Komunikaty PR

Obrotny jak Polak? Kiwi.com sprawdza triki Polaków na tanie podróżowanie!

2024-09-19  |  12:00
Biuro prasowe

Jak się okazuje, rosnące ceny i napięty budżet wcale nie muszą być barierą w podróżowaniu, a czynnikiem motywującym, by nadal móc to robić, ale inaczej niż dotychczas. Jak pokazują wyniki badań* konsumenckich przeprowadzonych przez agencję StemMark dla Kiwi.com, w tym roku niemal 40% ankietowanych z Polski swoje podróże planowała dużo uważniej niż w roku ubiegłym, a 17% szukała jedynie najtańszych okazji. Jednocześnie niemal co czwarty (23%) deklarował, że nie musiał niczego zmieniać, aby w pełni cieszyć się wakacjami. Okazuje się, że Polacy nie tylko znają, ale i chętnie sięgają po travel-hacki, dzięki którym nie muszą rezygnować z urlopowych planów.  Kochamy porównywać ceny, chętnie rezerwujemy z dużym wyprzedzeniem czy nierzadko korzystamy z opcji “gdziekolwiek”, gdzie to budżet definiuje kierunek podróży. W 2024 roku w ten sposób wykonano 27,3 mln wyszukiwań.

 

Podróżnicze nawyki

 

Wyniki badań konsumenckich przeprowadzonych na zlecenie Kiwi.com pokazały, że ankietowani Polacy (23%) tuż za Czechami (33%) w tym roku nie musieli zmieniać swoich nawyków podróżniczych, aby w pełni korzystać z zaplanowanych wakacji. Dla porównania odsetek ten jest najniższy w Hiszpanii (11%) i na Węgrzech (12%).

Jednocześnie, niemal 40% respondentów z Polski przyznała, że tegoroczny urlop planowała rozważniej niż jeszcze rok wcześniej, a niemal co piąty (17%) wybierał tylko najtańsze opcje. Jak się okazuje, rosnące ceny nie muszą być barierą w podróżowaniu, a czynnikiem, który skłania do zmiany dotychczasowych nawyków i umiejętnego wyszukiwania najkorzystniejszych dla portfela ofert.

 

Sprawdzone przez Polaków metody

 

Jednym z rosnących trendów, które Kiwi.com zauważył w ostatnich latach jest korzystanie przez podróżujących z opcji wyszukiwania “gdziekolwiek”. Po pierwsze ma ona spełniać parametry finansowe i być przyjazna dla naszego portfela, pozostawiając cel podróży na drugim miejscu.  W 2024 roku w ten sposób wykonano 27,3 mln wyszukiwań.

 

Rezerwujemy z wyprzedzeniem: Jak wskazują wyniki badań przeprowadzonych dla Kiwi.com, 48% ankietowanych z Polski, dokonuje rezerwacji lotu z wyprzedzeniem, podobnie jak Rumuni (50%) i Hiszpani (49%).

Porównujemy oferty: Chcąc dokonać najlepszego wyboru ankietowani z Polski wskazali na porównywanie ofert różnych wyszukiwarek i porównywarek podróży. Co trzeci korzysta z tej opcji - to najmniej spośród wszystkich narodowości objętych badaniem. Dla porównania na Węgrzech po to rozwiązanie sięga 44% ankietowanych, na Słowacji 45%, w Czechach i w Hiszpanii 41%, a w Rumunii 38%.

Jesteśmy wyjątkowo elastyczni: niemal co trzeci ankietowany z Polski (28%) wskazał, że jest gotowy zmienić swój kierunek podróży na rzecz tańszej opcji, a 26% termin podróży. Jeśli chodzi o zmianę destynacji, najmniej elastyczni są Rumuni (18%) oraz Słowacy (19%).

Korzystamy z promocji: co czwarty ankietowany z Polski wskazuje, że jest gotów dokonać rezerwacji na podróż w konkretne dni, kiedy obowiązuje promocja lotnicza i bilety są najtańsze.

Podróżujemy z podręcznym: niemal co piąty respondent (19%) wskazał, że w celu zaoszczędzenia podróżuje jedynie z małym plecakiem - to najmniej spośród pozostałych narodowości, wśród których z tego rozwiązania średnio korzysta co trzeci ankietowany.

Wybieramy nietypowe godziny lotów: jak się okazuje, respondenci z Polski są skłonni zrezygnować z komfortu pod postacią lotu w dogodnych dla siebie godzinach na rzecz tańszego w godzinach nocnych lub wczesno porannych (17%)

 

Z jakich travel hacków warto skorzystać?

 

  • Podróżuj z pobliskich lotnisk lub na pobliskie lotniska zamiast wybierać największe porty w regionie. Te mniejsze mogą oferować lepsze ceny, czasem nawet dwukrotnie tańsze! Wprowadzając miasto wylotu i/lub przylotu na Kiwi.com, możesz wybrać lotniska w promieniu 250 km w miejscu wylotu i/lub przylotu, aby uzyskać najlepsze połączenie.

 

  • Jeśli możesz, to zamiast szukać konkretnych dat podróży, wybierz tydzień lub miesiąc/miesiące, w których chcesz podróżować, i dodaj, ile dni chcesz spędzić w miejscu docelowym. W ten sposób możesz uzyskać tańsze opcje podróży.

 

  • Virtual interlining: podróżowanie z własnym transferem sprawia, że przemieszczanie się jest tańsze, a łącząc oddzielne loty tworzymy unikalne plany podróży. Ta sztuczka pomaga otrzeć do dowolnego miejsca docelowego, nawet jeśli linia lotnicza nie uwzględnia go jako istniejącego w planie podróży. Wybierz „gdzie” i „kiedy” chcesz lecieć, a Kiwi.com utworzy plan podróży z oddzielnych lotów różnych linii lotniczych.

 

  • Alerty dotyczące cen lotów śledzą lot, który Cię interesuje, i powiadamiają Cię o zmianach kosztów podróży, dzięki czemu możesz dokonać rezerwacji, gdy zobaczysz cenę, która przypadnie Ci do gustu.

 

 

*Badania przeprowadzone metodologią online interviewing (CAWI), w 6 krajach: 3033 (n=505, SK: n=506, HU: n=505, PL: n=505, RO: n=506, ES: n=506), wiek: 18-37,  w dniach 13-18 maja 2024

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie! Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!

Jesień i zima to zdecydowanie czas na Azje, w której panuje właśnie pora sucha i pełnia słońca. W tym roku Azja zaskoczyła wzrostem popularności w porównaniu do roku
Podróże Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
2024-12-23 | 11:00

Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?

Coraz więcej Polaków decyduje się spędzać święta Bożego Narodzenia poza domem, szukając miejsc, które łączą tradycyjny klimat z możliwością wyjątkowego wypoczynku. W
Podróże SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
2024-12-19 | 16:25

SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl

Sun & Snow Sp. z o.o dołączył do partnerów sieci handlowej Lidl. Od grudnia do końca stycznia 2025 polscy użytkownicy aplikacji Lidl Plus mają możliwość skorzystania ze zniżki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.

Konsument

Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową

Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.

Media

Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące

Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.