Komunikaty PR

Nowe trendy wakacyjnych podróży Polaków

2020-09-24  |  10:30
Biuro prasowe
Do pobrania Wakacje'20 ( 0 MB )

Nowe trendy wakacyjnych podróży Polaków

Rodzina na pokład


 

Poszukując odpoczynku z dala od tłumów i kurortów, coraz częściej wybieramy urlop pod żaglami. Liczba czarterów, których dokonali Polacy w okresie czerwiec - sierpień 2020, była wyższa o 24% w stosunku do tego okresu w roku 2019, informuje europejski lider czarteru jachtów online Click&Boat. Co więcej, żeglarstwo zyskuje również jako forma spędzenia wakacji dla całych rodzin z dziećmi.

 

Rodzina na pokładzie

Żeglarstwo cieszy się coraz większą popularnością w naszym kraju. Dzięki serwisom umożliwiającym czarter jachtów online, jachty i łodzie motorowe przestały być kojarzone z rozrywką dla wybranych, a stały się atrakcyjną alternatywą na spędzenie urlopu dla każdego. Wakacje na jachcie to wspaniały pomysł dla całych rodzin. Pozwoli zintegrować członków rodziny, w końcu przebywają ze sobą na ograniczonej przestrzeni jachtu przez sporą część dnia. Nie zabraknie czasu, który można poświęcić na gry, zabawy i wszelkie formy rekreacji w atmosferze przygody, jaką jest taka wyprawa. Dodatkowo po wejściu na pokład cała rodzina staje się załogą, która musi wspólnie wykonywać pokładowe obowiązki. Dzięki temu można pozostać zgraną drużyną nawet po powrocie z wakacji.

Jesień pod żaglami

 

Mimo tego, że sezon urlopowy w naszym kraju dobiega końca i nieuchronnie nadciąga jesień, to wcale nie musimy zawijać do portu. Łodzi na morzach i jeziorach jest znacznie mniej, więc jest to idealny moment dla miłośników spokoju i ciszy. Grecja, Chorwacja, czy inne kraje znajdujące się w obszarze Morza Śródziemnego na pewno nie zawiodą z pogodą i przepięknymi krajobrazami. Weekend na mazurach to również wspaniała okazja, aby złapać ostatnie letnie promienie słońca. Click&Boat już zarejestrowało wzrost liczby czarterów, na wrzesień i październik, względem roku 2019, a miesiąc dopiero się zaczął. 

 

 W Polsce czy za granicą

 

W sezonie urlopowym, który w naszym kraju trwa od czerwca do sierpnia, najchętniej wybieraną zagraniczną destynacją, w której Polacy rezerwowali łodzie była zdecydowanie Chorwacja, platforma Click&Boat zarejestrowała ponad 100% wzrost czarterów względem 2019 roku.  Czyste, przejrzyste wody Adriatyku w odcieniu turkusu, piękne plaże, liczne wyspy, unikatowy charakter, idealne warunki żeglarskie oraz klimat, co roku przyciągają polskich turystów. Do Chorwacji można dostać się na trzy różne sposoby: samochodem, samolotem lub komfortowym autokarem. Dlatego jest to idealny kierunek na wakacje z dziećmi lub z gronem znajomych. Aż 66 proc. polskich użytkowników platformy Click&Boat wybrało ten właśnie kraj, a najczęściej wybieranym miastem portowym był Trogir i Split. Polacy chętnie żeglowali również w słynącej z malowniczych wysp, piaszczystych plaż i błękitnej wody Grecji, która co roku znajduje się w ścisłej czołówce państw wybieranych na wakacyjny rejs, a w tym roku na czarter w tym kraju zdecydowało się o 50%  więcej osób niż w ubiegłym roku.

 

Wśród rodaków, którzy zdecydowali się na czarter łodzi w kraju, a w tym roku było to o 41% więcej osób, największą popularnością cieszyło się Giżycko, często nazywane żeglugową stolicą Mazur, Szczecin oraz Gdańsk, w którym ilość rezerwacji łodzi wzrosła o 60% względem 2019 roku. To pokazuje, że szukamy nowych sposobów na spędzanie wolnych dni i poznanie ulubionych destynacji z nowej perspektywy. Polacy zdecydowanie najchętniej decydują się na czarter motorówek i żaglówek, które wybierane były niemal 6 razy częściej niż w 2019 roku. Dodatkowo coraz chętniej Polacy spędzają zagraniczny urlop na katamaranach, czy pontonach RIB.

 

“Coraz większą popularnością cieszą się wśród Polaków katamarany. To jachty o dwóch kadłubach z żaglem. Skonstruowane tak, aby zmaksymalizować komfort i przestań zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, pozwalając na zakwaterowanie dużych rodzin, grup przyjaciół, a nawet załóg.” - mówi Edouard Gorioux.

 

Klikaj i płyń

 

Click&Boat stanowi wodny odpowiednik Airbnb. Opiera się na innowacyjnym rozwiązaniu sharing economy, dzięki czemu pozwala osobom indywidualnym w łatwy i bezpieczny sposób wynająć jacht żaglowy, katamaran, houseboat, łódź motorową, czy łódź RIB bezpośrednio od właściciela w ponad 60 krajach na całym świecie. Wystarczy zaledwie parę kliknięć, by zaplanować wodne wakacje. Dzięki temu wynajmujący mogą znaleźć odpowiednią dla siebie ofertę, a właściciele są w stanie zamortyzować koszty posiadania i magazynowania łodzi. Więcej informacji na  stronie: https://www.clickandboat.com/pl/

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć

Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.

Konsument

Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.

Gwiazdy

Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.