Komunikaty PR

PODRÓŻOWANIE W 2021 ROKU – CO NAS CZEKA?

2020-12-24  |  11:00
Biuro prasowe

Po 2020 wielbiciele podróży są ich spragnieni. Światowy lockdown i przymusowe pozostanie
w domach zmęczyło już wszystkich, ucierpiała także, podobnie jak wiele innych, branża turystyczna. Każdy ma nadzieję, że 2021 rok przyniesie więcej normalności, szczepionki pomogą w opanowaniu pandemii i podróżowanie znowu będzie możliwe. Jakie są realne prognozy dotyczące wyjazdów i na co należy się przygotować?

Jak będzie wyglądał rynek podróżniczy w 2021 roku? Co się zmieni?

- Rok 2021 będzie jednym z najciekawszych od wielu lat. Ludzie z niecierpliwością wyczekują końca tego dziwnego czasu. Pomimo pewnego przyzwyczajenia do zmiany stylu życia, większość z nas pragnie czegoś więcej, niż spęczanie wolnego czasu przed ekranem. W ostatnich latach nauczyliśmy się doświadczać smaków życia na różne sposoby, jednym z nich są oczywiście podróże, które angażują wszystkie zmysły i nas rozwijają. Niepoprawny optymizm utwierdza mnie w przekonaniu, że nie tylko ja, czy wąska grupa ludzi w podróżach upatruje wybawienie z tortur lockdownowych. Dlatego jeśli tylko pojawi się okazja, jestem pewien, że wiele osób natychmiast zacznie szykować się do wyjazdów. Spakują się nie tylko ci, którzy odłożyli swoje liczne wycieczki, ale także ci, którzy nawet nigdy wcześniej ich nie planowali. Tak po prostu, aby uciec gdziekolwiek. Strach będzie już mniejszy, bo nauczyliśmy się żyć z pandemią i znamy obowiązujące zasady bezpieczeństwa – przewiduje Rafał Barański, prezes biura podróży Student Travel.

- Z czasem wiele się zmieni, miejmy nadzieję, na lepsze. Powrócą swobodniejsze warunki podróżowania latem, ale trzeba mieć na względzie prawdopodobną obligatoryjność negatywnych testów w przypadku podróżowania do niektórych krajów. Sytuacja na świecie ulega w gruncie rzeczy polepszeniu i wiele krajów i ich gospodarek zmęczonych jest lockdownem, przez to jeszcze zwiększy się potrzeba podróżowania w 2021 roku, nie tylko ze względów rozrywkowych, ale też gospodarczych. – dodaje Szymon Ryczko, organizator i pilot wycieczek, ambasador akcji społecznej #możnamożna skierowanej do studentów.

Czy ewentualny zakaz podróży zagranicznych bez szczepienia na covid-19 wpłynie na rynek?

- Szczepienia na covid-19 na pewno będą miały wpływ na rynek podróżniczy. Mimo powszechnego zachęcania do szczepień, wiele osób jest dość sceptycznie nastawiona do ich przyjmowania. Takie osoby mogą mieć trudności w podróżowaniu zwłaszcza zagranicę. Zapewne będzie jakaś grupa krajów, która bez testów lub w przyszłości szczepień, nie będzie po prostu wpuszczać turystów. Wydaje mi się jednak, że jeśli ktoś poważnie myśli o eksplorowaniu świata, co jest równe z podróżowaniem za granicę, nie będzie mieć wyjścia i prędzej czy później, będzie musiał się zaszczepić - dla bezpieczeństwa i po prostu dla łatwiejszego przemieszczania się. – tłumaczy Szymon Ryczko.

- Zgadzam się z tym, że szczepienia wpłyną na branżę, jednak osobiście nie widzę tutaj dużego zagrożenia. Człowiek jest jak kameleon - szybko dostosuje się do zasad gry obowiązujących na świecie. Myślę, że ludzie w początkowej fazie będą raczej omijać miejsca w których będą obowiązywać jakiekolwiek reżimy. Jest to oczywiście szansa na odkrycie miejsc o jakich nigdy wcześniej nie marzyliśmy, a jest ich z pewnością mnóstwo. – mówi Rafał Barański.

W jaki sposób biuro podróży może przygotować się do kolejnego sezonu i ewentualnego poluzowania obostrzeń? Czy podróże krajowe będą popularniejsze od zagranicznych?

- W naszym biurze podróży od piętnastu lat skupiamy się na studentach i osobach młodych. Nie oszukujmy się, ta grupa została wyjątkowo dotknięta zmianą stylu życia. Tracą ten najlepszy w życiu, studencki czas, nie spotykają się, nie uczestniczą w zajęciach, nie integrują się, nie zwiedzają świata. Czujemy się w obowiązku im pomagać, aby ten trudny okres był łatwiejszy i ciekawszy, by nie byli sami. Chociaż przyszły rok jest wielką niewiadomą, to musimy przecież planować, nie możemy się poddać. Nieustannie pytamy więc studentów, jak chcieliby żyć w 2021 i z tych sugestii zdecydowaliśmy się przygotować kolejny sezon. Planujemy wycieczki zarówno do miejsc sprawdzonych i uwielbianych przez studentów, ale także wiele nowych egzotycznych lokalizacji. Na pewno będzie na nie zapotrzebowanie, bo głód podróży jest ogromny. Liczymy na duże poluzowanie obostrzeń, oczywiście z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. – zapowiada Rafał Barański ze Student Travel.

