Opóźniony lub odwołany lot w trakcie urlopu! Uzyskaj odszkodowanie nawet 600euro
Opóźniony lub odwołany lot w trakcie urlopu! Sprawdź, czy masz prawo do odszkodowania!
W okresie długich weekendów, ludzie chętnie podróżują samolotami. Oznacza to większy ruch na lotniskach, a także więcej opóźnionych i odwołanych lotów. Z jakimi niespodziewanymi sytuacjmi muszą mierzyć się wówczas podróżni?
Odwołany i opóźniony lot, a urlop
Odwołania i opóźnienia lotów szczególnie w okresie urlopowym wywołują frustrację i złość podróżnych. Pasażerowie od miesięcy wyczekują wytęsknionych wakacji, a po przyjeździe na lotnisko lub podczas przesiadki okazuje się, że ich lot został opóźniony lub odwołany.
Różne przyczyny odwołanych i opóźnionych lotów w wakacje
W miesięcach wakacyjnych, czyli w czasie kiedy większość osób leci na wymarzony urlop, bardzo często pojawiają się utrudnienia w realizacji siatki połączeń samolotów. Wśród przyczyn odwołanych i opóźnionych lotów wymienić można trudne warunki pogodowe, problemy techniczne, strajk pracowników linii lotniczych, zamknięcie części przestrzeni powietrznej, czy też większy popyt na podróże lotnicze.
Odwołany lub opóźniony lot - prawa pasażera
W przypadku ponad 2-godzinnych opóźnień lotów zadaniem przewoźnika jest zapewnienie pasażerom posiłku i napojów. Niewielu przewoźników wywiązuje się jednak z tego obowiązku. W przypadku dłuższego opóźnienia lub odwołania lotu, przewoźnik lotniczy dodatkowo ma obowiązek umożliwić wysłanie e-maila albo skorzystanie z telefonu, zaproponować bilet na inny lot lub zwrot pieniędzy za bilet, zorganizować nocleg i transport do hotelu.
Zwrot pieniędzy czy odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot
Zgodnie z przepisami Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 pasażer, którego lot został odwołany lub opóźniony z winy przewoźnika lotniczego, ma prawo do odszkodowania. Przysługuje ono każdemu pasażerowi i w zależności od dystansu, na którym miał odbyć się lot, może wynieść 250, 400 lub 600 EUR.
Nieprzewidziane przeszkody w dotarciu do miejsca wakacyjnego wypoczynku generują mnóstwo stresu u pasażerów samolotów. Długie oczekiwanie oraz trudności z dotarciem do celu, brak zwrotu pieniędzy za zakupiony bilet czy zwrot kosztów noclegu i transportu to jedynie garść problemów, z którymi borykają się podróżni.
AirCashBack to firma, która z sukcesami od lat w imieniu pasażerów występuje o odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot służbowy, prywatny, rejsowy i czarterowy.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie: https://aircashback.com/.
Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!
Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.