Nestlé i European Clean Trucking Alliance wzywają do zrównoważonego transportu
Nestlé dołączyło do grona partnerów tworzących European Clean Trucking Alliance. Ten wyjątkowy sojusz skupia organizacje pozarządowe, spedytorów, logistyków i firmy zajmujące się towarami konsumpcyjnymi. Ich wspólnym celem jest przyspieszenie dekarbonizacji transportu drogowego w Unii Europejskiej.
Podczas gdy kraje europejskie starają się wyjść z kryzysu spowodowanego COVID-19, Nestlé i pozostali członkowie tego sojuszu wzywają rządy do inwestowania i przyspieszenia przejścia na bardziej ekologiczny transport. Dalsze ograniczanie emisji CO2 i zanieczyszczenia powietrza spowodowanych transportem drogowym pomoże zrealizować cele Europejskiego Zielonego Ładu (ang. European Green Deal) i sprawi, że Europa będzie pierwszym kontynentem, który osiągnął neutralność emisyjną.
Paul Lammers, Dyrektor ds. Łańcucha Dostaw w Nestlé na Region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej, powiedział: „Cieszymy się, że jesteśmy jednym z członków-założycieli European Clean Trucking Alliance. Poprawa wydajności naszego transportu i dystrybucji ma kluczowe znaczenie, jeśli chcemy osiągnąć zerową emisję netto dwutlenku węgla do 2050 roku. Od 2014 roku zmniejszyliśmy emisję CO2 w logistyce w Europie o ponad 10%. Posiadanie większej liczby pojazdów bezemisyjnych i wymaganej infrastruktury pomoże przyspieszyć ten postęp”.
Adam Jarubas, polski poseł Parlamentu Europejskiego, mówi: „Z zadowoleniem przyjmuję fakt, że europejskie przedsiębiorstwa popierają redukcję emisji w transporcie. Trzeba włożyć wiele pracy, aby przezwyciężyć ograniczenia techniczne. Z powodzeniem działaliśmy na rzecz ekologicznego miejskiego transportu autobusowego, co jest pierwszym ważnym krokiem. Było to jednak możliwe na krótkich, przewidywalnych trasach pojazdów, o czym nie ma mowy w przypadku ciężkiego transportu drogowego na dalekie odległości. Aby osiągnąć nasz cel, potrzebujemy ścisłej współpracy wszystkich podmiotów: przedsiębiorstw, przemysłu wytwórczego i organów regulacyjnych”.
Nestlé już wkroczyło na ścieżkę ku bezemisyjnej przyszłości. We wrześniu 2019 roku firma ogłosiła, że będzie dążyć do osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych do 2050 roku. Nestlé wkrótce opublikuje plan spójny z tym celem, w tym cele pośrednie.
Oto niektóre działania usprawniające operacje transportowe i dystrybucyjne Nestlé:
◾ Niedawno otwarto Europejskie Centrum Planowania Transportu (ang. European Transportation Planning Hub), które pomaga efektywniej zarządzać całym transgranicznym transportem Nestlé w Europie. Pomaga firmie w lepszej optymalizacji cennych zasobów transportowych, lepszym napełnianiu ciężarówek i łączeniu tras w celu ograniczenia liczby przejechanych pustych kilometrów.
◾ Nestlé w Polsce zastępuje wszystkie swoje auta służbowe samochodami hybrydowymi. Pierwsze z nich wyjechały na ulice już rok temu. Do końca 2020 roku firma wymieni ponad 380 z 700 aut. W ciągu kolejnych 2 lat 100% samochodów we flocie Nestlé będzie miało napęd hybrydowy. W ten sposób firma ograniczy emisję dwutlenku węgla aż o 30%.
◾ Działania w celu minimalizowania wpływu transportu na środowisko prowadzi także Nestlé Waters z zakładem rozlewniczym w Nałęczowie. Firma m.in. eliminuje załadunek samochodów z klasą emisji spalin Euro 3 i Euro 4 na rzecz samochodów z bardziej przyjaznymi środowisku klasami Euro 5 i Euro 6. Nestlé Waters korzysta także z lekkich naczep, którymi można przewozić więcej ton towaru bez zwiększonego zużycia paliwa. Natomiast dzięki współpracy z innymi firmami i klientami w ramach backhaulingu, tworzone są optymalne trasy i domknięte kółka transportowe, pozwalające redukować ilość przejechanych przez samochody „pustych kilometrów” (bez ładunku). Te same korzyści środowiskowe przynosi także projekt Drop Trailer, maksymalnie optymalizujący proces załadunkowy w magazynie. Puste naczepy ładowane są w nocy, a następnie odbierane przez kierowców w dzień, gdzie cała operacja nie trwa dłużej niż pół godziny.
◾ Tam, gdzie to możliwe, Nestlé rezygnuje z transportu drogowego i korzysta z alternatywnych środków transportu. Na przykład we Francji firma zmniejszyła równowartość 27 000 przejazdów ciężarówek rocznie, zmieniając transport drogowy swoich marek wodowych Perrier na pociąg elektryczny.
◾Firma przechodzi na już dostępne rozwiązania, takie jak paliwa alternatywne
i elektryczne ciężarówki. We Włoszech Nestlé współpracuje ze swoimi partnerami transportowymi, aby korzystać z ciężarówek napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Firma nadal ściśle współpracuje z branżą w zakresie wdrażania technologii elektrycznych ciężarówek, szczególnie przeznaczonych na krótkie trasy. Wkrótce stanie się to rzeczywistością dla niektórych części operacji transportowych w Europie.
Tutaj można dowiedzieć się więcej o European Clean Trucking Alliance.
Dodatkowe informacje:
◾ Działania w sprawie zmian klimatu: zmniejszanie naszego wpływu.
◾ Nestlé dołącza do „Race to Zero”, wspierając dążenia do zdrowej i bezemisyjnej gospodarki.
Kontakt: |
|
|
| ||
Edyta Iroko | Tel.: +48 600 204 870 | edyta.iroko@pl.nestle.com | |||
Joanna Szpatowicz | Tel.: +48 600 204 159 | joanna.szpatowicz@pl.nestle.com |

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze
Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.
Prawo
Trwają prace nad nowymi przepisami chroniącymi dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym. Mają dostosować prawo do rozwoju technologii

Surowsze kary dla przestępców, zniesienie terminu przedawnienia i zrównanie przestępstw offline z tymi dokonywanymi w internecie – to niektóre zmiany zaproponowane przez Parlament Europejski do przepisów dotyczących ochrony dzieci przed nadużyciami seksualnymi. Europosłowie chcą, by były to kwestie zharmonizowane w ramach UE. Szczególnie istotne jest dostosowanie prawa do wyzwań związanych z rozwojem nowych technologii – powinno ono uwzględniać m.in. filmy czy obrazy wytworzone z pomocą AI.
Motoryzacja
Anna Powierza: W wakacje jadę z córką pod namiot rozkładany na dachu samochodu. Będziemy nad samym brzegiem jeziora

Aktorka zaplanowała już część swojego urlopu i wręcz już nie może się doczekać wyjazdu pod namiot. Tym razem wybrała model montowany na dachu auta, co ma zapewnić większy komfort wypoczynku. Anna Powierza zaznacza, że w takiej wersji można funkcjonować bez żadnych ograniczeń. Nie zdradza jednak, kiedy dokładnie wyjeżdża ani jaką lokalizację wybrała. Wiadomo tylko, że będzie jej towarzyszyć córka, 11-letnia Helena.