Pokémon GO Fest: 7 miejsc, które musisz zobaczyć w Madrycie!
Madryt, stolica Hiszpanii, znana ze swojej żywej kultury, sztuki i zielonych oaz, w tym roku staje się gospodarzem największego wydarzenia Pokémon GO – Pokémon GO Fest 2024. Planujesz letni urlop w tym czasie? Oto siedem głównych atrakcji Madrytu, które sprawią, że Twój pobyt w tym mieście będzie niezapomniany.
Pokémon GO Fest 2024 w Madrycie to nie tylko możliwość odkrycia uroków miasta, ale też wyjątkowa okazja do wspólnej zabawy z innymi graczami z całego świata. Wydarzenie odbędzie 14-16 czerwca w dwóch różnych lokalizacjach: w parku Parque Juan Carlos I oraz na terenie całego miasta Madryt. Na uczestników czekają m.in. debiut Necrozmy – Pokémona Pryzmatu z opcją złapania wersji błyszczącej, wielkie maskotki Pikachu i Eevee, z którymi można robić sobie zdjęcia, stoiska z nagrodami czy miejsca pojedynków dla trenerów Pokemon GO.
Zabytki
Puerta del Sol to tętniące życiem centrum miasta, gdzie historia przeplata się z nowoczesnością. Odkrywaj zabytki, skosztuj churros i zrób selfie z „Kilometrem Zero” – sercem Madrytu. Szukając schronienia przed słońcem warto odwiedzić Muzeum Prado. Dzięki kolekcji dzieł takich mistrzów jak Goya czy Velázquez, to miejsce jest prawdziwym rajem dla miłośników sztuki.
Place i ulice
Plaza Mayor pulsująca życiem i charakterem jest idealnym miejscem do eksploracji. To tutaj delektuj się tapas i tańcz do rana! Gran Via to żyła tętniąca życiem Madrytu, mieszanka sklepów, teatrów i zabytków. Warto udać się nią na spacer, poznając unikalny charakter i atmosferę miasta. El Rastro, największy targ uliczny w Madrycie, to miejsce, gdzie możesz poczuć prawdziwego ducha miasta.
Parki
Parque del Retiro, zielone serce Madrytu, gwarantuje chłód i wytchnienie podczas gorących dni. Przestrzeń oferuje wycieczki łodzią po jeziorze czy relaks podczas zajęć jogi – nieważne z jakiej atrakcji skorzystasz, po prostu ciesz się hiszpańskim słońcem. Parque Juan Carlos I jest nie tylko miejscem, gdzie odbędzie się główna część obchodów Pokémon GO Fest 2024, ale też przestrzenią pełną zieleni i szlaków rowerowych.
– Madryt to miejsce znane ze swojej historii, kultury i witalności, ale jest to również miasto, które patrzy w przyszłość, przyjmując innowacje i nowe technologie. Z tego powodu jesteśmy szczególnie podekscytowani, że możemy gościć tak nowoczesne wydarzenie jakim jest Pokémon GO Fest. Łączy ono ludzi w każdym wieku i ze wszystkich zakątków świata dzięki magii technologii i gier – powiedziała Marta Rivera De la Cruz, delegatka ds. kultury, turystyki i sportu oraz zastępczyni burmistrza Madrytu.
Takie wydarzenia to złoty strzał dla partnerskich miast. W zeszłym roku lipcowy Pokémon GO Fest London, przyniósł wpływ ekonomiczny w wysokości 231 milionów złotych i udział ponad 50 tys. osób. Dla porównania, finał Ligi Mistrzów UEFA w 2023 r. miał przynieść miastu-gospodarzowi wpływy w wysokości około 326 mln zł, a finał Konkursu Piosenki Eurowizji - 275 mln zł.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.