- Przede wszystkim jesteśmy aktywni w social mediach. Prowadzimy akcję #możnamożna, która zrzesza studentów i pozwala im dzielić się codziennymi małymi sukcesami i wzajemnie inspirować. Pokazujemy naszą pasję do podróżowania i codzienne osiągnięcia poprzez zdjęcia na Instagramie z hasztagiem #możnamożna, ale też na naszym firmowym Instagramie, wspominamy nasze podróże po świecie. To według nas ważne, aby przetrwać razem ten lockdown i nie zamykać się samotnie w wirtualnym świecie, ale korzystać z niego, by wzajemnie się wspierać. Wydaje mi się, że podróże do takich krajów jak Włochy czy Austria będą popularne i oferta do nich będzie znacznie bogatsza i ciekawsza. Są to kraje, które przez lockdown wiele tracą i będą chciały odzyskać swoich turystów. Włosi na przykład już przygotowują się na sezon letni - ostatnio ogłosili, że w lipcu w Rimini mają wystąpić światowe gwiazdy Reggaetonu - Ozuna i Karol G, a to ponoć nie koniec niespodzianek. Miejmy nadzieję, że będzie ich mnóstwo i uda się z nich skorzystać, szczególnie, że akurat Rimini jest najbliższe memu sercu z odwiedzanych przeze mnie destynacji. Zapewne wzrośnie zainteresowanie krajowymi podróżami, ale według mnie, nie będzie tak, że zrezygnujemy z zagranicy, wręcz przeciwnie. – podsumowuje Szymon Ryczko, ambasador akcji #możnamożna.

 

Kontakt dla mediów: Aleksandra Karwacka a.karwacka@agencjafaceit.pl, 669507492

Student Travel: Największe polskie biuro turystyczne dla studentów w Polsce. Na rynku działa od 15 lat. Biuro skupia społeczność tysięcy studentów i aby pomóc im przetrwać trudny czas pandemii, stworzyło akcję społeczną #możnamożna.

https://moznamozna.pl/

https://www.facebook.com/groups/189075779528481

https://www.instagram.com/mozna.mozna/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie! Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!

Jesień i zima to zdecydowanie czas na Azje, w której panuje właśnie pora sucha i pełnia słońca. W tym roku Azja zaskoczyła wzrostem popularności w porównaniu do roku
Podróże Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
2024-12-23 | 11:00

Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?

Coraz więcej Polaków decyduje się spędzać święta Bożego Narodzenia poza domem, szukając miejsc, które łączą tradycyjny klimat z możliwością wyjątkowego wypoczynku. W
Podróże SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
2024-12-19 | 16:25

SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl

Sun & Snow Sp. z o.o dołączył do partnerów sieci handlowej Lidl. Od grudnia do końca stycznia 2025 polscy użytkownicy aplikacji Lidl Plus mają możliwość skorzystania ze zniżki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Zdrowie

Eksperci: e-papierosy to poważny problem wśród dzieci. Nowe przepisy to dobry krok, ale absolutnie niewystarczający

Konsumpcja e-papierosów wśród młodzieży rośnie alarmująco: statystyki pokazują, że sięga po nie już ponad 20 proc. nastolatków w wieku 13–15 lat. Eksperci alarmują, że takie produkty są specjalnie zaprojektowane pod młodych użytkowników, oferując atrakcyjne smaki, opakowania i marketing. Rząd skierował do Sejmu projekt nowelizacji przepisów, który wprowadza zakaz sprzedaży wszystkich e-papierosów i woreczków nikotynowych nieletnim oraz ogranicza możliwość ich używania w miejscach publicznych. Jednak specjaliści podkreślają, że konieczne jest dalsze uszczelnienie przepisów, zwłaszcza w zakresie sprzedaży internetowej. Konsultant krajowy ds. zdrowia publicznego, prof. Łukasz Balwicki, mówi wprost, że należy wyeliminować z obrotu jednorazowe e-papierosy, jako produkty najbardziej atrakcyjne dla dzieci i młodzieży.

Teatr

Jadwiga Jankowska-Cieślak i Daniel Olbrychski po 50 latach znów zagrają małżeństwo w sztuce „Przebłyski”. „To duża rozkosz spotkać się po tylu latach”

Twórcy sztuki zatytułowanej „Przebłyski” podkreślają, że jest to spektakl – lustro każdej pary. Kreowani przez Jadwigę Jankowską-Cieślak i Daniela Olbrychskiego Rosa i Abrasza przez lata byli małżeństwem, a w chwili śmierci mężczyzny widzowie dostają kompendium wiedzy o ich niełatwym życiu. Odtwórca głównej roli cieszy się, że znów może się spotkać na scenie z aktorką, która od lat robi na nim ogromne wrażenie. Przyznaje też, że Serge Kribus napisał ten tekst z myślą o nim i zależało mu, żeby zagrał tę sztukę w Paryżu. Najpierw jednak przedstawienie zostanie zaprezentowane w polskiej wersji.