Orient Express po ponad 150 latach wraca na tory dzięki inicjatywie Accor
Historyczny i kultowy Orient Express jako ucieleśnienie marzeń Gerogesa Nagelmackersa wyruszył ponad 150 lat temu. Jednak dzięki współpracy Accor, wiodącej grupy hotelowej na świecie, z Arsenale S.p.A. ten sam pociąg wkrótce wróci na tory, oferując podróżnikom niezapomnianą podróż przez jeden z najbardziej uwielbianych krajów świata: Włochy. Kolaboracja jest efektem luksusowego projektu turystyki kolejowej w ramach należącej do Accor marki Orient Express.
Pociągi Orient Express La Dolce Vita zaproszą na swój pokład pierwszych pasażerów w 2023 roku. Sześć składów wyruszy w kultowe trasy zlokalizowane w 14 regionach, przemierzając trzy międzynarodowe kierunki z Rzymu do Paryża, Stambułu i Splitu. Magiczny postój w Rzymie będzie miał miejsce w pierwszym Hotelu Orient Express, Minerva, który pierwszych gości przyjmie w 2024 roku.
Koncepcja nowych pociągów poza nawiązaniem do kultowych składów jest także ukłonem w stronę „La Dolce Vita”, historycznego okresu lat 60. we Włoszech, który obfitował w splendor, radość życia i artystyczny zapał. Dzięki wsparciu Accor, oficjalnego partnera w zakresie oferty hotelowej, oraz przy udziale Trenitalia i Fondazione FS Italiane, goście otrzymają możliwość odbycia podróży liczącej ponad 16 000 km. Orient Express La Dolce Vita zaoferuje nowy sposób zwiedzania: przyjazną dla środowiska przygodę, podczas której poznaje się zapomniane trasy, odkrywa ukryte skarby i perły historycznej architektury.
Pociąg Orient Express La Dolce Vita, zaprojektowany przez Dimorestudio, światowej klasy studio projektowe, łączy włoską sztukę życia i jej piękne tradycje z współczesnym duchem podróży. Wspaniały wystrój pociągu uatrakcyjni wszystkie 12 kabin Deluxe, 18 niezwykłych apartamentów, jeden apartament Honour Suite oraz restaurację – wszystko stworzeone z myślą o celebracji chwili, kunsztu, designu i kreatywności przełomu lat 60. i 70. XX wieku.
Przed odjazdem ze stacji Roma Termini pasażerowie zostaną przywitani bogatym wyborem przekąsek podawnych w eleganckiej przestrzeni. Za sprawą współpracy z renomowanymi szefami kuchni i sommelierami goście dostąpią zaszczytu zakosztowania pięciogwiazdkowej obsługi, delektując się pięknem i doskonałością w stylu „Made in Italy” wyrażaną poprzez nagradzane włoskie wina i wykwintną kuchnię.
Trasy zostały dobrane tak, by stworzyć niezapomniane wrażenia z podróży, pobudzając wszystkie zmysły, gwarantowane przez malownicze i sielankowe krajobraze południowych Włoch czy górskich szczytów Alp.
Paolo Barletta, CEO Arsenale S.p.A, wyjaśnia: “To wielki zaszczyt i przywilej współpracować z Orient Express, jedną z najbardziej prestiżowych marek na świecie. Współpraca, jaką podjęliśmy stanowi nowy etap dla pociągów La Dolce Vita, będących symbolem zaufania i szacunku włoskiej turystyki. Zabierzemy pasażerów do wyjątkowych miejsc, w których przeżyją w pełni urokliwe chwile w stylu „Made in Italy”. Celem staje się bowiem sama podróż, a Włochy nigdy dotąd nie były tak urokliwe”.
Sébastien Bazin, prezes i CEO Accor, dodaje: “W Accor ponowne uruchomienie marki Orient Express dla pasjonatów i poszukujących wrażeń podróżników to ogromny przywilej. Pociągi prezentują nową wizję luksusowych podróży, która wykracza poza naszą wyobraźnię. Połączenie sił z Arsenale Group otwiera nowe horyzonty z udziałem doskonałej harmonii nawiązującej do historycznego dziedzictwa i filozofii Orient Expressu”.
Stephen Alden, CEO Raffles i Orient Express, Accor stwierdził: “To ekscytujące móc przywrócić do życia ducha Orient Expressu pełnego wyrafinowania i niezależności. Oryginalna trasa pociągu była innowacyjna w połączeniu kultur Zachodu z Orientem, a historii z nowoczesnością. Podróżowanie jest naszą pasją i stylem życia, dlatego pragniemy ożywić ten historyczny świat oraz przywrócić budzącą ekscytację „podróż dokądkolwiek”. Na tle zapierających dech w piersiach panoram i wyjątkowej mieszanki kultur podróżnicy dzięki Orient Express La Dolce Vita doświadczą niezapomnianych wrażeń”.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.