Plecaki Hama z serii Lightweight na laptop i tablet. Już mają premierę
Niemiecka marka prezentuje dwa designerskie plecaki o mieszance biznesowego oraz casualowego stylu - Premium Lighweight (19 l pojemności ) i Ultra Lightweight (13 l). Oba dysponują wieloma kieszeniami na różne przedmioty, w tym notebook, tablet i inne elektroniczne sprzęty. Co więcej, wyprodukowane je z ekologicznych materiałów.
Plecaki przyciągają uwagę już na pierwszy rzut oka. Oba mają prostokątne kształty i wyróżniają się ciekawą, stonowaną kolorystyką oraz starannie zaprojektowanym designem. Wymiary wewnętrzne plecaka Hama Premium Lightweight wynoszą: szerokość 45, wysokość 34 cm i głębokość 12 cm (waga 570 g), zaś pojemność to 19 l. Pomieści laptop o przekątnej ekranu do 41 cm (16,2"). Natomiast wymiary wewnętrzne nieco mniejszego plecaka Hama Ultra Lightweight wynoszą: szerokość 36 cm, wysokość 44 cm i głębokość 12 cm (waha 440 g), przy pojemności 13 l. Zmieścimy do niego notebooka o tym samym rozmiarze.
Na wstępie warto zauważyć, że zostały wyprodukowane z tworzywa PET, poddanego recyklingowi i przetworzonego na przędzę. Takie rozwiązanie oszczędza zasoby naturalne. Zarówno wewnętrzna, jak i zewnętrzna warstwa materiału wykonana jest z w pełni recyklingowanego poliestru. Materiał ten chroni przed działaniem wilgoci i łatwym zabrudzeniem.
W dodatku zwróćmy uwagę na grubą wyściółkę, bo plecak z wyściełaną kieszenią na notebook zapewnia niezawodną ochronę podczas transportu. Dla zwiększenia komfortu tył i regulowane szelki również są miękko wyściełane. Następnym wyróżnikiem jest lekkość. Ultralekki plecak na laptop to świetny wybór dla każdego, spieszy się na spotkanie biznesowe lub ważną konferencję, musząc mieć komputer ze sobą.
W pojemnych przednich kieszeniach (jedna wyposażona została w przejrzysty organizer) przewidziano sporo przestrzeni na dodatkowe akcesoria (smartfon, kabel czy słuchawki mobilne) do pracy i przedmioty osobiste. To jednak nie wszystko, bo w kieszeni z organizerem wewnątrz plecaka znalazło się miejsce na rysiki, pendrive’y, karty pamięci i inne akcesoria, a także na przedmioty osobiste. Komplet użytecznych elementów wieńczy pasek do wygodnego mocowania torby do rączki walizki na kółkach. Autem jest też na pewno dwukierunkowy zamek w każdym z plecaków.
Model Hama Premium Lightweight dysponuje w głównej kieszeni dodatkową przegrodą na tablety o przekątnej ekranu do 37,1 cm (14,6"). Nie mogło w nim oczywiście zabraknąć taśmy na rzep do stabilnnego zamocowania laptopa.
Plecak Hama Ultra Lightweight kosztuje 149 zł, do wyboru mamy trzy kolory: czarno-oliwkowy, karmelowo-czarny i antracytowo-beżowy. Natomiast katalogową cenę plecaka Hama Premium Lightweight ustalono na poziomie 199 zł, możemy wybierać tu spośród barwy granatowej i beżowej.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.