Opóźniony lub odwołany lot w trakcie urlopu! Uzyskaj odszkodowanie nawet 600euro
Opóźniony lub odwołany lot w trakcie urlopu! Sprawdź, czy masz prawo do odszkodowania!
W okresie długich weekendów, ludzie chętnie podróżują samolotami. Oznacza to większy ruch na lotniskach, a także więcej opóźnionych i odwołanych lotów. Z jakimi niespodziewanymi sytuacjmi muszą mierzyć się wówczas podróżni?
Odwołany i opóźniony lot, a urlop
Odwołania i opóźnienia lotów szczególnie w okresie urlopowym wywołują frustrację i złość podróżnych. Pasażerowie od miesięcy wyczekują wytęsknionych wakacji, a po przyjeździe na lotnisko lub podczas przesiadki okazuje się, że ich lot został opóźniony lub odwołany.
Różne przyczyny odwołanych i opóźnionych lotów w wakacje
W miesięcach wakacyjnych, czyli w czasie kiedy większość osób leci na wymarzony urlop, bardzo często pojawiają się utrudnienia w realizacji siatki połączeń samolotów. Wśród przyczyn odwołanych i opóźnionych lotów wymienić można trudne warunki pogodowe, problemy techniczne, strajk pracowników linii lotniczych, zamknięcie części przestrzeni powietrznej, czy też większy popyt na podróże lotnicze.
Odwołany lub opóźniony lot - prawa pasażera
W przypadku ponad 2-godzinnych opóźnień lotów zadaniem przewoźnika jest zapewnienie pasażerom posiłku i napojów. Niewielu przewoźników wywiązuje się jednak z tego obowiązku. W przypadku dłuższego opóźnienia lub odwołania lotu, przewoźnik lotniczy dodatkowo ma obowiązek umożliwić wysłanie e-maila albo skorzystanie z telefonu, zaproponować bilet na inny lot lub zwrot pieniędzy za bilet, zorganizować nocleg i transport do hotelu.
Zwrot pieniędzy czy odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot
Zgodnie z przepisami Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 pasażer, którego lot został odwołany lub opóźniony z winy przewoźnika lotniczego, ma prawo do odszkodowania. Przysługuje ono każdemu pasażerowi i w zależności od dystansu, na którym miał odbyć się lot, może wynieść 250, 400 lub 600 EUR.
Nieprzewidziane przeszkody w dotarciu do miejsca wakacyjnego wypoczynku generują mnóstwo stresu u pasażerów samolotów. Długie oczekiwanie oraz trudności z dotarciem do celu, brak zwrotu pieniędzy za zakupiony bilet czy zwrot kosztów noclegu i transportu to jedynie garść problemów, z którymi borykają się podróżni.
AirCashBack to firma, która z sukcesami od lat w imieniu pasażerów występuje o odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot służbowy, prywatny, rejsowy i czarterowy.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie: https://aircashback.com/.
![Ryga: odkryj nieznane oblicza stolicy Łotwy Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_21109830,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Ryga: odkryj nieznane oblicza stolicy Łotwy
![To nie cena lotu jest dla Polaków kluczowym czynnikiem przy wyborze wakacji](/files/_uploaded/glownekonf_2074769944,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
To nie cena lotu jest dla Polaków kluczowym czynnikiem przy wyborze wakacji
![Południowy Tyrol: niezwykły region Włoch](/files/_uploaded/glownekonf_1800431192,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Południowy Tyrol: niezwykły region Włoch
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Media
![](/files/1922771799/pakosinska-kobiety-foto-2,w_274,_small.jpg)
Katarzyna Pakosińska: Siostrzeństwo kobiet jest jeszcze w powijakach. Natomiast w „Pytaniu na śniadanie” mam wspaniałe koleżanki, a Kinga Dobrzyńska jest dla nas jak mama
Prezenterka TVP ubolewa nad tym, że kobiety nadal dość często postrzegają siebie nawzajem jako rywalki i zamiast się wspierać, to jedna drugiej wbija szpilkę. Katarzyna Pakosińska zauważa, że damska solidarność wciąż jest rzadkością, a dużo częściej ze względu na niską samoocenę i różne uprzedzenia kobiety rzucają sobie kłody pod nogi. Jednocześnie podkreśla, że miała ogromne szczęście, trafiając do ekipy „Pytania na śniadanie”. W tej redakcji może bowiem rozwijać skrzydła kariery i liczyć na wsparcie ze strony innych kobiet.
Handel
Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki
![](/files/1922771799/inquiry-konsumenci-foto,w_133,_small.jpg)
Dane z gospodarki wskazują, że inflacyjny szok jest za nami, a Polacy ruszyli na zakupy. – Konsument przestał aż tak bardzo patrzeć na każdą wydawaną złotówkę – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska zarządu Inquiry. Wciąż jednak ostrożnie podchodzimy do przyszłości i planowania większych zakupów. Podejście konsumentów do cen, ale też kanału zakupowego to jeden z elementów, do którego branża handlowa musi się przystosowywać. Zmiany w sektorze wymuszają też kwestie regulacyjne. Wśród istotnych wyzwań na najbliższe miesiące będzie system kaucyjny i ewentualny powrót do handlowych niedziel.
Media
Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach
![](/files/1922771799/poplawska-dracz-tantiemy-foto,w_133,_small.jpg)
W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.