malowidło każdego dnia pochłania zanieczyszczenia ze wszystkich pojazdów poruszających się na terenie zakładu. To wszystko sprawiło, że otoczenie przedsiębiorstwa jest nie tylko atrakcyjne, bo mural jest naprawdę piękny, ale i jeszcze bardziej przyjazne zarówno dla przyrody, pracowników jak i okolicznych mieszkańców – wyjaśnia Adam Pawluk, dyrektor zakładu Agros Nova.
Mural powstał z inicjatywy Grupy Maspex. Malowanie dzieła zajęło 2 tygodnie. W tym czasie w użyciu były 4 podnośniki, na których pracowało od 10 do nawet 13 malarzy artystów z grupy Studio Wakeuptime. Razem z nimi pracował również Marek LOONEY Rybowski, przedstawiciel sztuki graffiti, działający od 1995 r.
- Projekt muralu łączy w sobie aspekty ważne dla marek Grupy Maspex, takie jak natura, polskość, owoce, warzywa i wkomponowuje je w krajobraz Łowicza. Na ścianie pokazaliśmy fragmenty kultury łowickiej i okolic, krajobraz łowickich pól oraz wykorzystywane w zakładzie surowce: pomidory i truskawki. Cieszę się, że mój projekt będzie towarzyszył mieszkańcom Łowicza, pracownikom zakładu oraz wszystkim którzy odwiedzą okolicę – mówił Marek LOONEY Rybakowski, autor muralu.
Zgodnie z przewidywaniami, rocznie malowidło może pochłonąć około 21 ton dwutlenku węgla i 152 kg tlenków azotu, wytwarzanych przez pojazdy poruszające się na terenie zakładu. Atrakcyjny mural jest zachwycającym przykładem efektu kolibra i zmian jakich może dokonać, a dodatkowo cieszy oczy pracowników, mieszkańców oraz turystów, którzy odwiedzają Łowicz.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.